Nvidia firar in Geforce GTX 900-serien med direktsända Game24

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Vad tror ni att ett GTX 970 skulle kunna tänkas kosta?

Pengar och inte ett öre mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Vad tror ni att ett GTX 970 skulle kunna tänkas kosta?

Ptja, titta bara på lanseringspriset på 770, skulle tippa på att den hamnar ungefär där

Permalänk
Medlem

Vad hände med 800 serien då? Skippar de den eller vad?

Permalänk
Medlem

Inga pirater som lagrar skärmdumpar från grafikkortstester i molnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Vad tror ni att ett GTX 970 skulle kunna tänkas kosta?

GTX 770 med 4 GB ram kostade ca 4200 kr då den släpptes. Så 970 borde kosta nånstans i det intervallet.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

http://www.sweclockers.com/image/red/2014/09/02/Nv.jpg?f[0][x...

Hoppas de tillhandahåller bättre headset än på bilden. Och gärna ROG Swift, vilket inte känns helt osannolikt.

Jag skall göra mitt livs kupp, och byta ut deras gröna hörlurar mot röda.:P

Skrivet av john7612:

Pengar och inte ett öre mer.

hahah, ah förmodligen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wesslan1:

Frågan är hur 980 kommer stå sig mot 780ti. Ryktas ju om att nya serien är låst på något sätt och inte kommer prestera fullt ut men jag hoppas såklart mitt 780Ti kommer sänkas rejält i och med nya serien så man kan köpa på sig ett till så småningom

Ytterst tveksamt, jag tror GTX 980 ha lägre förbrukning men även lägre prestanda jämfört med 780Ti. Men vi får snart veta hur det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri
Skrivet av AMD-FX:

Ockerpriser som vanligt?

Betalar gärna lite mer för kvalité som fungerar och inte låter som 10 lövblåsar i örat på en samt har drivrutiner som inte är kodade av någon 10-årig praktikant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Betalar gärna lite mer för kvalité som fungerar och inte låter som 10 lövblåsar i örat på en samt har drivrutiner som inte är kodade av någon 10-årig praktikant.

Det är överdrivet skitsnack. Jag har ett AMD R9 290 och den låter inte som 10 lövblåsar, då har du medvetet satt fläkten på 100% och vem har sagt att du ska stoppa in skallen inne i datorn eftersom den blåser rakt i örat på dig? Mina drivrutiner funkar bra i de spel jag kör, så jag undrar när du hade ett AMD kort senast? Det där är enbart ett fanboy skitsnack, som vanligt från dig dvs

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Discokungen
Skrivet av AMD-FX:

Det är överdrivet skitsnack. Jag har ett AMD R9 290 och den låter inte som 10 lövblåsar, då har du medvetet satt fläkten på 100% och vem har sagt att du ska stoppa in skallen inne i datorn eftersom den blåser rakt i örat på dig? Mina drivrutiner funkar bra i de spel jag kör, så jag undrar när du hade ett AMD kort senast? Det där är enbart ett fanboy skitsnack, som vanligt från dig dvs

Ironin i att du kallar någon fanboy med tanke på ditt användarnamn...

Men ja, jag håller med dig. Att kalla Nvidia för "mer kvalitet" är lite konstigt. AMD gjorde ett helvetiskt snedsteg när de valde att släppa 290/X med enbart referenskylare när den suger så mycket som den gör. Drivrutinerna är däremot inte alls så dåliga som han verkar tro, men alla kan inte haft möjligheten att testa på olika saker heller.

Jag har för övrigt precis sålt mitt sista 290 och ska få hem ett 770 om någon dag, så jag kan rakt av säga att jag skiter fullkomligt i fanboyism. Jag byter för att 770 hade fräsigare vattenblock och jag inte behöver mer kraft för tillfället.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ironin i att du kallar någon fanboy med tanke på ditt användarnamn...

Men ja, jag håller med dig. Att kalla Nvidia för "mer kvalitet" är lite konstigt. AMD gjorde ett helvetiskt snedsteg när de valde att släppa 290/X med enbart referenskylare när den suger så mycket som den gör. Drivrutinerna är däremot inte alls så dåliga som han verkar tro, men alla kan inte haft möjligheten att testa på olika saker heller.

Jag har för övrigt precis sålt mitt sista 290 och ska få hem ett 770 om någon dag, så jag kan rakt av säga att jag skiter fullkomligt i fanboyism. Jag byter för att 770 hade fräsigare vattenblock och jag inte behöver mer kraft för tillfället.

Jag har både AMD och Nvidia så nej (Nvidia kortet är dock inget av de vassare versionerna, det är ett GF560 Ti). FX är en processor och inget grafikkort. Har även haft Intel, men det var länge sedan det, sedan att jag föredrar AMD som processor är att dessa är billiga och att AMD behöver folk som köper deras produkter. Min 8350 är stark nog för att jag ska kunna spelen de spelen jag kör

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är Nvidia vi pratar om.

Folk köper ändå så vi blir la 5000 + riktpris som vanligt.

Tänker du köpa nytt eller ha kvar dina kort? Funderar själv på om jag ska sälja mina dubbla 780 medans dom är värda nåt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

bumpar

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer