Permalänk
Medlem

4K TV till mediarum

Har köpt ett nytt hus för $350k och vill ha ett fint mediarum. Tänkte börja med en fin TV till min Xbox One.

Funderade på denna då den har ett väldigt bra pris och överlag ganska bra recensioner.

Seiki 4K 50tum

50tums 4K HD tv för enbart $449 är ju ett ganska bra pris? Förslag och rekommendationer på andra tv-apparater är välkommet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har köpt ett nytt hus för $350k och vill ha ett fint mediarum. Tänkte börja med en fin TV till min Xbox One.

Funderade på denna då den har ett väldigt bra pris och överlag ganska bra recensioner.

Seiki 4K 50tum

50tums 4K HD tv för enbart $449 är ju ett ganska bra pris? Förslag och rekommendationer på andra tv-apparater är välkommet

"120Hz" skulle jag säga. Säkert 4K, men jag skulle nog ta ett säkrare kort.

Har en UHD-TV framför mig, vill inte påstå att det är något speciellt med den. Har du högupplöst material så ser det ju riktigt bra ut, men annars vet jag inte.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har köpt ett nytt hus för $350k och vill ha ett fint mediarum. Tänkte börja med en fin TV till min Xbox One.

Funderade på denna då den har ett väldigt bra pris och överlag ganska bra recensioner.

Seiki 4K 50tum

50tums 4K HD tv för enbart $449 är ju ett ganska bra pris? Förslag och rekommendationer på andra tv-apparater är välkommet

vad har priset på ditt hus i portland med att göra med TVn?

men men... ditt Xbox One kan inte spela upp i 4k ändå, så en 4k TV till den är totalt onödigt, såvida du inte tänkt göra något annat med TVn också.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vad har priset på ditt hus i portland med att göra med TVn?

men men... ditt Xbox One kan inte spela upp i 4k ändå, så en 4k TV till den är totalt onödigt, såvida du inte tänkt göra något annat med TVn också.

Den TV:n han länkade skalar upp till "4K".

Priset på huset är ju tämligen ointressant
Min nästa tråd ska handla om att jag köpt en skitdyr toalettstol, men har inget toapapper. Vilket är bäst?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

TVn har dock ca 700recensioner på Amazon med 3.9 av 5.0 i snittbetyg vilket är ganska hyffsat. Sneglat lite på Samsungs SmartTV men kan inte riktigt bestämma mig

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har köpt ett nytt hus för $350k och vill ha ett fint mediarum. Tänkte börja med en fin TV till min Xbox One.

Funderade på denna då den har ett väldigt bra pris och överlag ganska bra recensioner.

Seiki 4K 50tum

50tums 4K HD tv för enbart $449 är ju ett ganska bra pris? Förslag och rekommendationer på andra tv-apparater är välkommet

Skulle i så fall satsa på en 1080p plasma-TV. Istället för att köpa en billigare UHD-TV och offra bildegenskaper är det mycket mer värt, enligt mig, att spendera de pengarna på en bättre plasma-TV. Dessutom kan din Xbox One max rendera spel i 1080p. TV-kanalerna sänder väl som högst i 720p också, vilket gör det hela rent onödigt i dagsläget med en UHD-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vad har priset på ditt hus i portland med att göra med TVn?

men men... ditt Xbox One kan inte spela upp i 4k ändå, så en 4k TV till den är totalt onödigt, såvida du inte tänkt göra något annat med TVn också.

Skrivet av EyeNEye:

Den TV:n han länkade skalar upp till "4K".

Priset på huset är ju tämligen ointressant
Min nästa tråd ska handla om att jag köpt en skitdyr toalettstol, men har inget toapapper. Vilket är bäst?

Är ni neggon av naturen? Han har köpt sig ett fint hus och markerar därmed att han inte vill ha en skit-tv till sin stuga.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Är ni neggon av naturen? Han har köpt sig ett fint hus och markerar därmed att han inte vill ha en skit-tv till sin stuga.;)

Ja, vi har ett eget forum och bjuder enbart in sura gubbar. Vill du vara med?

Som Snigeln Bert skriver, så skulle jag nog hellre satsat på en 1080p-TV.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Var det inte den där Seiki TVn som var fruktansvärt dålig?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

hade han lagt till en nolla på de där $350k hade ni kunnat lipa över skryt, men med dagens peningkurs landar det på 2.5 miljon. i huspengar typ ingenting, så sluta tolka det som skryt han vill helt enkelt inte ha den billigaste Anderson4k tvn.

jag skulle i ditt fall gå till butiker som kan ha Televisionsplattorna framme, alla föredrar vi olika bilder, och även fast 4k är lite av en våt dröm, är frågan om datorn i tvn hänger med nog att ge en trevlig spelbild.

Snabba rörelser och olika ljusväxlingar är inte direkt budgetapparaternas grej, och 4k är ju lite väldigt mycket mer tungrott, så bäst är ju om du hittar någon IRL som du trivs med.

SPEL= action (oftast), så ta en TV som orkar med att flytta runt på bilden, inte något som presterar en fin och högupplöst akvarieemulering med två musslor och en bunte sjögräs.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja, vi har ett eget forum och bjuder enbart in sura gubbar. Vill du vara med?

Som Snigeln Bert skriver, så skulle jag nog hellre satsat på en 1080p-TV.

Hahahah lätt att jag hänger på.:D

Där har du rätt, det finns inget jätte-skäl i dagens läge att välja en UHD TV. Då det finns så lite material att det inte är värt det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Saken är den att jag ska mest ha den för gaming till min Xbox One och lite film då och då. Seiki skärmen fick faktiskt ganska bra betyg för gaming men visst kommer jag att kika in på olika tv-butiker och kolla utbudet och kvaliten på 1080p / 4k tv-apparaterna. Priset på Seikin är ju dock väldigt bra

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hur stort är det tänkta mediarummet? Mitt är pyttelitet i jämförelse med palatsen som andra lägger upp på t ex minhembio, men jag tycker ändå att den 55" som jag skaffade nog kunde ha varit ännu större. Så mitt råd är: Skit i 4k och passa på att slå till på en 65" panasonicplasma innan de slutar tillverka dem. Kanske även är värt att överväga projektor om du har gott om plats.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Saken är den att jag ska mest ha den för gaming till min Xbox One och lite film då och då. Seiki skärmen fick faktiskt ganska bra betyg för gaming men visst kommer jag att kika in på olika tv-butiker och kolla utbudet och kvaliten på 1080p / 4k tv-apparaterna. Priset på Seikin är ju dock väldigt bra

Köp en TV med 1080p istället. Du kommer få mycket bättre bild för pengarna. Vad har du för budget?

Permalänk
Medlem

Låter som att du redan bestämt dig för Seiki-TV:n.
Finns ingen större anledning att välja 4K i dagens läge, ta en riktigt bra 1080p istället och vänta tills 4K är mer utbrett.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Vet att rädslan för inbränning i plasma är kraftigt överdriven och själv har jag aldrig drabbats av det.
Men om man bara spelar Xbox på plasma, och kanske tidvis bara ett spel, är det då inte stor risk att HUD bränner in?

Hade satsat på en snabb och fin LCD i 1080p som är erkänt bra för spelande.

Edit: $250 för en 4K - kan det vara annat än skit? Speciellt eftersom 4K inte kommer användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

TVn har dock ca 700recensioner på Amazon med 3.9 av 5.0 i snittbetyg vilket är ganska hyffsat. Sneglat lite på Samsungs SmartTV men kan inte riktigt bestämma mig

Mer troligt är att de som köper lågbudget-TV aldrig sett bra bild. Visst kan de ha sett bra TV som hastigast i butikens strålkastarljus. I strålkastarljuset är det dock TVn med övermättade färger och högst ljusstyrka som står ut. Bredvid en sådan TV kommer bra bild att förefalla blek och dassig.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Låter som att du redan bestämt dig för Seiki-TV:n.
Finns ingen större anledning att välja 4K i dagens läge, ta en riktigt bra 1080p istället och vänta tills 4K är mer utbrett.

Nja, priset är största fördelen. Man förlorar inte så mycket på att prova men samtidigt vill jag inte slänga pengarna i sjön

Skrivet av DAoG:

Köp en TV med 1080p istället. Du kommer få mycket bättre bild för pengarna. Vad har du för budget?

Max $1500 i dagsläget. Kollade in lite Samsung apparater idag och tittade på en 70tums Smart LED men frugan tyckte inte om storleken

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem