Permalänk

Ps3 till dator skärm HDMI funkar inte

Hej jag har haft mitt ps3 ett tag och jag bestämde mig för att koppla in den till min datorskärm.

Jag kopplade in den via hdmi och det fungerade bra i 2 dagar, men sedan så gick jag in och skulle spela och då var det bara svart.
Jag har provat att byta hdmi kabel och hdmi ingång på skärmen (jag har 2) men det fungerade inte, min dator fungerar fortfarande på skärmen.
Provade också att hålla in sätt på knappen tills den pep 2 gånger. Är det någon som vet vad det kan vara för fel så skulle jag uppskatta om ni svarade.

Edit: särmen är en: asus VN247H

Permalänk
Lego Master

Funkar PS3an till nån annan display, typ TVn eller så?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

jag gissar bara, men hur gammal är din skärm? för det kan vara ett hdcp problem.

annars testa och justera på upplösning på PS3 först med 480p, 720p och uppdateringsfrekvens och se om det fungerar.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Funkar PS3an till nån annan display, typ TVn eller så?

Ja jag provade nyss att koppla in den till min tv där jag hade den innan och det fungerade utan problem

Permalänk

kan vara uttaget på skärmen som har fått en kortslutning, har du några andra uttag på skärmen som du kan testa?

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Skrivet av jamesbond88:

kan vara uttaget på skärmen som har fått en kortslutning, har du några andra uttag på skärmen som du kan testa?

Jag skrev att jag har 2 uttag och jag har provat båda och att de fungerar att använda med min dator

Permalänk
Skrivet av ramcd99:

jag gissar bara, men hur gammal är din skärm? för det kan vara ett hdcp problem.

annars testa och justera på upplösning på PS3 först med 480p, 720p och uppdateringsfrekvens och se om det fungerar.

Skärmen är en Asus VN247H och jag har köpt den ganska nydligen så den är nog inte så gammal

Permalänk

googlade lite och hittade denna tråd http://community.eu.playstation.com/t5/PS3-Support/ps3-hdmi-c...

Dom testade att plugga ur powersladden till skärmen, vänta minst 10 sekunder och och koppla in den igen och så funkade det. värt att testa

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Koppla in PS3an i skärmen, slå på PS3an och håll inne powerknappen tills den bippar till. Då ska den söka av alla tillgängliga frekvenser och anpassa sig efter den.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av jamesbond88:

googlade lite och hittade denna tråd http://community.eu.playstation.com/t5/PS3-Support/ps3-hdmi-c...

Dom testade att plugga ur powersladden till skärmen, vänta minst 10 sekunder och och koppla in den igen och så funkade det. värt att testa

PANG HALLELUJA I SVERIGE NU FUNKAR DET!!!

tack