Asus presenterar Zenwatch på IFA 2014

Permalänk
Melding Plague

Asus presenterar Zenwatch på IFA 2014

Taiwanesiska Asus rivstartar IFA-mässan med flera stora tillkännagivanden. En av dessa är den smarta klockan Zenwatch, som kommer med en läderrem och stöd för röstkommandon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut att marknaden har ryckt upp sig rejält, sedan moto 360 lanserades har det släppts riktigt snygga klockor man skulle kunna bära utan att skämmas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Ser lovande ut att marknaden har ryckt upp sig rejält, sedan moto 360 lanserades har det släppts riktigt snygga klockor man skulle kunna bära utan att skämmas.

Något där "vanliga" klockor fortfarande går vinnande ur striden är batteritiden, som är riktigt kass på de flesta smartklockor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vad ligger batteritiden på då? Den är faktiskt riktigt snygg.

Permalänk
Medlem

Första klockan med utlovat stöd för utannonserade GPS-stödet i Android Wear är intressant för mig. Gärna även ett mindre minne för att spara ner någon playlist från Spotify/annan musiktjänst. Slippa löpa/träna med stor klump på armen.

Jag försöker snarare hålla notifikationerna på ett minimum och en pryl vars största feature är att förstärka dem är därför inte jätteintressant (mer än det vanliga teknikintresset) - oavsett hur snygg den är.

Sade iofs något liknande om tablets när de kom och det fick jag äta upp. Denna gång är jag mer försiktigt pesimistisk Förstod inte heller då värdet helt - så även många med mig.

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk

finns det någon "android wear" som är vattentät ännu? iaf någon meter så man slipper nojja så fort det kommer lite regn på klockan.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Finns den i svärge ?? och vilken affär

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

finns det någon "android wear" som är vattentät ännu? iaf någon meter så man slipper nojja så fort det kommer lite regn på klockan.

LG G Watch har då IP67-certifikat.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Något där "vanliga" klockor fortfarande går vinnande ur striden är batteritiden, som är riktigt kass på de flesta smartklockor.

Pessimist!

Två veckor hade räckt för mig. Tror inte det är så svårt att lära sig att ta av klockan då och då för laddning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

LG G Watch har då IP67-certifikat.

hej! tack för infon! visste dock inte vad det var så en snabb googling:

6 - Totally protected against dust
7 - Protected against the effect of immersion between 15cm and 1m

det känns helt OK, undrar om moto 360 och denna är det också

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Behöver man verkligen en snapdragon 400 på fyra kärnor till en smartklocka?

Snygg klocka annars!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Börjar bli snygga klockor ny, men batteritid och ärligt talat funktionalitet ligger ganska långt ifrån minimumkraven för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Pessimist!

Två veckor hade räckt för mig. Tror inte det är så svårt att lära sig att ta av klockan då och då för laddning.

2 månader kan jag kanske acceptera då det trotts allt är lite hungrigare komponenter än i en vanlig klocka, men två veckor känns väldigt kort .. Särskillt som man är van med 2-3 års batteritid på sin vanliga klocka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Pessimist!

Två veckor hade räckt för mig. Tror inte det är så svårt att lära sig att ta av klockan då och då för laddning.

Två veckor hade säkerligen varit godtagbart för de flesta. Men nu snackar vi två dygn, om ens det. För mig, och många andra som är beroende av en fungerande klocka, så är det en enorm dealbreaker.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Snyggaste kvadratiska smartklockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

2 månader kan jag kanske acceptera då det trotts allt är lite hungrigare komponenter än i en vanlig klocka, men två veckor känns väldigt kort .. Särskillt som man är van med 2-3 års batteritid på sin vanliga klocka.

Ja två månader kommer dröja. Så du får vara pessimistisk ett tag till

Skrivet av Zache_:

Två veckor hade säkerligen varit godtagbart för de flesta. Men nu snackar vi två dygn, om ens det. För mig, och många andra som är beroende av en fungerande klocka, så är det en enorm dealbreaker.

Ja två dygn är inte okej. Allting hänger nästan på hårdvaran och mjukvaran. Batterierna i sig blir väl drygt 5% bättre per år?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja två månader kommer dröja. Så du får vara pessimistisk ett tag till

Ja två dygn är inte okej. Allting hänger nästan på hårdvaran och mjukvaran. Batterierna i sig blir väl drygt 5% bättre per år?

Jo visst, men det finns massor de skulle kunna göra för att förlänga batteritiden. Man kan utnyttja fotoceller, kenetisk energi eller kanske till och med kroppsvärmen för att ladda upp batteriet lite "hela tiden" så skulle det ta betydligt längre tid innan batteriet dog. Alla ovan nämnda tekniker finns redan till "vanliga" klockor, så så svårt borde det inte vara att applicera på en smartklocka heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Två veckor hade säkerligen varit godtagbart för de flesta. Men nu snackar vi två dygn, om ens det. För mig, och många andra som är beroende av en fungerande klocka, så är det en enorm dealbreaker.

Så ni använder klockan när ni sover också? Ladda den över natten bara.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Visserligen rätt snygg, men ser inte riktig vad man ska ha dom till, hade batteritiden varit bra ca 1 månad+ skulle dom kunna bli en konkurrent till en vanlig klocka med lite tid.

Som nu är det mest en kul pryl bara, eller möjligen för joggare osv, och dessa ser nog mest till funktion inte att den behöver vara snygg.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Så ni använder klockan när ni sover också? Ladda den över natten bara.

Rätt slitsamt att ta av sig klockan varje kväll.
Tycker det är irriterande att jag måste ladda mobilen varje natt. Inte för att det är så svårt att ställa den i en dockningstation eller plugga i en laddare utan mest för att glömmer man det en dag så blir man utan mobil nästa dag (om man inte har tillgång till laddare och eluttag/portabel laddare dvs).

Det är helt enkelt inte bekvämt nog i dagsläget att vara tvungen att ladda en klocka varje natt.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo visst, men det finns massor de skulle kunna göra för att förlänga batteritiden. Man kan utnyttja fotoceller, kenetisk energi eller kanske till och med kroppsvärmen för att ladda upp batteriet lite "hela tiden" så skulle det ta betydligt längre tid innan batteriet dog. Alla ovan nämnda tekniker finns redan till "vanliga" klockor, så så svårt borde det inte vara att applicera på en smartklocka heller.

Kan vara intressant när de börjar använda dessa tekniker.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Så ni använder klockan när ni sover också? Ladda den över natten bara.

Jupps, jag tar aldrig av mig min klocka, förutom dom få gånger jag måste rengöra den eller gå genom säkerhetskontroll på en flygplats.

Ontopic, för mig är den största dealbreken för mig, att den behöver laddas 3-4 gånger/vecka. Samt att det inte finns någon vattentät (jag menar vattentät, inte vattenskyddad).
Den va dock rätt snygg för att vara en kvadratisk "klocka".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Har ett jawbone armband, kräver laddning 1ggr/veckan, men jag kanske kunnat ta typ tredygn om man kan ta av klockan genom en kod eller liknande utan att ta av armbandet(koden då man inte vill att en ninja ficktjuv bara plockar den av handen).

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Pfft. Inget jag byter ned mig till från mitt IWC-ur.

Permalänk
Medlem

Snygg boett, 7,9 millimeter tjock ser imponerande ut, men jag undrar om den verkligen håller batteritid i en hel dag under full användning. Inte wireless charging. Fult med kvadratisk skärm på rektangulärt ur. Snyggast är faktiskt armbandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Pfft. Inget jag byter ned mig till från mitt IWC-ur.

Ge mig 40Ksek så väljer jag också en IWC istället för en Android wear klocka