BenQ XL2420Z + Blur Buster Strobe Utility

Permalänk
Medlem

BenQ XL2420Z + Blur Buster Strobe Utility

Hej,

Har precis köpt en BenQ XL2420Z och när jag tänkte kombinera blur reduction med blur buster strobe utility så säger programmet "No BENQ Z-series monitors have been detected. If you do have.... then try reinstalling the monitor driver. (Should not be "Generic PnP Monitor")."

Har försökt lösa problemet i timmar och ominstallerat display pivot som kom med cd-skivan men programmet vägrar fortfarande upptäcka min skärm. Någon som vet varför? Hur vet jag om det är "generic pnp monitor" och vad kan jag göra åt saken om så är fallet? Hjälp snälla, blir galen på detta. Skärmen är perfekt annars...

Permalänk
Medlem

Du går till kontroll panelen -> enhetshanteraren och kollar vad som finns listat under Bildskärmar. Står det bara Allmän PnP-bildskärm där så klickar du på det och går in på drivrutin fliken och installerar den därifrån.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional