Corsair HS1, Sennheiser PC 360 och Steelseries 7H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Skaffade ett par Sennheiser 360 och wow, helt makalöst ljud. Micken är nästan för bra, måste flytta ner den en bit nedanför munnen så polarna inte störs av typ luftljud när man pratar.

Lägg något tunt på micen typ en tygbit eller en modifierad tvättsvamp. Det dämpar andningsljud och flås.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Skaffade ett par Sennheiser 360 och wow, helt makalöst ljud.

Köpte också ett par Sennheiser 360 för gaming. Det känns som de har rejäl potential, men behöver nog en del spelande för att vänja mig vid dem/spela in dem. Mina förra (också Sennheiser) var rejält inspelade och hade ett väldigt skönt, mjukt ljud. Blev ändå tvungen att byta för de höll på att ramla sönder.

Permalänk
Medlem

Köpte först ett par Steelseries 7H och blev makalöst besviken. Tyckte ljudet var ur-uselt. Lämnade tillbaka lurarna och väntade ett bra tag och läste sedan om Sennheiser 360 G4ME. Köpte dessa och älskar dem. Mycket rikt ljud, underbar mic och överlag mycket bra ljud både för spel, musik och film.
Grymt nöjd. Komforten är också väldigt bra, man kan behöva tänja ut bågen lite i början då denna kan klämma en del.

Visa signatur

Don't eat the yellow snow

Permalänk

Förstår inte varför denna diss av steelseries 7h ?? Enligt en hel del sidor e dessa riktigt bra å får nästan full poäng ( dock usb versionen ).
Har folk glömt att köra in dem? ( Skall användas i 24h innan ljudet är som det skall )

Visa signatur

[E4600 @ 3,20Ghz][Abit ip35-e][club3d 3870 oc @902/1339 24/7 @ 800/1170][Corsair 2gb 800 mhz ram cl5 ][Corsair hx550][WD 250GB][Antec p180]

Permalänk
Medlem

Hur är basen i 360 headsetet för er som äger ett par?

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Hur är basen i 360 headsetet för er som äger ett par?

Duger gott!

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd kanske! Men någon som vet hur Sennheiser pc 360 fungerar i tex. CS? Hör man vart fotsteg kommer ifrån osv? Hade ett dåligt 7.1 surround tidigare om jag kommer märka stor skillnad?

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!