Samsung lanserar Gear VR – virtuell verklighet för Note 4

Permalänk
Medlem

Meh på den!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony Clifton:

Det som väckte mitt intresse var detta:

I satsningen ingår dessutom innehåll, där Samsung ser en framtid med allt ifrån långfilmer i virtuella biografer till virtuella upplevelser. För detta nämns en mängd samarbetspartners, däribland filmjättar som Warner Bros, Dreamworks och 20th Century Fox.

Vad menas med "virtuella biografer"? Handlar det om filmer gjorda just för VR, där publikens perspektiv är filmat i alla riktningar?

3D-filmer som visas på en virtuel duk i en virtuell biograf, där du sitter i en virtuell stol och tittar på den virtuella duken.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Cardboard.

Det som skiljer är mjukvaran från Oculus som rimligtvis är betydligt bättre än vad Google kan koka ihop med tanke på vilka som jobbar på Oculus.

Det måste ju isåf ordnas med telefonens kamera. Frågan är om de har löst problemen med detta.

Du kan tapetsera rummet med QR-koder som Valve gjorde i sin tidiga demo men jag tror inte en telefon klarar av att analysera det tillräckligt snabbt./hulle.

Ja, löst problemen med detta vet jag inte.

Menar mer att det är på g Att det kommer komma en lösning.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på dagen då Samsung kommer släppa något nytt som ingen sett förut... Tills dess blir vi bombarderade med kinakopior av saker som är populära.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Mata inte trollen...

För sent!

Vänta bara tills Apple kommer med sin den kommer vara mycket bättre än allt annat!!!
Jag hörde ett rykte om att den kommer kosta nästan dubbelt så mycket!
HA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Skulle vilja ha ett par brillor man sätter på sig när man ska jogga och så ser man något motiverande framför sig som försvinner bort ur sikt om man inte håller tempot ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig alltid att på såna här event så lyckas dom hitta inhyrda presentatörer som twittrar från andra märken. Borde man inte som företag gärna se att den man vill ska presentera ens produkt också tror på den till vardags och brukar den. Nu syftar jag på Rachel Riley http://www.techinvestornews.com/Apple/Apple-Rumors-and-Blogge...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Hur kommer det sig alltid att på såna här event så lyckas dom hitta inhyrda presentatörer som twittrar från andra märken. Borde man inte som företag gärna se att den man vill ska presentera ens produkt också tror på den till vardags och brukar den. Nu syftar jag på Rachel Riley http://www.techinvestornews.com/Apple/Apple-Rumors-and-Blogge...

Haha hon twittrade från sin iPhone. Fail nation here we come.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Hur kommer det sig alltid att på såna här event så lyckas dom hitta inhyrda presentatörer som twittrar från andra märken. Borde man inte som företag gärna se att den man vill ska presentera ens produkt också tror på den till vardags och brukar den. Nu syftar jag på Rachel Riley http://www.techinvestornews.com/Apple/Apple-Rumors-and-Blogge...

Vad fruktansvärt. Det är skandal, hur vågar hon?

Men alltså, ett VR-set för sin mobiltelefon? Weird.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Vad fruktansvärt. Det är skandal, hur vågar hon?

Men alltså, ett VR-set för sin mobiltelefon? Weird.

Skärmen I Oculus Rift development edition är en samsung Galaxy note3. Så jag förstår inte din poäng alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Skärmen I Oculus Rift development edition är en samsung Galaxy note3. Så jag förstår inte din poäng alls.

Förstår inte vad det har med Gear VR att göra? Produkten är konstig, eller ska du springa omkring med en Note 4 i Gear VR? Hur länge tror du att det är kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Hur kommer det sig alltid att på såna här event så lyckas dom hitta inhyrda presentatörer som twittrar från andra märken. Borde man inte som företag gärna se att den man vill ska presentera ens produkt också tror på den till vardags och brukar den. Nu syftar jag på Rachel Riley http://www.techinvestornews.com/Apple/Apple-Rumors-and-Blogge...

Skrivet av Elakekocken:

Haha hon twittrade från sin iPhone. Fail nation here we come.

Skrivet av Agile:

Vad fruktansvärt. Det är skandal, hur vågar hon?

Men alltså, ett VR-set för sin mobiltelefon? Weird.

Det är väl klart att hon använde sin iphone, hon hade ju inte fått sin nya Note 4 än hehe jk

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av Tumnus:
Skrivet av Ixos:

Sci-Fi konspiration för de som inte läst termodynamikens huvudsatser

Å andra sidan kanske termodynamikens huvudsatser är fejkade av dom som byggde poddarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Sci-Fi konspiration för de som inte läst termodynamikens huvudsatser

nonsens!

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Förstår inte vad det har med Gear VR att göra? Produkten är konstig, eller ska du springa omkring med en Note 4 i Gear VR? Hur länge tror du att det är kul?

Utöver lite kul demos är detta främst användbart (i och med bristen på headtracking och den begränsade processorkraften i mobiltelefoner) för filmtittande.

I gengäld är det helt enormt mycket bättre för filmtittande (själv) än något annat system.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Jag hade inte haft några problem med att se hur fånig ut som helst genom att springa runt med den på huvudet om dom fixar en app som typ Zombie Run, fast då med augmented reality och riktiga 3d modeller som förstärker den verkliga bilden från telefonens kamera med Zombies, loot och andra grejjer. Som DayZ kanske fast på riktigt liksom. Fy fan vad vältränad jag hade blivit på köpet också, hade ju spenderat större delen av min fritid på det haha. Hoppas hoppas

Detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Det är väl klart att hon använde sin iphone, hon hade ju inte fått sin nya Note 4 än hehe jk

Hon kommer ta kort på Note 4 med sin iPhone 6 och lägga upp på instagram med hashtagen #mynewnote4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Hur kommer det sig alltid att på såna här event så lyckas dom hitta inhyrda presentatörer som twittrar från andra märken. Borde man inte som företag gärna se att den man vill ska presentera ens produkt också tror på den till vardags och brukar den. Nu syftar jag på Rachel Riley http://www.techinvestornews.com/Apple/Apple-Rumors-and-Blogge...

Haha,. men då var ju deras presentatörer ganska likstämmiga med verkligheten, Samsung väljs bara bort av 1/3:del!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag varför OR DK2 har skärm från Note 3 i sig. Smart samarbete.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Snart kommer väl också ikeas version av oculus rift

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Snart kommer väl också ikeas version av oculus rift

Går inte, Google hann först.