Toshiba gör x86-platta för dryga tusenlappen

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en på direkten om det var större än 7". Minst 8" ska det vara.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Datavetare

Undrar om de implementerat något form av skalning då denna har lägre upplösning än lägsta officiellt accepterade för Modern UI. Microsoft i.o.f.s. sänkt kravet en gång för minimal upplösning under Modern UI, från 1366x768 till 1024x768, känns rätt onödigt att då inte stoppa i en 1024x768 panel.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Hur är det att installera andra operativ system på en sån här platta? Microsoft har väl inte låst bootloader eller nått sånt dummt eller?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaNeK:

120 EUR menar ni? 120USD är typ 800. Eller räknar ni med att det alltid blir dyrare här?

Någon har säkert redan svarat på detta men p.g.a. moms osv. så kostar saker mer här i Sverige. Man kan nästan säga att det helt enkelt är att lägga på en nolla efter priset i USD så blir det ungefär det svenska priset. Alltså $100 USD blir 1000 SEK

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TaNeK:

120 EUR menar ni? 120USD är typ 800. Eller räknar ni med att det alltid blir dyrare här?

Finns nåt som heter moms i Sverige. Därför räknar man 1usd = 10 SEK.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom här plattorna är helt fantastiska, jag har en Lenovo Miix 2 och i grunden är den fantastisk även om själva modellen inte är perfekt men då det inte finns en "perfekt" windows 8 x86 8 tummare som har "allt" så får man leva med det. Hade själv velat ha hdmi, wacompenna med men det finns inte i en och samma platta så man måste alltid göra ett val vilket är lite synd. Hursomhelst, grymma i grunden men lider av bristfällig implementation av tillverkarna.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant att väggmontera för styrning av elsystemet hemma (z-wave), men skulle varit vit
iPads blir lite dyrt att sätta upp flera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

1 Terrabyte molnlagring är så jävla nice. Har det via jobbet med Office 365 med.

Jo jäkla gött när året är slut. Dessutom skulle jag aldrig lagra mina mer känsliga data hemma hos varken microsoft eller apple och google.
För cloud storage finns det ingen tvekan att man borde ha den hemma.

Permalänk

Glöm gamla spel och emulatorer - en sån här borde väl funka utmärkt som klient för Steam Home Streaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Dom här plattorna är helt fantastiska, jag har en Lenovo Miix 2 och i grunden är den fantastisk även om själva modellen inte är perfekt men då det inte finns en "perfekt" windows 8 x86 8 tummare som har "allt" så får man leva med det. Hade själv velat ha hdmi, wacompenna med men det finns inte i en och samma platta så man måste alltid göra ett val vilket är lite synd. Hursomhelst, grymma i grunden men lider av bristfällig implementation av tillverkarna.

Det ända som stör mig med många av android paddorna med atom är att man inte kan använda usb samtidigt som man laddar eftersom att man laddar med den ända usbkontakten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goblindojo:

Glöm gamla spel och emulatorer - en sån här borde väl funka utmärkt som klient för Steam Home Streaming?

Jodå, jag använder min Toshiba Encore just för in home streaming. Fungerar faktiskt bra men är bäst för SP-titlar pga latenser.

Skrivet av matnojje:

Det ända som stör mig med många av android paddorna med atom är att man inte kan använda usb samtidigt som man laddar eftersom att man laddar med den ända usbkontakten.

Att de inte har vett nog att se till att alltid leverera plattorna med minst två USB-portar är riktigt störande. Jag betalar gärna 1kr (eller vad det nu lär kosta) mer för att få två microUSB-portar på min tablet.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Det ända som stör mig med många av android paddorna med atom är att man inte kan använda usb samtidigt som man laddar eftersom att man laddar med den ända usbkontakten.

Man behöver bara rätt adapter, har jag hört.

Citat från en av recensionerna:

Citat:

One of my flashdrives reqires power to be used in my Nexus 7 2013. This does the job. It also proves asome pass-through power so my tablet does not drain when watching movies from an attached flashdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

1200p på en 8 tummare skalar inte så bra i desktop mode. Alla ikonerna är pyttesmå!

Varför inte köra med 800p? Visst, lite lägre upplösning men det märker man väl inte så länge man inte sitter med plattan mot näsan?

Tar inte många sekunder att öka ikonstorleken, så det passar en själv bra, likaså text går bra att justera i storlek, allt detta utan att röra skalningsalternativ.
Men detta har man kunna göra sen år tillbaka.

Windows 8 är kanske inte perfekt med skalning ännu, men redan Windows 7 kan anpassas ganska bra till mindre skärmar/högre upplösning.

Vad som kan stöka är program, där vissa saker inte låter sig justeras i storlek, resten är sällan ett problem.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det ända som stör mig med många av android paddorna med atom är att man inte kan använda usb samtidigt som man laddar eftersom att man laddar med den ända usbkontakten.

Android vet jag inget om men på min modell kan man koppla in en USB-hub i någon form och koppla in laddaren i den och samtidigt använda usb-hubbens portar.

http://youtu.be/mPcnqqx5fI0?t=7m10s

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Android vet jag inget om men på min modell kan man koppla in en USB-hub i någon form och koppla in laddaren i den och samtidigt använda usb-hubbens portar.

http://youtu.be/mPcnqqx5fI0?t=7m10s

Jag skrev fel jag menar windows 8.1. Jag fick höra att det inte gick och det är enda anledningen till att jag inte köpt någon. Nu känns det värt. Edit om inte MIIX 2 var så dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag skrev fel jag menar windows 8.1. Jag fick höra att det inte gick och det är enda anledningen till att jag inte köpt någon. Nu känns det värt. Edit om inte MIIX 2 var så dyr.

Jag hade väntat på nästa generations plattor, Miix 2 är lite buggig och saknar saker som hdmiport och möjligen wacom. Hade jag inte fått den för drygt 2000 hade jag inte köpt den. Det lär komma en ny vända enheter när windows 9 släpps.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core