Permalänk
Medlem

Hur kan man titta på 3D?

hej!
är nybörjare med 3d-tekniken, har skaffat en Asus VG248QE och LG AG-F310 3D-glassögon , har redan ett Sapphire Radeon HD 7950, men frågan är hur jag kan titta på tex 3D videoklipp på Youtube? måste jag aktivera/ändra i någon inställning? eller kanske installera ett tredjepartsprogram (TriDef 3D?) eller använda HDMI istället för DVI som jag har mellan datorn och skärmen?

det där nVIDIA 3D Vision fungerar inte med Amd-kort, eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdAm25:

hej!
är nybörjare med 3d-tekniken, har skaffat en Asus VG248QE och LG AG-F310 3D-glassögon , har redan ett Sapphire Radeon HD 7950, men frågan är hur jag kan titta på tex 3D videoklipp på Youtube? måste jag aktivera/ändra i någon inställning? eller kanske installera ett tredjepartsprogram (TriDef 3D?) eller använda HDMI istället för DVI som jag har mellan datorn och skärmen?

det där nVIDIA 3D Vision fungerar inte med Amd-kort, eller?

HMDI/DVI skall inte spela någon roll, men för att titta på 3D i Youtube gissar jag att man måste aktivera 3D för webbläsaren i nVidia-inställningarna (inget jag testat själv dock).

Slutligen, nej, nVidia 3D vision fungerar inte med AMD-kort.

EDIT:
Googlade och fick fram denna: https://www.youtube.com/watch?v=nAPl-AeKh6I

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

HMDI/DVI skall inte spela någon roll, men för att titta på 3D i Youtube gissar jag att man måste aktivera 3D för webbläsaren i nVidia-inställningarna (inget jag testat själv dock).

Slutligen, nej, nVidia 3D vision fungerar inte med AMD-kort.

EDIT:
Googlade och fick fram denna: https://www.youtube.com/watch?v=nAPl-AeKh6I

tackar! men detta gäller ju bara för de som har ett Nvidia kort ?

Permalänk
Medlem

Glasögon är fel också, så blir inget 3D även om man hade haft Nvidiakort

Dessa glasögon är passiva sådana, och 3D vision kräver aktiva sådana.

Men ta med dig glasögona nästa gång du går på 3D bio, funkar bra.

EDIT: ska gå att få 3D även med AMD grafikkort, men betydligt krångligare verkar som.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Glasögon är fel också, så blir inget 3D även om man hade haft Nvidiakort

Dessa glasögon är passiva sådana, och 3D vision kräver aktiva sådana.

Men ta med dig glasögona nästa gång du går på 3D bio, funkar bra.

EDIT: ska gå att få 3D även med AMD grafikkort, men betydligt krångligare verkar som.

dessa passiva glasögon passar mitt grafikkort/bildskärm, har de sagt i butiken där jag köpt skärmen , så det du säger stämmer,,
men nu har jag ju inget Nvidia-grafikkort och inte heller nån 3D vision, så frågan återstår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

hej!
är nybörjare med 3d-tekniken, har skaffat en Asus VG248QE och LG AG-F310 3D-glassögon , har redan ett Sapphire Radeon HD 7950, men frågan är hur jag kan titta på tex 3D videoklipp på Youtube? måste jag aktivera/ändra i någon inställning? eller kanske installera ett tredjepartsprogram (TriDef 3D?) eller använda HDMI istället för DVI som jag har mellan datorn och skärmen?

det där nVIDIA 3D Vision fungerar inte med Amd-kort, eller?

Stämmer, du behöver 3parts 3D program som du nämnde (ex TriDEF 3D).

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Stämmer, du behöver 3parts 3D program som du nämnde (ex TriDEF 3D).
https://www.youtube.com/watch?v=n-MPnCGWWlo

detta kan man göra för att spela, har jag förstått, men hur är det med att titta på 3d-videoklipp?

AMD ska alltid ligga efter :::(