Integrerad grafik krånglar (?) VIRTU MVP

Permalänk
Medlem

Integrerad grafik krånglar (?) VIRTU MVP

Tjenare, jag kör med Virtu MVP i vissa spel och har nyligen märkt att det inte hjälper speciellt mycket, började kolla upp det och märkte att intel hd graphics klockhastighet aldrig går över 350MHz, trots att den borde klocka upp till 1,15GHz (enligt specifikationerna på intels hemsida). Någon som vet vad detta kan bero på?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte att använda virtu MVP. Minns att det var så buggat att jag såg träd överallt i BF3 och så fort jag slog av det så försvann dem. (önskar jag hade en bild kvar så jag kunde visa).
Har tyvärr inget svar på din fråga dock.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cALLEE-:

Tjenare, jag kör med Virtu MVP i vissa spel och har nyligen märkt att det inte hjälper speciellt mycket, började kolla upp det och märkte att intel hd graphics klockhastighet aldrig går över 350MHz, trots att den borde klocka upp till 1,15GHz (enligt specifikationerna på intels hemsida). Någon som vet vad detta kan bero på?

Grafiska prestandan är mer eller mindre den samma men för Quicksync eller framförallt game-capture med tex OBS så är det stor skillnad. Den ligger kvar i 350MHz då den knappt kan hjälpa till med något.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av cALLEE-:

Tjenare, jag kör med Virtu MVP i vissa spel och har nyligen märkt att det inte hjälper speciellt mycket, började kolla upp det och märkte att intel hd graphics klockhastighet aldrig går över 350MHz, trots att den borde klocka upp till 1,15GHz (enligt specifikationerna på intels hemsida). Någon som vet vad detta kan bero på?

Tycker du ska skita i det där, kommer inte hjälpa något om du har ett modernt grafikkort.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses