Ring Of Royal Grandeur

Permalänk
Medlem

Själv så råkade jag salvagea min för en stund sedan. Bara på't igen...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsakuroX:

Dom ökade droprate för alla bounty legendaries, så det är rätt enkelt att få dom nu

Fick min RoRG i förrgår... Efter, för mig, massa normal farming. Ser fram emot att få en bättre i helgen på T2 far,

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag farmade som fan för att få ringen, efter ett par dagar av 2-3 timmar farming per dag fick jag den. Blev glad som fan men tappade Diablo-suget helt ingen utmaning längre hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kan man ju få en fem sex stycken på nån timme. Galen drop rate! Jag fick sex ringar efter lite mer än två timmars farmande.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

farmade 8 bags på t6 100%droprate fick 4 amu och 3 ringar 1 soulder, en ring rolla ok men inte mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Nu kan man ju få en fem sex stycken på nån timme. Galen drop rate! Jag fick sex ringar efter lite mer än två timmars farmande.

ja men eller hur? får sällan legendaries så det suger...

Permalänk
Medlem

Har aldrig fått en ring... Har nog kört en 5-600 caches på act1. I allt mellan Normal - T3....
Jag tror inte någon av mina gubbar någonsin kommer att få någon ring.

Sen när jag väl får en ring kommer jag först och främst få den sämsta rollen någonsin och sen kommer jag dö några minuter efter jag får den (HC).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Körde några A1 bountys på hög torment igår, fick legendarys i nästan alla caches.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Kört några T2 och fått legendary i typ varannan, så 50% i T2 verkar stämma väldigt bra. Blir att farma ikväll/helgen med sambon så vi kan ha en varsin.

Någon som vet om mf buffen från att spela tillsammans även gäller caches?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kanske har blivit bättre nu då. Får ta och lira lite ikväll om det inte blir AW istället

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Körde lite splitfarm på T6 igår under en timme så blev väl runt 15 bags varav 5 innehöll en ring....
Å ena sidan ser jag det som en positiv förändring för att 90% av endgame buildsen kräver en rrog men samtidigt så var min spontana tanke mer, "what the actual fuck, blizzard".
Jag har förvisso haft tur med ringdroppsen redan innan men lite utmaning skadar inte....

Permalänk
Medlem

Mjo, galet. Hade ingen aning om detta och trodde jag hade maxflytet... körde först tre rundor på t2 eller om det var t3 och fick en ring där, sedan spelade jag lite med några polare på t6 och fick två ringar till på fyra caches. Ingen av dessa var speciellt bra, men det var en rorg iaf

Kände mig jätteglad, sen blev det lite meh när jag fick reda på buffen. Okey att det kunde vara läge att öka, men det här känns ju mer som en community buff, lite väl tilltagen för att vara permanent.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Du kan enbart få den från lådan du får för att göra alla act1 bountys, den kan alltså inte droppa i rifts.

Med det sagt så tror jag inte på att ringen finns längre... har kört över 3000 act1 bountys och fått en jäkla massa Maces, shoulders mm men inte en ända jäkla ring...

Ringen finns, fick den på min lvl 20~ season snubbe på första eller andra cachen jag öppnade dock är den level 20 item nu.. men forfarande nöjd. Har haft supertur med alla mina tre ringar

Skrivet av SunQ:

Kanske har blivit bättre nu då. Får ta och lira lite ikväll om det inte blir AW istället

lär bli lir ikväll och hitta en ring till min hardcore snubbe Hoppas på stor dropchans!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jag gillar buffen starkt av den enkla anledningen att en RoRG i det närmaste är ett krav för att få saker att funka bra så man var i princip dömd till normal-farming fram tills man fick en och först därefter var det möjligt att börja göra något intressant. Nu känns det dessutom roligare att kunna köra torment eftersom det faktiskt kan ge något.

Jag har alltid trott att bounties ska vara ens första steg in i att börja gear'a upp och att påsarna med grejer ska vara ett steg i den riktningen. Nu känns det som att det faktiskt funkar som det ska när det går att plocka ihop en del rolig gear genom att enbart köra bounties när man slår i 70. Tycker dock att det är lite konstigt att det är ett sånt jätteskutt vid T2 och inte en kurva uppåt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Helt missat detta me, vill få tag på en RORG med crit. Blir till att farma det idag.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

T6 = 100% droprate för legendaries från caches, om det blir en RoRG eller inte är däremot upp till slumpen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag slår ett slag här:

Senaste hotfixen (3/9-14) gjorde så att det på t1 är 30% chans att få en cache lego. på T6 så är det 100% att få en lego, det är nu det är dags att farma, fick 9 ringar igår när jag hjälpte några vänner farma efter dom på T6.

Mvh

**

Edit:
Såg nu att det fanns fler sidor i tråden, bra gjort av mig!

Permalänk
Medlem

Om man ändå grejjade T6 på season HC
Grejjar T1 och har på 10 caches sett 1 legendary, dock ingen ring än.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nice fick ringen på tredje cachen i season.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Gjort ca 30 T1 bounties nu och fortfarande bara 1 leg
Dock lyckats joina 2 T6 bounties så har fått 2 legs därifrån också, dock ingen ring ännu.

Edit: Gjorde en T2 bounty och fick världens sämsta RoRG.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

man önskar auction house fanns hade hellre köpt en halvdålig ring än att göra flera hundra bounty runs och sen får man en med världens sämsta roll.. hur roligt är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Du kan enbart få den från lådan du får för att göra alla act1 bountys, den kan alltså inte droppa i rifts.

Med det sagt så tror jag inte på att ringen finns längre... har kört över 3000 act1 bountys och fått en jäkla massa Maces, shoulders mm men inte en ända jäkla ring...

Rekommenderar att inte köra normal, kör T2-T3 om du klarar. Personligen är jag säker på att det är mycket större chans att hitta dem på högre nivåer. Körde normal så jävla länge och fick nada. Körde T2, T3 fick 2 st efter väldigt kort tid.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Kör så högt ni tyar, körde 2st t6 nu och fick 2 rorg så 100% chans på t6 för mig iaf ;D

Permalänk
Medlem

ja inte fan ska man köra normal ju, då blir det ju inte en lvl 70 ring så det är ju helt meningslöst.. kör själv torment 4 solo oftast men det verkar inte bättre för det, fick 2 jävla monarchs scepter som jag ej vill ha självklart får man sånt man inte vill..

Permalänk
Medlem

kört ett par t6, fått minst 5 ringar nu efter patchen.
100% leg i cachen så nu har alla mina gubbar varsin Rorg

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

kört ett par t6, fått minst 5 ringar nu efter patchen.
100% leg i cachen så nu har alla mina gubbar varsin Rorg

hatar dig

Permalänk
Medlem

Kör couch coop med sambon på Xbox one. Ringen droppade för henne efter ANDRA bountyn vi kört över huvud taget i spelet, på T1 då såklart. Trodde knappt att det var sant, borde vara olagligt med sån bonnröta.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Kör couch coop med sambon på Xbox one. Ringen droppade för henne efter ANDRA bountyn vi kört över huvud taget i spelet, på T1 då såklart. Trodde knappt att det var sant, borde vara olagligt med sån bonnröta.

http://replygif.net/i/1468.gif

Hur fungerar det med uppdateringar på konsol? För på Battle.net så ökades ju droprates på cache legendaries rejält, så om ni fått den uppdateringen också är det inte jättekonstigt ändå, om det däremot är den gamla dropraten så är det riktig flax

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur fungerar det med uppdateringar på konsol? För på Battle.net så ökades ju droprates på cache legendaries rejält, så om ni fått den uppdateringen också är det inte jättekonstigt ändå, om det däremot är den gamla dropraten så är det riktig flax

Från Blizzard har man sagt att konsollversionerna kommer få samma patchar som pc och vid samma tid, men om stämmer för denna specifika patchen vet jag inte.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Från super svårt till super enkelt att få RoRG så ja blizzard kan då aldrig göra en balanserad ökning/sänkning av något verkar det som. Antingen är det bortta för gott eller så är det 100% chans att få en.
Själv hade man redan bra rings så mig gjorde det inget då Rift Keys har varit väl använda ändå som man farmat på normal bountys.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64