Samsungs smarta klocka Gear S tar plats på IFA 2014

Permalänk
Melding Plague

Samsungs smarta klocka Gear S tar plats på IFA 2014

Koreanska Samsung satsar på inbyggt 3G-modem och hälsofunktioner med den nya smarta klockan Gear S på årets IFA-mässa i Berlin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch vad ful.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Vad blir det gjord av?

Antar att det blir som mobilerna, plastiga till tusen?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Lagom pris också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Dyr, ful och kanske bara kompatibel med Samsung ingen hit för min del.

Permalänk
Medlem

Vad stor den är! Man behöver ju handled som hulken för att klockan ska se normal ut.

Permalänk
Medlem

Jag tror det här smartwatch-konceptet kommer sluta som 3D-TV gjorde. Det blir gammalt rätt fort.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Storleken tycker jag inte är något problem. Jag ser det inte som något man använder som en klocka och har på sig från man kliver upp tills man går och lägger sig.
Det är ju en träningsmobil. Att jämföra med de som har en hel nalle i en plastficka på överarmen när de tränar.

Jag är mer fundersam över Tizen. Hur är apputbudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag tror det här smartwatch-konceptet kommer sluta som 3D-TV gjorde. Det blir gammalt rätt fort.

Håller inte med, detta är ju t.o.m något som kan vara väldigt praktiskt för en del när det utvecklats lite mer

Permalänk
Medlem

Tyvärr väldigt dyr, Men skulle ändå vilja ha en, om jag hade haft en Samsung mobil dvs..

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av +_+:

Tyvärr väldigt dyr, Men skulle ändå vilja ha en, om jag hade haft en Samsung mobil dvs..

inte dyr jämfört med klockor i allmänhet. mitt armbandsur är inte direkt nåt exklusivt märke, men går ändå loss på nästan tio tusen.

kan tänka mig en smartwatch när de blivit lite snyggare och mer stilfulla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Det här är i varje fall en smart watch som är mer än en dumb panel. Det bästa är att det går att använda som stand alone. Särskilt bra om man har en stor telefon. Näst bäst, den har APTX för "högupplöst" 16/44 lyssnande över bluetooth. Det låter väldigt bra via Samsungplattan, kan jag meddela. Det gör att man kan streama musik, typ WIMP i full CD kvalitet, träna med GPS, karta, pulsmätare. Batteritiden lär väl inte blir strålande, men det gör kanske inte så mycket eftersom träningspassen oftast är begränsade. IP67 gör att man inte kan köra Iron Man med den i alla fall. Skärmens 300 ppi är också imponerande.

Det sämsta, för att inte säga absolut idiotiska är att man måste ha en Samsung telefon för att installera appar. Helt tydligt en artificiell begränsning. Jag har Samsung Note, men tycker ändå det är irriterande.

Appar lär väl vara mer begränsade än för Android Wear. Sen verkar den vara lite split personality. Verkar passa bäst som sportklocka, GPS, pulsmätare, musik, men de designar en "klassisk" urtavla. T o m med fake Swarowskis. Hemskt.

Permalänk
Medlem

3600:- ? Asså seriöst, hur fulla var dom inte då dom satte priset. Den här kommer dyka upp på varenda rea nästa år med lagerstatusen 1000+ i lager.
Plus en batteritid på vad, 1 dygn eller mindre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag tror det här smartwatch-konceptet kommer sluta som 3D-TV gjorde. Det blir gammalt rätt fort.

Jag kan inte leva utan min Pebble. Tvivlar på att särskilt många kan säga det om sin 3D-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

inte dyr jämfört med klockor i allmänhet. mitt armbandsur är inte direkt nåt exklusivt märke, men går ändå loss på nästan tio tusen.

kan tänka mig en smartwatch när de blivit lite snyggare och mer stilfulla.

Skickades från m.sweclockers.com

För oss som inte är intresserade av klockor för tiotusentals kronor - så är 3600kr dyrt.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Hej,
de första ska man aldrig köpa-ta det lungn och vänta ut,sen gör man en Klipp...Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Folk klagar som om priset kommer vara fastställt i ett år framåt. Ni vet själva att efter max 3 månader lär den kosta 2500 eller något mindre. Samt Samsung kanske kör en Ingår vid köp av en Note 4 precis som när man fick första Gear tillsammans med Note 3.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Hur ofta måste jag ladda skiten? Ungefär varannan dag? Nej tack

Som sagt så föredrar jag då hellre en 100% mekanisk klocka, inga sunkiga batterier där inte. Felmarginal på 0,4s dygn kan jag överleva att ställa om ibland.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

inte dyr jämfört med klockor i allmänhet. mitt armbandsur är inte direkt nåt exklusivt märke, men går ändå loss på nästan tio tusen.

kan tänka mig en smartwatch när de blivit lite snyggare och mer stilfulla.

Jag tycker att 10kkr för en klocka är rätt dyrt.

Exempelvis här
http://www.outnorth.se/suunto/ambit2-r-black-%28hr%29-black.p...

Klocka för 1 975 kr som har mycket extra funktioner utöver enbart tidvisning, bl.a. inbyggd GPS.
Jag är lite nyfiken på hur mycket funktioner man kan klämma in i en klocka för att den ska vara värd 5ggr så mycket?

Annars så kan man kolla klockan på mobilen om man ändå har den med...
Men visst, jag skaffade cykeldator för att det är smidigare när man cyklar än att dra upp telefonen, men där var det typ 200-300kr för ena cykeln och 300-400kr för andra. Har man ett dussin cyklar kanske det är bättre med någon klocka som kan visa tid, hastighet, snittfart, mm.

Permalänk
Medlem

Amerikanarna och Soviet vann inte sina stridsvagnstrider för att de hade bäst stridvagnar utan för att de just hade stridsvagnar i sina stridsvagnsstrider.

Batteritid och bekvämlighet är så långt före allt annat i prio så det finns inte. Annars använder man inte skiten. Känns som Samsung börjat i fel ände.
Smärttröskeln går om man måste ladda mer än 1/vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag tror det här smartwatch-konceptet kommer sluta som 3D-TV gjorde. Det blir gammalt rätt fort.

Tror rätt många har köpt 3D tv ändå. Fast långt ifrån alla har frågat efter det.
Kan ju vara så att man av någon anledning vill köpa en TV och så "den här är bra, den köper vi" och så har den teven 3D.
3D-TV får man ofta på köpet om man köper en ny tv och inte köper bland de billigaste. Sen om man använder just 3D funktionen eller inte är en annan sak.

Tror inte det är så många som 'råkar' köpa en smart klocka om de bara är ute efter en klocka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker att 10kkr för en klocka är rätt dyrt.

Exempelvis här
http://www.outnorth.se/suunto/ambit2-r-black-%28hr%29-black.p...

Klocka för 1 975 kr som har mycket extra funktioner utöver enbart tidvisning, bl.a. inbyggd GPS.
Jag är lite nyfiken på hur mycket funktioner man kan klämma in i en klocka för att den ska vara värd 5ggr så mycket?

Annars så kan man kolla klockan på mobilen om man ändå har den med...
Men visst, jag skaffade cykeldator för att det är smidigare när man cyklar än att dra upp telefonen, men där var det typ 200-300kr för ena cykeln och 300-400kr för andra. Har man ett dussin cyklar kanske det är bättre med någon klocka som kan visa tid, hastighet, snittfart, mm.

Det är ju inte bara finesserna utan kvaliteten är avsevärt högre på en klocka för 10k jämfört med dom vanliga billiga modellerna som oftast ligger under 2k.

Dock har jag själv slutat med klocka på armen, känns så gammalmodigt när man ändå har mobilen med sig överallt.

Men en träningsklocka kanske kan vara något att ha för mig, dock står där inget om safirglas eller inte så det är nog bara vanligt glas. Det passar verkligen inte till en klocka som blir väldigt utsatt för repor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker att 10kkr för en klocka är rätt dyrt.

Exempelvis här
http://www.outnorth.se/suunto/ambit2-r-black-%28hr%29-black.p...

Klocka för 1 975 kr som har mycket extra funktioner utöver enbart tidvisning, bl.a. inbyggd GPS.
Jag är lite nyfiken på hur mycket funktioner man kan klämma in i en klocka för att den ska vara värd 5ggr så mycket?

Nu snackar jag förvisso armbandsur, inte elektroniska armleksaker med massa funktioner

Ser man en smartwatch som ett armbandsur så är de inte ett dugg dyra, ser man dem som prylar man har på armen så kan väl 3600:- kanske vara lite omotiverat mycket.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Dock har jag själv slutat med klocka på armen, känns så gammalmodigt när man ändå har mobilen med sig överallt.

Klockor är tidlösa accessoarer (no pun indended). Oavsett klädstil finns det en matchande klocka att ha på armen.
Absolut inget jag skulle vilja vara utan.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Finns det olika Samsung därute i vår Värld ?
Eftersom det verkar vara viktigt att poängtera att Samsung kommer ifrån Korea
(ska man då inte även särskilja att det gäller Syd Korea.. så INGEN kan missförstå.. ?
Vad nu landet i sig har med Bolaget att göra ? ...... eller ? )

Samt, har inte granskat eller kontrollerat om alla artiklar har samma uppbyggnad, där namnet, landet nämns...
om det är Skribent-bundet... men tycker det känns konstigt att man tar det som en av de fakta, som alltid tas upp...
Ny modell, ny Version, ny variant, ja... tillverkare, komponenters ursprung, etc . ja. bra att veta, kunna och få information om...
men Bolagets ursprung eller nationella tillhörighet, förstår jag inte innebörden av...

* Att ni gör precis som ni vill, att ni har rätt, möjlighet o.s.v. är alla sanningar, och jag behöver inte säga, påpeka och/eller tycka
men, gör så, för att jag både har möjlighet och funderar en del på, vad som sägs, skrivs och påstås i Media/ nyhetsflödet... etc.

o.s.v..... s.a.s.

T.

Visa signatur

Thomas.