Corsair Sverige och Asus Nordic introducerar speldatorerna Gaming PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

'Mat' är ju ett grymt namn på en restaurang.

"Ska vi äta på mat?"

What...

Permalänk
Medlem

Man kan bara ha RM eller CX agg i dem (även de dyrare). Nej tack

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Jag svarade enbart på det du skrev där du skrev något helt annat än vad du skriver nu.

Jag ser inte meningen med dyra stationära datorer egentligen men antar att det säljer bra uppenbarligen av inläggen att döma.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av popup75:

Jag har själv rekommenderat Inets datorpaket till många polare, då de innehåller helt ok delar pris/prestanda, men kanske mest för att jag själv tröttnat att sitta på prisjakt och optimera en dator efter deras plånbok och sedan bygga ihop allt åt dem hela tiden. Så ja, färdigbyggda datorpaket säljs till gamers utan byggvana.

Dock tar dom gärna ett sämre agg (när det finns ok agg för ungefär samma pengar), så när man ska uppgradera grafikkortet till ett mycket vassare t.ex bör man byta agg

Skrivet av infigo:

Man kan bara ha RM eller CX agg i dem (även de dyrare). Nej tack

Håller med, men Corsair har inte häller länge några bra billigare agg i sortimentet längre tyvärr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

"Ska vi äta på mat?"

What...

Finns en restaurang i Stockholm som heter Food.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Finns en restaurang i Stockholm som heter Food.

Riktigt kreativt må jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Finns en restaurang i Stockholm som heter Food.

Ja, men det är ju på engelska. Då är det COOLT.

Permalänk

Asså LOL på det här.
Sjukt dålig reklam, erbjuder ingenting nytt och är dyrt som fan. VEM köper det här?

Åtminstone så erbjuder juh Alienware någonting nytt, dvs deras egna chassin som folk kan stoltsera omkring med o tycka att dom är coola när dom egentligen bara är idioter som betalar för luft.

Permalänk
Medlem

Löjlig hårdvara, overkill för spel med över 8 GB ram dom pengarna skulle kunna lagts på en bättre (större snabbare osv) ssd eller sli, och sedan kostar nog inte hårdvaran mera än 18k på den dyraste modellen.

Permalänk
Medlem

Kan man få NZXT chassi och MSI komponenter?:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Kan man få NZXT chassi och MSI komponenter?:D

Självklart kan du det i ett samarbete mellan Corsair och ASUS

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Självklart kan du det i ett samarbete mellan Corsair och ASUS

Haha, jag var bara tvungen att ställa den frågan.:up:

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Det är väldigt poppis, faktiskt. Tror det är marginellt fler färdiga paket men det är inte alls ovanligt att folk kontaktar Inet och ber dem sätta ihop paket åt dem med montering och installation. Ibland väljer de delar själv, ibland låter de Inet välja.

Jag har jobbat i datorbutik i... öh, 3 år nu och skulle säga att jag har relativt bra datorbyggarkunskaper(inte världens djupaste ämne direkt). Har ändå på senare tid övervägt att köpa en färdigbyggd dator vid nästa inköp då jag är typ latast i världen. Det brukar ändå vara rätt schyssta grejer i burkarna, och ibland har ju Inet till och med fri montering som man kan använda sig av. Perfekt för latmaskar eller folk som inte kan själva.

Sååå, ironin.
Om du köper en dator i din egen butik, får du då betala butiken för att montera den själv?

Skrivet av henkiii:

Så kan man ju resonera om allt. Varför köpa färdig spel/bil/möbel/hus när man kan bygga själv?
Tids- eller intressebrist är nog vanligt.

Denna hade kanske blivit bra... men billigare?
http://teknikensvarld.se/lasare-avslojar-ikea-bilen-128882/

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Sååå, ironin.
Om du köper en dator i din egen butik, får du då betala butiken för att montera den själv?

Denna hade kanske blivit bra... men billigare?
http://teknikensvarld.se/lasare-avslojar-ikea-bilen-128882/

Hade varit häftigt Lätt på det om det inte blir dyrare än att köpa monterad bil.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det förvånad mig inte alls. Vet folk som har koll på hårdvara och som vet hur man bygger men som ändå köper färdigt för att det är så mycket enklare. Det tar ju en hel eftermiddag och kväll att dra ihop en dator och installera Windows. Många tycker det är värt att lägga lite pengar och bara behöva stoppa in sladden och köra. Tar ju ändå massa tid att installera alla andra program och spel. Om du sitter på insiderinformation, är Inets erjudande om att de bygger ihop valfria delar också populärt eller är det mest deras egna färdiga paket som säljs?

Att få bygga maskinen själv är ju det som är hela grejen.
Då vet man vad man har för delar i maskinen och att allt blivit riktigt monterat:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Att få bygga maskinen själv är ju det som är hela grejen.
Då vet man vad man har för delar i maskinen och att allt blivit riktigt monterat:D

Vilken garanti ger du dig själv att du har byggt ihop den "rätt"? Du kan också göra fel

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Att få bygga maskinen själv är ju det som är hela grejen.
Då vet man vad man har för delar i maskinen och att allt blivit riktigt monterat:D

Jojo, det ätt lätt att säga för proffsen!

Forumet är ju smockfullt med defekta datorer där det i grunden beror på inkompatibilitet, okunnighet eller slarv under byggprocessen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nu var ju din länk lite "haha"
Men det finns faktiskt en liten subkultur som bygger så kallade replikas av exklusiva sportbilar som Ferarri och Lamborghini. För något år sedan så hittade jag en sida det det gick att beställa en byggsats (från USA såklart) av diverse sportbilar, främst det yttre delarna om inte minnet sviker, men ändå."Kit car" kallades det för den som vill googla.