GTA V för PC den primära plattformen – under utveckling sedan åtminstone 2012

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

60 tum + 720p = Mina ögon blöder

Så sant, so big jaggies that you'll cut your eyes

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

NEJ! Har lyckats hålla mig ifrån det mesta som har med spelet att göra pga rädslan att få läsa någon spoiler eller så. Snart är väntan slut!

Jag har inte heller rört spelet än. Väntat på pc versionen som inte skulle komma enligt dom flesta...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Humor, pc den primära plattformen, vilket skämt.

Permalänk
Skrivet av anon84089:

Ingen Linuxversion? Synd för dem, där tappade de iaf en köpare.

Synd för dig som missar ett bra spel.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv

En sådan nyhet såhär nära release.. marknadsföringsknep

Permalänk
Medlem

Hm, detta måste vara rekord. Det är ingen som har gråtit över att GTA-V inte får 32bit stöd.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hm, detta måste vara rekord. Det är ingen som har gråtit över att GTA-V inte får 32bit stöd.

Får det inte? Vad jag kunde se sa nyheten bara att det ryktas om en 64-bit build. Inte att det INTE finns en 32-bit build också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Får det inte? Vad jag kunde se sa nyheten bara att det ryktas om en 64-bit build. Inte att det INTE finns en 32-bit build också.

Kom igen, året är 2014 inte 1998. 32 bit är ute för länge sen och att lägga krut på en sådan verision som skulle lagga sönder och samman är bara idioti.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kom igen, året är 2014 inte 1998. 32 bit är ute för länge sen och att lägga krut på en sådan verision som skulle lagga sönder och samman är bara idioti.

Det är väl inget större jobb? Ställ in kompilatorn på att trycka ut en 32-bit binär också bara?
Anyhow, den största skillnaden på 32 och 64-bits program är väl att 64-bitsprogram kan adressera mer minne. Om nu PS3/360 kunde klara av att köra spelet med sina 256/512MB ram borde väl inte PC-versionen kräva så ofantligt mycket mer? Självklart kommer den ha mer högupplösta texturer osv. men nog ska det gå att spela spelet i 32-bit utan att komma upp i minnesgränsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det är väl inget större jobb? Ställ in kompilatorn på att trycka ut en 32-bit binär också bara?
Anyhow, den största skillnaden på 32 och 64-bits program är väl att 64-bitsprogram kan adressera mer minne. Om nu PS3/360 kunde klara av att köra spelet med sina 256/512MB ram borde väl inte PC-versionen kräva så ofantligt mycket mer? Självklart kommer den ha mer högupplösta texturer osv. men nog ska det gå att spela spelet i 32-bit utan att komma upp i minnesgränsen?

Inte helt omöjligt faktiskt, som du säger så klarar till och med gamla PS3 och X-360 av många av dagens spel. Dock på låg upplösning men det som räknas är att dom klarar av det.
Det jag har märkt när det gäller RAM-minne är att det börjar ätas mer och mer, kanske inte av spelen alla gånger men speciellt webbläsaren Google-Chrome äter RAM har jag märkt, 5-7 flikar och jag är uppe i 25-30% av mina 8GB i minne.
Men kan man begränsa minnesanvändningen så bör det gå bra att lira spelet så länge t.ex processorn får härja fritt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Du kan va lugn!
I'm 22, and i'm not one of them.

Låter bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk

Jag tror att det kommer i slutet av oktober.
Det går redan att förboka det för 450kr och de säger att spelet kommer i slutet av oktober, vissa säger den 24e.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Ljusskygg

Både Rocks och Hemmakväll verkar ha datumet 7 November 2014 som release date, tror ni det är en gissning eller om det är riktigt?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimonMattila:

Både Rocks och Hemmakväll verkar ha datumet 7 November 2014 som release date, tror ni det är en gissning eller om det är riktigt?

Står det inget datum på Rockstar Games hemsida så är det en gissning, butiker vet inget mer än oss andra

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Humor, pc den primära plattformen, vilket skämt.

ja om man ska lita på screenshotsen. Förhoppningsvis har de ju lärt sig av tidigare misstag (gta IV). Jag ser riktigt fram emot detta! hoppas bara att en gtx670 hänger med, kan tänak mig att även medium borde se bättre ut än ps3/Xbox länge leve PC gamers!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Fasen vad folk skall gnata om konsoler, skit vass dator, 60 " tv och hemmabio.

man kan ju nästan tro att alla ni snackar om mig?

(^loads of bullshit above^)

Ser fram imot att testa GTA V när det släpps, förhoppnings vis kan man lira det utan allt förmånga framedrops. som tur är så är native upplösningen på min CRT 1280x1024 så det blir inte lika tungdrivet som 1080P

annars får jag dra fram min högljudda gamla vapendragare 4870 1GB och alla små extra fläktar i min låda för att försöka kyla den vid OC

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av zzcool:

är inte detta otroligt gammalt?

Till konsoll ja, men många väntar på att det ska släppas till pc.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det är väl inget större jobb? Ställ in kompilatorn på att trycka ut en 32-bit binär också bara?

Tror du inte att spelet är anpassat för att dra nytta av 64-bitarsmiljön och att det skulle kunna innebära att spelet antingen blev lidande av begränsningar p.g.a. 32-bitarsmiljön alternativt ett massivt (och dyrt) arbete för olika workarounds?

Skrivet av s0sdaf:

Anyhow, den största skillnaden på 32 och 64-bits program är väl att 64-bitsprogram kan adressera mer minne. Om nu PS3/360 kunde klara av att köra spelet med sina 256/512MB ram borde väl inte PC-versionen kräva så ofantligt mycket mer? Självklart kommer den ha mer högupplösta texturer osv. men nog ska det gå att spela spelet i 32-bit utan att komma upp i minnesgränsen?

Har du sett hur GTA 5 ser ut på förra generationens konsoller? De har sannolikt skalat ner allting för att få det spelbart. Fysiksimulering, rendering, trafikmängd, AI, texturer... listan kan göras lång. Har man inte fysiskt RAM så blir man tvungen att använda virtuellt, finns ingenting som säger att de klarade att göra GTA 5 med enbart fysiskt minne. Det är inte direkt som att de släpper samma spel rakt av på PC, då hade de nämligen släppt något som tekniskt var sämre än GTA 4 på PC i vissa aspekter.

Permalänk
Medlem

Har hittat roliga problem dem har haft:
•1068517 - [PC] When climbing onto walls and standing on them, the player gets thrown away
•1340002 - [PT] It is very dark during night time and when indoors

Visa signatur

5600G

Permalänk

JAG VILL HA DET SKYNDA ER! JAG FÅR HEMORROJDER AV ATT SITTA Å VÄNTA SÅ LÄNGE!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

De ligger nog vakna nätter i rad och tänker på dig och de andra tio.

Så sant så. Det jag hoppas på är att Steam verkligen tar fart. När det väl finns många spel som folk vill spela kan jag långsamt gå över helt till Linux. Det finns många användare som kör Linux och Windows pararellt (för att kunna spela). Denna grupp kan byta till Linux för spelande väldigt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det är väl inget större jobb? Ställ in kompilatorn på att trycka ut en 32-bit binär också bara?
Anyhow, den största skillnaden på 32 och 64-bits program är väl att 64-bitsprogram kan adressera mer minne. Om nu PS3/360 kunde klara av att köra spelet med sina 256/512MB ram borde väl inte PC-versionen kräva så ofantligt mycket mer? Självklart kommer den ha mer högupplösta texturer osv. men nog ska det gå att spela spelet i 32-bit utan att komma upp i minnesgränsen?

Det kan vara galet mkt jobb. Arkitekturen påverkar storleken av alla pekartyper samt alignmentkrav (lite olika beroende på platform) på 64-bit-typer. Detta medför att alla klasser/strukturer som lagrar en pekare och eller en 64-bitars variabel kommer att ändra storlek och alignmentkrav. Detta kan beroende på hur saker är byggt ha en stor inverkan på filformat och annan kod som tar för givet att pekare är 32-bit stora, vilket är vanligt i gamla kodbaser (vilket rockstars tech är). Så så enkelt är det inte. Det är faktiskt inte helt ovanligt/otroligt att de skulle satsa på bara en 64-bit-version just pga. att det kan vara klurigt att hitta alla ställen där structar för filformat och se till att dem paddas ordentligt så de blir identiska för 32 och 64 bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det är väl inget större jobb? Ställ in kompilatorn på att trycka ut en 32-bit binär också bara?
Anyhow, den största skillnaden på 32 och 64-bits program är väl att 64-bitsprogram kan adressera mer minne. Om nu PS3/360 kunde klara av att köra spelet med sina 256/512MB ram borde väl inte PC-versionen kräva så ofantligt mycket mer? Självklart kommer den ha mer högupplösta texturer osv. men nog ska det gå att spela spelet i 32-bit utan att komma upp i minnesgränsen?

Den största skillnaden är i det instruktionsset som används. Kör du en 64-bitarsarkitektur så får du tillgång det ett mkt större uppsättning av instruktioner, många som är ganska avgörande för att skriva snabb kod (AVX exempelvis).

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om eventuellt fysik/Phys X stöd?
Börjar bli lite taggad inför GTA nu, har lyckats hålla mig undan youtube klipp och att provspela hos kompisar fram tills nyligen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimbow1234:

Synd för dig som missar ett bra spel.

Mja. Inte ett spel som jag ser fram emot speciellt mycket, men hade kunnat tänka mig ett köp för att prova. Jag har gott om andra spel att spela.