Hjälp uppskattas om du har 250/100 Mbit/s

Permalänk

Hjälp uppskattas om du har 250/100 Mbit/s

Hej!

Kommer att få Telia Öppen Fiber indraget detta året och funderar på 250/100 Mbit/s från Telia. Väljer Telia för de är de enda som erbjuder 250/100 Mbit/s för ett vettigt pris (499 kr/mån). BB2, NetAtOnce, T3, AllTele och Tyfon (kanske glömt någon) erbjuder också 250/100 Mbit/s men hos dem ligger priset 70-80 kr högre av någon anledning. (Telias nät är för övrigt riktigt bra, så länge det fungerar. Måste man höra av sig till kundservice, ja då är det en annan femma...)

Undrar därför om ni som har Telias 250/100 Mbit/s tjänst skulle kunna lägga upp lite testbilder från t.ex. Speedtest, Pingtest och BBK?

Ni som har annan operatör än Telia (om det är någon av de som ingår i Öppen Fiber) får gärna också lägga upp resultat om ni orkar.

Går förmodligen inte att lita till 100% men det kan ändå ge mig en liten fingervisning. Jag uppskattar det rejält!

Innan någon kommer med kommentaren "Googla": Ja, jag har kollat igenom tråden "Posta din hastighet!" och jag har Googlat. Men 250/100 Mbit/s verkar inte vara så vanligt och de bilder på resultat jag hittar är för gamla för min smak.

Åter igen, tack!

MVH Oliver

Permalänk
Medlem

Fiber är inte som adsl, du får oftast ut minst 95% av den avtalade hastigheten, och ibland mer än 100%.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Fiber är inte som adsl, du får oftast ut minst 95% av den avtalade hastigheten, och ibland mer än 100%.

Mjo, pluggat och jobbar med nätverk så är medveten om det där, men jag vill se hur många som får ÖVER 100% av sin avtalade hastighet. Har sett några (få) som har 250/100 och får 260/180 och liknande, men som sagt det där var gammal info. Givetvis skiftar det en del, men hellre över sin avtalade hastighet än under. Hastigheten brukar inte regleras så exakt, t.ex. vissa som har 100/10 Mbit/s kan få 100/20 osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrossFireX:

Mjo, pluggat och jobbat med nätverk så är medveten om det där, men jag vill se hur många som får ÖVER 100% av sin avtalade hastighet. Har sett några (få) som har 250/100 och får 260/180 och liknande, men som sagt det där var gammal info.

Jag har inte 250, men 100/100 med bbb, och jag får 120 mbps åt båda hållen, så antar att du inte behöver oroa dig. Har ännu inte hört eller sett någon som har mindre än 90% av sin hastighet med fiber. Får du mindre än utlovat går det säkert att kontakta telia så fixar de det åt dig

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Hej.

Jag har Telia 250/100 och jag får ut mellan 270-290 Mbit och mellan 110-125 Mbit. Brukar testa lite då och då med samma resultat varje gång.

Permalänk
Medlem

Varsågod, Telia 250/100.

Ingen packet loss då Java inte ville fungera i Chrome för mig, tyvärr.

Permalänk

Tack för infon är ni nöjda med er anslutning totalt sett?

Permalänk
Medlem

Helt nyinstallerat Telia 250/100 fiber via öppen fiber i Göteborg, Hisingen, Björlanda:

Permalänk

Tack, ser riktigt bra ut. Blev som jag misstänkte, att man ligger lite högre. Installationen pågår fortfarande. De har en hel del att gräva att installera, ca 900 villor