Passiv eller tyst grafikkortskylning?? Gammalt Nvidia kort!

Permalänk
Inaktiv

Passiv eller tyst grafikkortskylning?? Gammalt Nvidia kort!

Go kväll, har ett gammalt Geforce 460 Gtx eller va fan det heter som jag tänkte ha i en speldator som bara ska användas till film och musik.
Tänkte därför sätta i passiv kylning eller någon riktigt tyst kylare i så fall. Någon som vet vad som finns?? Har googlat men hittade bara en eller 2 st för typ
5-600. Måste finnas fler och eventuellt billigare, någon som vet??

Permalänk
Medlem

Lås fläktkurvan på grafikkortet till 20% med mjukvara i stil med msi afterburner

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Inaktiv

Hm, jo men passiv hade varit ännu bättre eller en kylare med större fläkt typ 120 mm dem går tystare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Go kväll, har ett gammalt Geforce 460 Gtx eller va fan det heter som jag tänkte ha i en speldator som bara ska användas till film och musik.
Tänkte därför sätta i passiv kylning eller någon riktigt tyst kylare i så fall. Någon som vet vad som finns?? Har googlat men hittade bara en eller 2 st för typ
5-600. Måste finnas fler och eventuellt billigare, någon som vet??

Ett alternativ kanske är att bara köpa det billigaste nya AMD/Nvidia-kort du kan hitta för ~250 kr, som både räcker till prestandamässigt och som det finns gott om passivt kylda varianter att tillgå?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Ett alternativ kanske är att bara köpa det billigaste nya AMD/Nvidia-kort du kan hitta för ~250 kr, som både räcker till prestandamässigt och som det finns gott om passivt kylda varianter att tillgå?

Jo men i ärlighetens namn så är det 460't jag använder dagligen, skämdes lite för det för jag vet att det e ett gammalt kort. Så jag spelar även ibland, så kan inte ta ett skräpkort, men passiv kylning eller något som passar 460 finns väll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Jo men i ärlighetens namn så är det 460't jag använder dagligen, skämdes lite för det för jag vet att det e ett gammalt kort.

Vad har det med någonting att göra? Hur ska du kunna få hjälp på ett forum om du inte skriver som det är?

Skrivet av anon205282:

Så jag spelar även ibland, så kan inte ta ett skräpkort, men passiv kylning eller något som passar 460 finns väll?

Jag borde av princip inte hjälpa dig efter en sån usel trådstart, men tipset blir att skramla ihop 700 spänn till till exempel ett Radeon R7 260 så får du ett tystare och bättre kort, istället för att försöka lappa ihop en ny kyllösning på ett 460. Du får ta ställning till om det är värt att lägga ner pengar på att försöka hålla liv i ett kort som kan lägga av vilken dag som helst.

Permalänk
Permalänk
Medlem

GTX 460 är en prima kanditad för ghetto-vatten:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1109854-snik-vat...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1118843-referens...

Det förhållandevis gigantiska chippet på 400 och 500 serien gör att även dom billigaste AIO kylarna presterar som gudar
Modden är enkel att göra och passar även på andra nVidiakort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Vad har det med någonting att göra? Hur ska du kunna få hjälp på ett forum om du inte skriver som det är?

Jag borde av princip inte hjälpa dig efter en sån usel trådstart, men tipset blir att skramla ihop 700 spänn till till exempel ett Radeon R7 260 så får du ett tystare och bättre kort, istället för att försöka lappa ihop en ny kyllösning på ett 460. Du får ta ställning till om det är värt att lägga ner pengar på att försöka hålla liv i ett kort som kan lägga av vilken dag som helst.

Nog bättre med ett nytt kort ja, ingen idé att lägga onödiga pengar kanske. Det är mest grafikkortet som för oväsen, datorn e tyst i övrigt men får väll kolla på decibel nivå när jag köper nytt kort då sry om det var en idiotisk trådstart ...