Samsung avtäcker Gear S med böjd skärm och telefonfunktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag som inte använt armbandsur sedan tidernas begynnelse blev faktiskt sugen på denna.
Går det att para ihop dessa med en WP-lur eller är det bara Android som gäller?

Varför ska du para ihop när den har telefonfunktion?
Jag gillar inte Samsungs mobiler p.g.a. plastigheten och TouchWiz men denna verkar bra pga ett annat (renare?) OS och just för att den har telefonfunktion!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Jag har ett 3g-modem som jag använder på tjänsteresor etc. Det blir väldigt varmt när det används! Hoppas man slipper ha en kamin runt handleden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Batman:

Ja jag tror, dom har ju varit duktiga på det innan och följt samma mönster.

Med der uttalandet så visar det sig att du inte varit i närheten av Gear.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Calle2003:

Varför ska du para ihop när den har telefonfunktion?
Jag gillar inte Samsungs mobiler p.g.a. plastigheten och TouchWiz men denna verkar bra pga ett annat (renare?) OS och just för att den har telefonfunktion!

Minneet i klockan lär vara litet. Strömma musik från luren lär fungera. Då kan man iofs direkt ansluta hörlurarna. Kanske kan kontrollera det som spelas mha klockan?

Permalänk
Medlem

Det här med telefonfunktionen gör ju det hela mycket intressantare, men jag väntar till nästa år och ser vad som händer.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sprawler:

Jag har ett 3g-modem som jag använder på tjänsteresor etc. Det blir väldigt varmt när det används! Hoppas man slipper ha en kamin runt handleden

Kombinerad smartklocka och handledsvärmare låter ju perfekt för den svenska vintern.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Minneet i klockan lär vara litet. Strömma musik från luren lär fungera. Då kan man iofs direkt ansluta hörlurarna. Kanske kan kontrollera det som spelas mha klockan?

Står klart och tydligt i artikeln att den har 4gb lagringsminne (utöver 512mb internminne) så du får nog plats med en del musik, ja. Annars är det väl smidigare att skaffa en liten mp3 istället för att släpa med luren, men du har nog bara svårt att släppa telefonen helt enkelt. Själv tycker jag det blir skönt att slippa ha med en telefon, typ när man drar ut och springer och sånt, det är sjukt att man 2014 har en stor jävla plastpåse med mobilen istoppad virad runt överarmen. Alltså det är så dåligt utbud med små smidiga minimobiler, där var det fan bättre förr. Det här är pwrfekt, litet, smidigt, man kan bli nådd, lyssna på musik, googla nånting eller kolla buss eller enkla saker.

Det enda jag kan tänka mig kommer bli problematiskt är att ha samma telefonnummer på både mobil och klocka. Alltså jag har försökt att få ett extra simkort med samma nummer just för att ha i en annan liten mobil för joggingtur och sånt men det gick inte mef tele2 tyvärr. Det är tekniskt möjligt, men efterfrågan är så liten att tjänsten inte erbjuds. Kanske kommer i framtiden men lär inte finnas när klockan släpps så det blir att flytta simkortet mellan klocka och telefon vid behov eller behöva ha två olika telefonnummer och abonnemang. Ja man kan alltid koppla så samtal till mobben vidarekopplas till klockan men ja omständigt omständigt, enklast är givetvis två simkort med samma nummer (vilket är helt möjligt, finns som tjänst för företag men inte privatpersoner).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bluesballs:

Står klart och tydligt i artikeln att den har 4gb lagringsminne (utöver 512mb internminne) så du får nog plats med en del musik, ja. Annars är det väl smidigare att skaffa en liten mp3 istället för att släpa med luren, men du har nog bara svårt att släppa telefonen helt enkelt. Själv tycker jag det blir skönt att slippa ha med en telefon, typ när man drar ut och springer och sånt, det är sjukt att man 2014 har en stor jävla plastpåse med mobilen istoppad virad runt överarmen. Alltså det är så dåligt utbud med små smidiga minimobiler, där var det fan bättre förr. Det här är pwrfekt, litet, smidigt, man kan bli nådd, lyssna på musik, googla nånting eller kolla buss eller enkla saker.

Det enda jag kan tänka mig kommer bli problematiskt är att ha samma telefonnummer på både mobil och klocka. Alltså jag har försökt att få ett extra simkort med samma nummer just för att ha i en annan liten mobil för joggingtur och sånt men det gick inte mef tele2 tyvärr. Det är tekniskt möjligt, men efterfrågan är så liten att tjänsten inte erbjuds. Kanske kommer i framtiden men lär inte finnas när klockan släpps så det blir att flytta simkortet mellan klocka och telefon vid behov eller behöva ha två olika telefonnummer och abonnemang. Ja man kan alltid koppla så samtal till mobben vidarekopplas till klockan men ja omständigt omständigt, enklast är givetvis två simkort med samma nummer (vilket är helt möjligt, finns som tjänst för företag men inte privatpersoner).

Agreed. Det är ett perfekt format. Det är vad folk bara behöver göra egentligen, kolla busstid och mail.
Jag har dock mer än 4GB musik;) Andra också, hur många vet ja dock inte.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bluesballs:

Står klart och tydligt i artikeln att den har 4gb lagringsminne (utöver 512mb internminne) så du får nog plats med en del musik, ja. Annars är det väl smidigare att skaffa en liten mp3 istället för att släpa med luren, men du har nog bara svårt att släppa telefonen helt enkelt. Själv tycker jag det blir skönt att slippa ha med en telefon, typ när man drar ut och springer och sånt, det är sjukt att man 2014 har en stor jävla plastpåse med mobilen istoppad virad runt överarmen. Alltså det är så dåligt utbud med små smidiga minimobiler, där var det fan bättre förr. Det här är pwrfekt, litet, smidigt, man kan bli nådd, lyssna på musik, googla nånting eller kolla buss eller enkla saker.

Det enda jag kan tänka mig kommer bli problematiskt är att ha samma telefonnummer på både mobil och klocka. Alltså jag har försökt att få ett extra simkort med samma nummer just för att ha i en annan liten mobil för joggingtur och sånt men det gick inte mef tele2 tyvärr. Det är tekniskt möjligt, men efterfrågan är så liten att tjänsten inte erbjuds. Kanske kommer i framtiden men lär inte finnas när klockan släpps så det blir att flytta simkortet mellan klocka och telefon vid behov eller behöva ha två olika telefonnummer och abonnemang. Ja man kan alltid koppla så samtal till mobben vidarekopplas till klockan men ja omständigt omständigt, enklast är givetvis två simkort med samma nummer (vilket är helt möjligt, finns som tjänst för företag men inte privatpersoner).

Vet inte hur det är med Tize men Android Wear saknar tydligen möjlighet att lagra musik lokalt än så länge. Den är fokuserad på att vara en fjärrkontroll som styr musiken på telefonen snarare än en fristående enhet. Det mesta kring Android Wear verkar vara uppbyggt som en klient för telefonen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vet inte hur det är med Tize men Android Wear saknar tydligen möjlighet att lagra musik lokalt än så länge. Den är fokuserad på att vara en fjärrkontroll som styr musiken på telefonen snarare än en fristående enhet. Det mesta kring Android Wear verkar vara uppbyggt som en klient för telefonen.

Tizen kan lagra musik lokalt. Dessutom är Tizen öppen källkod till skillnad från android wear, så inte helt omöjligt att det kommer olika musikuppspelningsappar (kanske flac och andra format) att ladda ner.

Står t.ex. i denna artikel att gear 2 (Tizen os) kan lagra mp3 lokalt.
http://www.gizmag.com/samsung-gear-2-review/31657/

Skrivet av tcntad:

Agreed. Det är ett perfekt format. Det är vad folk bara behöver göra egentligen, kolla busstid och mail.
Jag har dock mer än 4GB musik;) Andra också, hur många vet ja dock inte.

Jo jag och många jag känner har också mer än 4gb musik, men det är ändå helt ok, typ 66 timmar mp3. Sen försvinner säkert en del minne till annat och så vill man inte fylla minnet till max då det kan slöa upp prestandan så det blir snarare 2gb men det är ändå mer än man hinner lyssna på en dag eller vad batteriet klarar. Men visst, det kan alltid vara mer och man kan inte lagra hela sin samling men det är väl bara att byta ut lite musik då och då.
Sen kommer jag nog ha med mobben oftast ändå så klockan blir mer huvudenhet då och då bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Skiter i denna klocka men dessa trådlösa lurar verkar riktigt nice!

Exakt min tanke med haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Kombinerad smartklocka och handledsvärmare låter ju perfekt för den svenska vintern.

Blir det väldigt kallt kan man ju alltid överclocka oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte tidigare varit så intresserad av "smarta" klockor, men tycker det börjar att bli riktigt intressant när de kan fungera som självständiga enheter utan koppling till en mobil.

Får de bara till hyfsad batteritid och vattentålighet så kan det bli riktigt användbart som ett komplement eller som en andra-telefon.

Intressant utveckling.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nu för tiden skall vi ringa med klockan, och kolla klockan på telefonen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Minneet i klockan lär vara litet. Strömma musik från luren lär fungera. Då kan man iofs direkt ansluta hörlurarna. Kanske kan kontrollera det som spelas mha klockan?

Såg på Samsungs presskonferens att man måste para den minst en gång med en utvald Samsung mobil, då är den inte helt fristående ändå = inte lika intressant.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Calle2003:

Såg på Samsungs presskonferens att man måste para den minst en gång med en utvald Samsung mobil, då är den inte helt fristående ändå = inte lika intressant.

Då jag kör Samsung spelar det ingen roll för mig men synd för er andra. Såg det också.
Nåja, låna nåns Samsung ute på stan;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Såg på Samsungs presskonferens att man måste para den minst en gång med en utvald Samsung mobil, då är den inte helt fristående ändå = inte lika intressant.

Håller med. Då går den fetbort för mig. Köper aldrig mer en telefon ifrån Samsung igen.

Det smarta hade ju varit om det varit just en helt fristående enhet som kunde fungera utan andra enheter. Då hade det nog varit den klart vettigaste smartklockan på marknaden "so far".

Tids nog kommer det garanterat någon annan tillverkare som gör en liknande telefonklocka som kan användas helt oberoende (utan att man måste köpa ytterligare en telefon ifrån samma tillverkare).

Bara att vänta tills dess och tacka nej till alla Samsungs Gears under tiden. Då är säkert även de flesta barnsjukdomarna borta och smartklockorna har då generellt hunnit att bli hyfsat beprövade och användbara.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med. Då går den fetbort för mig. Köper aldrig mer en telefon ifrån Samsung igen.

Det smarta hade ju varit om det varit just en helt fristående enhet som kunde fungera utan andra enheter. Då hade det nog varit den klart vettigaste smartklockan på marknaden "so far".

Tids nog kommer det garanterat någon annan tillverkare som gör en liknande telefonklocka som kan användas helt oberoende (utan att man måste köpa ytterligare en telefon ifrån samma tillverkare).

Bara att vänta tills dess och tacka nej till alla Samsungs Gears under tiden. Då är säkert även de flesta barnsjukdomarna borta och smartklockorna har då generellt hunnit att bli hyfsat beprövade och användbara.

Ja just nu är de flesta av dessa smartklockor en "spegla-din-mobil-klocka".
Samsung Gear S med Samsungs egna OS Tizen var det närmaste en smartklocka hittills.
Första synkningen över nätet sedan helt fristående = riktig smartklocka.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Ja just nu är de flesta av dessa smartklockor en "spegla-din-mobil-klocka".
Samsung Gear S med Samsungs egna OS Tizen var det närmaste en smartklocka hittills.
Första synkningen över nätet sedan helt fristående = riktig smartklocka.

Håller med, men kommer nog säkert fler alternativ med riktiga smartklockor (så som du och jag definierar det).

Trist med sådana fåniga extra steg och utökat krångel för användarna.

Påminner mig om iOS i början där Apple tvingade sina användare att första gången behöva installera iTunes och synka iPhone och iPad emot datorn innan man fick lov att börja använda dem. Numera är det kravet ifrån Apple borta sedan länge som tur är (klagade lika högljutt på det då), men trist att Samsung går tillbaka och gör om samma misstag med Gear S.

Leder bara till inlåsning och krångel, utan något som helst extra värde för användarna (och egentligen inget värde för Samsung som tappar försäljning på detta och förmodligen får en massa onödiga supportkostnader med irriterade kunder som kunde undvikits).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/