Permalänk

Köp av processor

Hejsan sweclockers!

Tänkte köpa mig en ny processor och det var två år sedan senast och har inte hängt med så mycket i det som kommit nytt och det finns ju en hel djungel att utforska. Har köpt ett moderkort med socket 1150. Det enda jag använder datorn till är att spela och har väl inte direkt någon budget så om ni skulle kunna komma med lite tips så skulle jag bli väldigt glad!

MVH
En förvirrad själ

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

true dat.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Precis som de redan har sagt är i5 4690k det överlägset bästa valet sett till pris/prestanda just nu. Finns inget spel den inte pallar med i dagsläget och kommer, om utvecklingen fortsätter i de senaste årens takt, räcka många långa år till.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Okej, då får det bli en sån då! Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Som redan föreslagits i5 4690k är ett bra val.
Kan dock vara bra att veta vilket moderkort du skaffat, då man ser i trådar att flera skaffar lite väl olämpliga moderkort för dessa CPU.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SnoBubble:

Hejsan sweclockers!

Tänkte köpa mig en ny processor och det var två år sedan senast och har inte hängt med så mycket i det som kommit nytt och det finns ju en hel djungel att utforska. Har köpt ett moderkort med socket 1150. Det enda jag använder datorn till är att spela och har väl inte direkt någon budget så om ni skulle kunna komma med lite tips så skulle jag bli väldigt glad!

MVH
En förvirrad själ

Kolla att moderkortet har ett BIOS som stödjer Devils Canyon och inte behöver en Bios uppdatering.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja moderkortets modell är ju av intresse för att kunna ge ett välgrundat förslag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p