Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Permalänk
Medlem

GG WP

Skämt och sidor, så har jag läst en hel del på forum etc om iphone 6, främst så reagerar jag på apple fanboi's (jag själv äger och använder både iphone och android). De hyllar design, oftast det enda argumentet.

Hur kan man då hylla design där en telefon släpps med en 5.5" skärm och är största telefonen på marknaden, större än 6" telefoner. Med sämre batteritid(på pappret). Samt med en utåtstickande kamera, utan att omvänt försänka den (hittar inget bra ord), så som tex HTX gjorde på sin HTC one X.

Design med apple är allt, vad jag ser är en HTC liknande, dåligt designad och extremt onödigt stor telefon för sin skärm.

Tacka vet jag Iphone 3g/s där har vi en fin telefon med bra design för sin tid. Det här är tyvärr skrattretande.

Vet någon om man kan modifiera antal ikoner per rad och antal rader? Om inte så vet jag inte vad man ens ska ha en större skärm till på IOS.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

GG WP
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/09/apple-iphon...

Skämt och sidor, så har jag läst en hel del på forum etc om iphone 6, främst så reagerar jag på apple fanboi's (jag själv äger och använder både iphone och android). De hyllar design, oftast det enda argumentet.

Hur kan man då hylla design där en telefon släpps med en 5.5" skärm och är största telefonen på marknaden, större än 6" telefoner. Med sämre batteritid(på pappret). Samt med en utåtstickande kamera, utan att omvänt försänka den (hittar inget bra ord), så som tex HTX gjorde på sin HTC one X.

Design med apple är allt, vad jag ser är en HTC liknande, dåligt designad och extremt onödigt stor telefon för sin skärm.

Tacka vet jag Iphone 3g/s där har vi en fin telefon med bra design för sin tid. Det här är tyvärr skrattretande.

Vet någon om man kan modifiera antal ikoner per rad och antal rader? Om inte så vet jag inte vad man ens ska ha en större skärm till på IOS.

Just designen är ett intressant ämne då iP6 i mina ögon ser ut som ett plagiat av första generationens Asus Padfone. iPhone var snygg när den kom, men idag börjar designen kännas slätstruken med en såpass stor telefon.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Just 5,5" är gigantisk men det finns de med stora händer som kommer uppskatta den dock inget för mig personligen. Även om linsen sticker ut en liten bit så är det inte hela världen tycker jag, telefonen är uppdaterad och den nya designen är bra tycker jag. Runda kanter underlättar mycket när du håller i luren. Ska bli spännande och testköra den när den finns i butik.

Skrivet av IgelQott:

text+bild

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

En skärm under 5 tum går ju knappt att surfa på eller skriva på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av devann:

Jag har haft iphone 3,4 och nu 5. Men nu blir det ingen 6:a för mig. Oförändrad batteritid jämfört med 5S och en större skärm gör helt enkelt att jag avstår. Det som ser mest intressant ut är apple pay, att de äntligen hoppar på nfc spåret känns som att en nfc revolution är på gång. Men jag vill helt enkelt inte ha en telefon som jag knappt får ner i byxan och som inte håller mer än en dags användning. Apple sålde ut sig för det icke erövrade segmentet men tappar mig.

Angående watch så känns det som ett skämt, mellan allt lagg så fastnade en bild på klockan som jag var helt övertygad var en parodi på konkurrenters försök! Men icke, det är deras svar på "wearables". Jag får vibbar från iphone 3 och 3GS. Denna design kommer 4 år försent. Det är även oroväckande att de väljer att släppa fler produkter inom sina kategorier. 3 stycken klockor! Det känns som ett förvirrat apple, lite som apple in steve jobs kom tillbaka. Moto 360 ser fantastisk ut i jämförelse med denna klocka. Jag har alltid tyckt att apple har slagit sina konkurrenter i design 10 gånger av 10, funktionaliteten har vissa gånger varit bristande men just design har varit deras grej och denna gång faller de pladask.

Fruktansvärt missnöjd men intresserad av att läsa vad ni andra tycker.

Håller med dig helt. Älskat Apples design, men den här klockan får mig att bli orolig för Apple (Inte för att det skulle gå dåligt för dem. Klockan kommer sälja som smör. Utan för min egen skull, blir orolig att jag inte kommer gilla eller vilja ha deras framtida produkter). iPhone 6 och 6+ ser nice ut dock, även om de har för mycket död-yta runt skärmen (speciellt ovanför).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Välkommen till 2012, alla Apple Iphone 6 köpare!
Apple har äntligen integrerat vad android OSet och diverse android-telefonproducenter har haft sedan 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Välkommen till 2012, alla Apple Iphone 6 köpare!
Apple har äntligen integrerat vad android OSet och diverse android-telefonproducenter har haft sedan 2012.

Om du syftar på den där bilden så ger ju inte den bilden hela sanningen dock. Men det är ju inget ovanligt att Android-användare har så extremt dålig koll på Apples produkter så att de inte ens kan få till en bild som överensstämmer med verkligheten, alternativt tar till lögner (är ju också ganska populärt). Pinsamt är det dock från Android-anhängare, visar bara hur dålig koll de har på saker och ting.

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Tänkte aldrig på det igår, men har inte Apple nu ställt till det rätt mycket för utvecklare vad det gäller anpassning till olika skärmar? Ios är inte designat för att på något sätt automatiskt hantera variation i upplösning och, var nog värre är, variation i PPI.

Har redan varit en hel del klagomål från utvecklare att Ipad och Ipad-mini redan ställer till det, som ägare av både Ipad4 och retina Ipad-mini måste jag säga att vissa applikationer blir rätt plottriga på mini.

Iphone 4/4S/5/5S/6 må ha lite olika upplösning, men de har alla samma PPI på ca 330 , Iphone 6+ har en PPI på ca 400 vilket endera kräver att utvecklarna specifikt designar ett UI för denna eller så blir det samma problem som (lite värre då även upplösning skiljer) för Ipad/Ipad-mini.

Verkar däremot inte som PPI är helt vald på måfå i 6+, den relativa skillnaden i PPI mellan Ipad/Ipad-mini är väldigt exakt samma som mellan övriga retina Iphones och 6+.

Du kan inte vara utvecklare va? Isf hade du haft koll på att iOS ÄR designat för att "automatiskt" hantera variation i upplösning och PPI (och har varit det en bra tid). http://www.imore.com/adaptive-ui-ios-8-explained

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Det är ju nästan samma mått på den som på HTC One. Namnet fick mig o tro att det var en liten nätt mobil. :/

http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?htc-one&sony-xp...

Kommer inte ihåg vilken handskstorlek det är jag använder, men brukar alltid få köpa storleken över den vanligaste. Har ju ganska så smala fingrar också så händerna är inte precis klumpiga heller.

Jag är så van vid SMÅ mobiler... som t.ex. http://infobomba.hu/kepek/Cedar-see-the-product-1.png

Men när det gäller "smartphones" så hade iPhone 4 en väldigt "bekväm" storlek.

Dom där lurarna var ruggigt snygga, på sin tid, nuförtiden ser allt ut som platta hårddiskar med skärm.

En del försöker iaf. http://www.phonearena.com/news/New-7mm-thin-HTC-One-M9-concep...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Man måste ju vara mentalt handikappad om man ska köpa den här när man kollar på motståndet? Vilket jävla skämt och priset? Frågan är om inte 2-3 år gamla lumia 920 vore en bättre telefon fortfarande. Lolllz.

Undra vem som är mentalt handikappad som har ett så tvångsmässigt beteende att känna behov av att ens bemöda sig att kommentera om något som man tycker är skit.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Det är deras term på en funktion som dom har på sina telefoner. Inte något dom uppfunnit. Gör inte en höna av en fjäder.

Vore konstigt om det inte var fullhd-upplösning på 5.5 tummaren. Finns ju flera lika stora som har fullhd liksom. Note 4 har ju till och med 1440p Det är ju vad jag har på min Dell 27-tummare!

Så det var väntat, dock är namnet deras. Roligt? Ja, men inte förvånande då TV-världen lider av exakt samma sak med roliga formuleringar

Dom tar en gammal standard, applicerar den på sin produkt och ger den ett nytt namn. Dom försöker få det att låta som något nytt som dom har uppfunnit.
Jag är lite förvånad att NFC inte ens har ett nytt namn...för det är ju också något "nytt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Dom tar en gammal standard, applicerar den på sin produkt och ger den ett nytt namn. Dom försöker få det att låta som något nytt som dom har uppfunnit.
Jag är lite förvånad att NFC inte ens har ett nytt namn...för det är ju också något "nytt".

Inte ett dugg konstigt anser jag då retina är deras begrepp om en viss ppi medans HD är synonymt med 1920x1080. Att dom skull byta namn på NFC är ju bara trams från din sida för att försöka få det till att dom jämt apar efter alla andra. Dom har ju inte bytt namn på wi-fi eller bluetooth heller eller hur ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Men om vi ska prata om något som är roligt måste det väl vara att Apple fått bättre gensvar på NFC betalningar än övriga har fått på de 2 års försprång dom haft och Apple inte ens släppt sin produkt .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Förutom det faktum att Nokian är kantigare, gjord i plast, tyngre, mitt placerad kamera bak, sämre upplösning, saknar BT 4.0 m.m . Men dom båda är ju telefoner iaf så på den punkten är dom lika ..

nokian är kantigare ja.. det är ju det mesta som skiljer dem utseendemässigt.. (vilket jag pratade om, om du nu läste mitt inlägg korrekt)
vad det har att göra med sämre upplösning, att den saknar BT4.0 (vilket du inte kan SE på telefonen bara genom att TITTA på den) men du har rätt i två saker som du skrev, kantigare sidor och mittplacerad kamera bak.

lumia 925 har en ram av aluminium så hur du får in plast där vet jag inte riktigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TofZ:

nokian är kantigare ja.. det är ju det mesta som skiljer dem utseendemässigt.. (vilket jag pratade om, om du nu läste mitt inlägg korrekt)
vad det har att göra med sämre upplösning, att den saknar BT4.0 (vilket du inte kan SE på telefonen bara genom att TITTA på den) men du har rätt i två saker som du skrev, kantigare sidor och mittplacerad kamera bak.

lumia 925 har en ram av aluminium så hur du får in plast där vet jag inte riktigt..

Men resterande telefon är plast men sak samma. Ska använda sådana parareller så är ju alla smartphones lika iphone modellen från 2007 när grunden lades till vad som nästan är stöpformen för utgångs läget av samtliga idag nämligen stor skärm minimalt med knappar och touch.

Nog diskuterat om detta anser jag. Det leder absolut ingen vart konkurrens är nyttigt och att tillverkarna sneglar på varandra och finputsar gång på gång gynnar oss konsumenter.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

tycker 5S är alldeles för stort redan....
Men jag kommer köpa 6X bara för att jag bor i ett i-land och jag kan

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Men om vi ska prata om något som är roligt måste det väl vara att Apple fått bättre gensvar på NFC betalningar än övriga har fått på de 2 års försprång dom haft och Apple inte ens släppt sin produkt .

Håller med.

Folk säger att Apple är sena med vissa saker, som i det här fallet NFC, men jag tycker det är rätt tydligt sett till historien att Apple inte släpper något "bara för att". Självklart hade de kunnat slänga på NFC på tidigare modeller om de velat men då hade det inte blivit någon "big deal", bara ett kryss i en teknik check box.

Apple la istället stora resurser på att lägga grunden för bra stöd för sitt betaltjänst, det lär inte ha skett över en natt. Nu var de redo och det handlar inte längre om tekniken NFC i sig utan om tjänsten ApplePay, och det blev en "big deal" (i USA åtminstone).

Samma sak gäller många andra saker Apple gör. Fingeravtrycksläsare har de säkerligen undersökt långt innan 5S lanserades men det för först vid tidpunkten för 5S som tekniken faktiskt var så bra att den kunde ge en väldigt smidig användarupplevelse.

Dock gäller detta självklart inte allt Apple gör. Jag anser, av det jag hittills sett av Apple Watch att tekniken inte är redo för en produkt av den typen som ger en riktigt bra användarupplevelse. Att behöva ladda klockan varje natt är är en klar deal breaker för mig och jag tycker de är för klumpiga

Permalänk
Medlem

36 Minuter låg pre-order uppe i de åtta länder som fick första release innan telefonerna i de 2 första leveranserna tog slut.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Har du missat det faktum att IP6 plus 128Gb kostar över 9000 kronor?

Nej, men betalar runt 43% av butikspriset bara och den detaljen missar jag inte. ^^

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja de har de.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/ifaringn6...

Bilden är plockad direkt från Apples hemsida.

Åfan, och på den undre bilden har de photoshopat bort skärmen, den syns ju inte!

Eller kan det vara så att bilderna tagna från sidan är från en sådan vinkel och avstånd att kameran döljs av kanten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

36 Minuter låg pre-order uppe i de åtta länder som fick första release innan telefonerna i de 2 första leveranserna tog slut.

Apple is doomed!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Åfan, och på den undre bilden har de photoshopat bort skärmen, den syns ju inte!

Eller kan det vara så att bilderna tagna från sidan är från en sådan vinkel och avstånd att kameran döljs av kanten?

Japp, i deras galleri så kan man se fler bilder från båda sidor, och från den ena sidan så ser man att kameran sticker ut. Antar att det har att göra med perspektivet.

Edit: De har även så att man kan rotera mobilerna 360°, och där ser man tydligt hur perspektivet påverkar om kameran syns eller inte, beroende på hur mobilen är vänd.

Permalänk
Medlem

Har nu ändrat mig, och vill ha en 6 Plus 64GB Space Grey istället...
- hade tänkt köpa en iPad också, men denna telefon blir billigare än 4.7" + iPad Mini Retina. 5.5" borde vara lämplig storlek för webb och läsning
- ju mer tiden går, desto mer kommer app utvecklare utnyttja det nya landskapsläget
- bättre batteri (egentligen inget jag verkligen behöver, men det skadar inte)
- optisk bild stabilisering (har ganska skakiga händer, så tror faktiskt det här lär hjälpa mycket)

Ganska intressant hur jag alltid varit emot phablet telefoner (alltid kört med argument så som "Jaha, men kan du använda din telefon utan problem med en hand?") och nu är jag taggad på en större iPhone, är väl Apple drogen som är aktiverad igen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att förhandsbeställa på svenska applestore? Jag kollade runt på alla mobiloperatörer som verkar ha förhandsbeställning den 19:e.

Permalänk
Medlem

Verkar ha hårdvarustöd för den nya videokomprimeringsstandarden h.265, inte fel.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är det någon som vet om det går att förhandsbeställa på svenska applestore? Jag kollade runt på alla mobiloperatörer som verkar ha förhandsbeställning den 19:e.

Nej, det går inte och har aldrig gjort heller Apple sysslar inte med förhandsbeställningar utan låter Tele-operatörerna sköta detta. Vill du beställa från Apple Store måste du vänta tills den 26/9.

Jag vet att Telia säljer sina iPhone 6:or operatörsfria, dom andra operatörerna har jag tyvärr ingen info om men borde finnas fler som gör detta då många vill ha operatörsfria telefoner.

Se även Tele-operatörer kan ändra åsikt beroende på vad marknaden vill, varför får inte Apple göra detta utan att bli häcklad?

§1.1/1.6
Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1*

Håll diskussionen på en vettig nivå, var trevliga.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Don_W:

Inte ett dugg konstigt anser jag då retina är deras begrepp om en viss ppi medans HD är synonymt med 1920x1080. Att dom skull byta namn på NFC är ju bara trams från din sida för att försöka få det till att dom jämt apar efter alla andra. Dom har ju inte bytt namn på wi-fi eller bluetooth heller eller hur ?

Vilka andra lösningar? Det faktum att Apple har vägrat vara en del av framtiden har gjort att vi inte har så många lösningar med NFC. De svenska bankerna har haft system för NFC färdiga i ett par år nu men de har inte släppt dem just för att Apple vägrat hänga med i utvecklingen. Sen förstår jag inte riktigt hur en låst lösning till Apple kan ses som något bra. På vilket sätt gynnar det dig som konsument att bara en viss kundgrupp får tillgång till den? Hur säljer man in ett sådant koncept till säljarna som ska använda systemet?

Skrivet av Peth:

Åfan, och på den undre bilden har de photoshopat bort skärmen, den syns ju inte!

Eller kan det vara så att bilderna tagna från sidan är från en sådan vinkel och avstånd att kameran döljs av kanten?

Det är inte så perspektiv fungerar och titta på foton i samma vinkel. Hur kommer det sig att när en journalist tar en bild direkt från sidan så sticker kameran ut men när Apple visar en renderad bild från samma vinkel så syns den inte? Det är som sagt också kopplat till deras andra bilder där kameran aldrig någonsin tillåts sticka ut utanför siluetten. Den är precis i kanten på siluetten i ett antal vinklar men den sticker aldrig ut. Det är helt enkelt inte en designdetalj som Apple är stolta över eftersom de väljer att inte fokusera på den utan istället försöka gömma undan den. Skulle gissa på att desingen är en avvägning. Kameran går till skillnad från mycket annat inte att göra alltför tunn eftersom det inte går att bryta ljus i en alltför skarp vinkel på ett bra sätt. Så antagligen är kameran det tjockaste på telefonen och då är valet att göra hela telefonen lite tjockare eller att låta linsen sticka ut lite. Titta på baksidan av Galaxy Nexus så ser du en alternativ lösning.

Jag bryr mig inte om inte om ifall Apple väljer en utstickande lins. Har de valt ett bra glas kommer det inte vara ett problem i praktiken. Jag tittade mest på hur de väljer att presentera sin design. De verkar vara rätt stolta över linjerna i skalen, det vill säga antennfönstret eftersom de är i central fokus i många av bilderna. Det och de rundade kanterna som står i rätt skarp konstrast till de hårda kanter de kört i fyra och fem. Det är de som ska vara de ikoniska och karaktäristiska designelementen för Iphone 6, inte den utstickande kameran. Därför väljer de att släppa bilder som fokuserar på det. Det handlar om bildkommunikation.

Inga bilder släpps någonsin av en slump. De är alltid noga genomtänkta för att förmedla det företaget vill. Ett bra exempel är de stora hamburgerkedjorna. Nästa gång du står i kön och försöker bestämma dig för vilken burgare du ska köpa, te en titt på bilderna. Vi bortser från det faktum att de generellt är helt artificiella och byggda i en dator för att det går inte att få en hamburgare att bli så hög. Sallad har inte tillräckligt med stabilitet för det. Så antingen är det datorgrafik eller så kör de den klassiska vägen och stadgar upp den med tandpetare. Nästa steg är perspektivet. De är generellt tagna ur grodperspektiv, det vill säga väldigt lågt, nästan underifrån. Detta gör att de ser stora ut. Slutligen kan vi titta lite på hur de är beskurna. Ofta så har man skurit bort en bit av ena kanten på hamburgaren. Detta är också ett sätt att få den att se mycket större ut eftersom du inte ser slutet på den. Utöver det skarvas det gärna med storlek på saker runt omkring i bilden, till exempel läskmuggar och pommes frites, allt för att hamburgaren ska se större ut. Jag har även noterat att vissa som nu använder skärmar och animerade menyer* dessutom lägger in lite diskret ånga för att de ska se riktigt färska ut.

*McDonalds kan ta och köra upp sina 50" skärmar som de rullar menyer på långt upp där solen aldrig skiner. Det stolpskottet som kom på att alla skärmar ska rotera runt borde skjutas. Spara minst en skärm med en komplett meny så man kan se vad som faktiskt säljs. Idioti är vad det är.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det är helt naturligt att den utstickande linsen inte syns på bilderna tagna i profil. Detta beror på att den delen av telefonen som är närmast fotokällan ter sig större och därmed täcker den. För att illustrera detta tejpade jag fast en tändsticksask på ena sidan av min iPhone 4 och tog bilder i profil på olika avstånd. Håller man den en bit bort syns asken tydligt medan den inte syns alls om man tar bilden nära. Då kameran på iPhone 6 inte ens sticker ut en millimeter hade man behövt ta bilden på ganska långt avstånd för att den ska synas i profil. Troligen hade den inte synts på den mellersta bilden.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dyka upp testresultat. Resultaten visar på god prestanda, bra displayer och mycket bra kamera. Även batteritiden är riktigt bra. Konstigt då diverse förståsigpåare här på forumet hävdar att de skulle vara så usla och föråldrade.

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm

http://www.theverge.com/2014/9/18/6339583/iphone-6-and-6-plus...

http://mashable.com/2014/09/20/apple-iphone-6-camera-shoot-ou...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.