Permalänk
Medlem

Rog kort eller inte !?

Ska uppgradera min Pc.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 ATX vs ASUS Z97-PRO ATX

Är Rog värt att skaffa eller är det bara en massa onödigt tjoller?

Kommer att köra med Rog skärmen med 1440p 144hz Gsync, i7 4790k och 2 st Nvidia 980 kort när dom släpps. ( tänkte om nån ville veta vad jag ska anv osv. )

Jag kommer vattenkyla hela datorn då jag vill att datorn ska vara tyst först.
Vet inte om jag kommer att Oc.a nått då jag tror prestandan är tillräcklig som det är.

Permalänk
Entusiast

Med ROG kort får du högt kvalité på komponenterna på moderkortet, kvalitén är dock absolut inte bristande på andra Asus modeller.

Har du inte tänkt leka med överklockning alls så ser jag ingen anledning till att köpa ett moderkort skräddarsytt för överklockare.
De vanliga PRO/A kortet lär du gott för dig.

Edit: Varför köpa ett sådant dyrt moderkort? Ta en titt på Asus Z97-A som Sweclockers satt i sommardatorn, väldigt intressant och balanserat moderkort för runt 1200:-

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Nja, jag har slutat köpa billigaste sakerna då jag oftast blivit missnöjd i slutänden.
Det är samma pris för dom dära 2 moderkorten, men så Rog är mer för oc.are?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Ska uppgradera min Pc.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 ATX vs ASUS Z97-PRO ATX

Är Rog värt att skaffa eller är det bara en massa onödigt tjoller?

Kommer att köra med Rog skärmen med 1440p 144hz Gsync, i7 4790k och 2 st Nvidia 980 kort när dom släpps. ( tänkte om nån ville veta vad jag ska anv osv. )

Jag kommer vattenkyla hela datorn då jag vill att datorn ska vara tyst först.
Vet inte om jag kommer att Oc.a nått då jag tror prestandan är tillräcklig som det är.

Här har du en konkurrent i samma prisklass.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kelrazh:

Nja, jag har slutat köpa billigaste sakerna då jag oftast blivit missnöjd i slutänden.
Det är samma pris för dom dära 2 moderkorten, men så Rog är mer för oc.are?

Ett Z97-A är absolut inte det "billigaste", det är i mainstream segmentet till mer än bra kvalité.

Ja, ROG är skräddarsytt för överklockare, det var så förut i alla fall, men det borde inte hindra folk från att använda det p.ga den höga kvalitén på korten.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

hm...
Du gör det inte lätt juh, måste beställa idag före 17.00

Permalänk
Medlem

Är det nått som är bättre med msi framför asus ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Är det nått som är bättre med msi framför asus ?

Nej

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Ska uppgradera min Pc.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 ATX vs ASUS Z97-PRO ATX

Är Rog värt att skaffa eller är det bara en massa onödigt tjoller?

Kommer att köra med Rog skärmen med 1440p 144hz Gsync, i7 4790k och 2 st Nvidia 980 kort när dom släpps. ( tänkte om nån ville veta vad jag ska anv osv. )

Jag kommer vattenkyla hela datorn då jag vill att datorn ska vara tyst först.
Vet inte om jag kommer att Oc.a nått då jag tror prestandan är tillräcklig som det är.

Velade jag med mellan Hero z97-a z97 pro men vart ett Hero;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Nja, jag har slutat köpa billigaste sakerna då jag oftast blivit missnöjd i slutänden.
Det är samma pris för dom dära 2 moderkorten, men så Rog är mer för oc.are?

Har 2 st ROG moderkort: Asus Rampage III Formula å ett Asus Rampage IV Extreme.

Det enda jag inte gillar är dom inbyggda ljudkorten på dessa moderkort.

Kör ingen oc.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Blir rog kort, tack för hjälpen alla!
Skickar beställning nu så behövs inte mer hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Är det nått som är bättre med msi framför asus ?

Skrivet av ggustavsson:

Som Gustafsson sade, det finns inget som är direkt bättre. Däremot är båda riktigt trevliga att ha att göra med som komponenter.
Jag har haft brädor från båda och kan inte klaga på någon.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!