Permalänk

Spel-TV för PS4, 360, Wii-U?

Hej, jag hade tänkt mig en ny TV eftersom jag hade tänkt skaffa ett PS4, 42 tum siktar jag på. Mina krav är att bilden ska vara väldigt bra, den ska inte heller lagga. Sen ska den ha snabb responstid, hög frekvens och högtalarna ska vara bra. Den ska som skrivet tidigare användas till spel först och främst, film kan bli aktuellt eventuellt. 3 HDMI's vore nice. Vad det gäller prislappen så antar jag att om den ska ha ha både bra bild och duga till spel så får man gå lite "above average" vilket jag är beredd på, bara det inte blir alltför dyrt. Ni kanske kan slänga iväg lite olika förslag?

Tackar så mycket i förhand!

Glöm inte att rösta på söndag! :X

Permalänk
Medlem

Skulle kolla in Sonys senaste LCD-TV:s, har hört att dom ska ha bra responstider. Själv kör jag på en Panasonic VT60 och är mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Permalänk

Den verkar riktigt nice indeed. Men jag hittar inte någon Svensk återförsäljare av den TV:n. :/ Bara amazon.com, som förvisso är bra men vore nice att hitta en Svensk återförsäljare med tanke på våra köplagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfanskap:

Den verkar riktigt nice indeed. Men jag hittar inte någon Svensk återförsäljare av den TV:n. :/ Bara amazon.com, som förvisso är bra men vore nice att hitta en Svensk återförsäljare med tanke på våra köplagar.

Kolla Prisjakt. Dom två första är båda från W8-serien som den Zion länkade. Borde vara snarlika men du får såklart läsa specifika recensioner för att vara säker. Produktnamn på TV-apparater brukar bli ganska snårigt när man kollar i olika regioner :S

Permalänk
Medlem

Förlåt mig, den heter 828bb i norden!

(Hämtar en på tisdag..:))

Permalänk

Men 50 tum är alldeles för stort för rummet jag ska ha det i, kollat lite recensioner från hdtvtest.com, mer specifikt en lista över minst input lagg, och fick syn på sony kdl42w705B som då också är den rätta storleken. Mitt rum har inte speciellt mycket plats, cirka 3x5 meter, så 50 tum verkar lite overkill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfanskap:

Men 50 tum är alldeles för stort för rummet jag ska ha det i, kollat lite recensioner från hdtvtest.com, mer specifikt en lista över minst input lagg, och fick syn på sony kdl42w705B som då också är den rätta storleken. Mitt rum har inte speciellt mycket plats, cirka 3x5 meter, så 50 tum verkar lite overkill.

Har liknande dimensioner på mitt rum och är väldigt nöjd med 50"

Permalänk
Skrivet av pålis:

Har liknande dimensioner på mitt rum och är väldigt nöjd med 50"

Jo men det är ju ditt rum det, jag kan tyvärr inte utnyttja hela längden av mitt rum om jag nu skulle skaffa en TV.

Hur nära skärmen sitter du då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om jag ska utveckla lite. Jag hade tänkt ha den fastsatt i väggen framför sängen, där är det cirka 20 meter från där sängen slutar till väggen, sen till vänster om den hade jag tänkt köpa en hylla man kan fästa på väggen för mina konsoler. Säg 3,4 plan.

Vill inte verka oförskämd, men en 42 tummare är vad jag behöver. Så en TV med lika bra egenskaper i bild och ljud som 50 W828bb vore toppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfanskap:

Jo men det är ju ditt rum det, jag kan tyvärr inte utnyttja hela längden av mitt rum om jag nu skulle skaffa en TV.

Hur nära skärmen sitter du då?

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 2,5m från TV:n. Försöker inte säga hur du ska göra, delar bara med mig av mina erfarenheter.