Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Permalänk
Medlem

Dragon age inquisition borde tilltala mig, men jag begriper inte varför jag ska vara spänd inför inquisition. EA kommer mjölka den kossan värre än med DA2 förmodligen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

PC som "lead platform" säger de. Ändå lanseras det sist, kommer antagligen innehålla flest buggar, få sämst support osv. När det äntligen lanseras har de flesta redan köpt det på konsol och hunnit tröttna. Då drar de till med "det säljer dåligt för pirater på PC köper aldrig spel bla bla bla". Samma visa om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

PC som "lead platform" säger de. Ändå lanseras det sist, kommer antagligen innehålla flest buggar, få sämst support osv. När det äntligen lanseras har de flesta redan köpt det på konsol och hunnit tröttna. Då drar de till med "det säljer dåligt för pirater på PC köper aldrig spel bla bla bla". Samma visa om och om igen.

PC kommer ha mod support om jag minns rätt så det kommer nog få folk som köpt det på xbone/ps4 att även lägga pengarna en PC version.

vissa köpte det nog på 360/ps3 för dom inte kunde vänta, sedan kommer dom skaffa det på xbone/ps4 för dom vill ha snyggare grafik och till sist även på PC för mod support. Även om det inte känns som dom har respekt för PC så får man väl på något sätt förstå dom. Dom vill tjäna pengar och det lär dom även göra.

Har dom verkligen sagt att det PC som var lead platform? Jag minns inte riktigt vad det stod i dokumentet som "läckte" och med handen på hjärtat förstod jag det inte riktigt heller, men jag vill minnas att det bara pekade på att pc var lead och det kan lika gärna varit fel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ser dock fram emot t.ex. http://www.themeparkitect.com/
Föredrar alla strategi-spel först och främst.

På vilket sätt skiljer sig det där från gamla spelet Theme Park? Ser ut att vara en klon nästan så du kanske borde testa orginalet och dess olika utgåvor?

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Inget av dem som tilltalar mig tyvärr. :/

Ser dock fram emot t.ex. http://www.themeparkitect.com/ eller http://kingdomcomerpg.com/

Föredrar alla strategi-spel först och främst.

Skrivet av Tommie:

På vilket sätt skiljer sig det där från gamla spelet Theme Park? Ser ut att vara en klon nästan så du kanske borde testa orginalet och dess olika utgåvor?

Ser typ ut som rollercoaster tycoon bort sett av grafiken då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Kapital kan vara en form av belöning, och grundtanken att någon får en belöning för något riktigt bra de gjort tycker jag är helt ok. Att några väljer att inte belöna de som gjort något riktigt bra är väldigt dålig stil.

Att bara få dela med sig av sina skapelser är den sanna naturliga belöningen. Pengar är bara en falsk belöning.

Citat:

Jag tycker din tes om att det är kapitalismens fel att det anses som dåligt att vara pirat är korkad.

Varför? Har du några som helst argument för att det skulle vara korkat/felaktigt?

Om man inte kunde tjäna pengar/kapital på spel till exempel, så finns det ju ingen anledning att inte vilja dela med sig av sin skapelse; utan helt tvärtom. Så det är ganska självklart att kopieringens ansedda ondska kommer från kapitalismen. Det är en bugg i det kapitalistiska systemet, eftersom det skapades för tusentals år sedan, då digitala "saker" inte fanns.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

skulle inte förvåna mig om det flyttas fram en gång till....

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

skulle inte förvåna mig om det flyttas fram en gång till....

Då tar jag på mig min ögonlapp och mitt träben när jag köper det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde mitt 2013 så det borde komma snart...

Permalänk
Medlem

Jag var först neutralt inställd till detta, menade att det inte spelade någon roll för att jag ändå kommer spela det och troligen ha roligt, nu eller i Januari. Men efter det hunnit smälta under dagen har jag nog tagit ett principiellt beslut. Jag tänker nog avstå helt från GTA V och även om jag säkerligen kommer missa några roliga upplevelser så känner jag att jag inte vill stödja detta spel eller dess utvecklare i ett beslut jag finner urlöjligt.

Spelet är klart, annars skulle det inte släppas till någon plattform. Sedan att dom behöver tid att polera och justera för varje plattform är ju inget nytt men detta beslut beror inte på att polera eller ge oss en bättre upplevelse, det handlar om pengar. Sammanfattningsvis ser jag det som ett dåligt skämt och inget jag vill vara delaktig i.

Det kommer fler bra spel, lägger hellre mina pengar där. Kanske behöver jag då inte undvika videoklipp och recensioner i 1.5 år då bara för att få en egen ofärgad upplevelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Munken_89:

skulle inte förvåna mig om det flyttas fram en gång till....

Vadå "en gång till"? De har inte flyttat releasedatum alls på det än, det har precis fått sitt första releasedatum

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

skitsnack. de piratas mer till konsol än till pc.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Fan va ruttet, är ju så uppenbart dom är förälskade i dessa jävla konsoller.. har dom inte tjänat tillräckligt med pengar redan på dom ? jävla svin är vad dom är.. var ju samma med gta 4

Permalänk
Medlem

Vi PC spelare får ju ett redan föråldrat spel när det väl släpps ffs, vilket jyckel.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Det gör inte folk till idioter, låt folk göra som de vill med sina pengar. Vill man uppgradera till nuvarande konsoler så får väll folk göra det sen hoppa till MOD scenen på PC när det dyker upp där. Allt handlar om affärer, vilket företag vill itne tjäna pengar? Mer pengar i kassan betyder mer resurser till nästa spel.

Enligt mig har det att göra med konsumenträtt egentligen. När du köpt ett spel en gång borde man lagstadga att du måste få tillgång till titeln på alla plattformar.

Borde vara olagligt för företag att först släppa till en platform + sprida rykten att utvecklingen är nedlagt till kommande plattformar samt upprepa detta, bara för att sälja samma spel 3 gånger till maximalt antal personer.

Permalänk
Medlem

Nästan lite positivt. Nu har jag mer tid att spela igenom alla andra spel som ligger på hög.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Tråkigt, hoppas de lägger till bra modverktyg eller fler fordon som bonus men det tvivlar jag på:p men bra nyheter för en annan då man hinner spara ihop till en ny dator, undra bara hur Vram krävande spelet kommer bli:),

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Vi PC spelare får ju ett redan föråldrat spel när det väl släpps ffs, vilket jyckel.

Så spelet blir föråldrat på två månader?

Microsoft och Sony payar ju för att spelet ska släppas till konsol tidigare, inget nytt mellan himmel och jord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiat:

Så spelet blir föråldrat på två månader?

Microsoft och Sony payar ju för att spelet ska släppas till konsol tidigare, inget nytt mellan himmel och jord.

Inget du har bevis för och inget som Rockstar Games brukar vika sig för, tror att beslutet är 100% Rockstars

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Därför jag sålde min PC till förmån för XBox.

Trött på detta trams.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

föroldras ?

Skrivet av rabiat:

Så spelet blir föråldrat på två månader?

Microsoft och Sony payar ju för att spelet ska släppas till konsol tidigare, inget nytt mellan himmel och jord.

Pc har moddar så är det någon stanna det tar tid att föråldrass så är det pc

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Inget du har bevis för och inget som Rockstar Games brukar vika sig för, tror att beslutet är 100% Rockstars

Det tråkiga är nog tyvärr att alla har ett pris och detta är bakom stängda dörrar... Kan inte komma på ett bolag som skulle gå ut med att de specifikt tänker släppa spelet tidigare för att ett annat bolag betala dem...

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Får vänta två månader extra, nu har de mer tid då för att fixa alla buggar & även fin justera spelet så att när de väl släpper en patch att det är för små detaljer & inte fet crash för alla.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Kan du (eller någon annan) piratkopiera och få det att fungera på PS4 eller XBOX1 ? Nä, trode väl det.

Därför håller mitt argument!

Du har inte hört talas om Jailbreak eller JTAG/RGH va? VÄLDIGT många har gjort det så dom kan spela utan att betala ett öre.

Därför håller inte ditt argument!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supertuba:

Det tråkiga är nog tyvärr att alla har ett pris och detta är bakom stängda dörrar... Kan inte komma på ett bolag som skulle gå ut med att de specifikt tänker släppa spelet tidigare för att ett annat bolag betala dem...

Men att inte ha bevis som styrker det och bara annta är ok? Med tanke på vad Rockstar redan tjänat på GTA V så är de inte i behov av MS eller Sony's pengar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Men att inte ha bevis som styrker det och bara annta är ok? Med tanke på vad Rockstar redan tjänat på GTA V så är de inte i behov av MS eller Sony's pengar

Jag vet att personen i fråga inte hade någon källa men likväl kan inte du påvisa vad Rockstar gör bakom stängda dörrar med andra företag. Då får vi luta oss åt att anta och gissa. Jag tror starkt att oavsett vad ett företag tjänat så nöjer man sig inte, girighet finns hos alla, speciellt i samband med pengar.

Jag säger inte att du har fel eller att jag har rätt. Jag ger dig min syn på saken.

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supertuba:

Jag vet att personen i fråga inte hade någon källa men likväl kan inte du påvisa vad Rockstar gör bakom stängda dörrar med andra företag. Då får vi luta oss åt att anta och gissa. Jag tror starkt att oavsett vad ett företag tjänat så nöjer man sig inte, girighet finns hos alla, speciellt i samband med pengar.

Jag säger inte att du har fel eller att jag har rätt. Jag ger dig min syn på saken.

Jag påstod aldrig att det är som jag säger, jag lade bara fram en annan vinkling på det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Kul att folk bråkar om dehär fortfarande... "PC Pirater hit och dit".
PS4 har sålts i 10 miljoner ex, Xbox One i 5 miljoner ex, 711 miljoner PC spelare. Enought Said!

Jag är också glad över att de äntligen kommit ett release datum för GTA V till PC. Jag kommer garanterat och köpa de!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det är bra att det äntligen finns ett release datum.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Kul att folk bråkar om dehär fortfarande... "PC Pirater hit och dit".
PS4 har sålts i 10 miljoner ex, Xbox One i 5 miljoner ex, 711 miljoner PC spelare. Enought Said!

Jag är också glad över att de äntligen kommit ett release datum för GTA V till PC. Jag kommer garanterat och köpa de!

Rätt bra sätt att se på det. Det gör det ännu konstigare när man tänker efter och gör en deal med microsoft/sony ännu mer trolig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.