Logitech presenterar G910 Orion Spark RGB med nya mekaniska brytare

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Varför kan inte fler tillverkare göra tangentbord som dessa, och framför allt lansera dem i Sverige?
http://i.imgur.com/ecqJmrV.jpg

Antagligen eftersom en stor andel av gamers är i tonårsåldern. Sen finns de vuxna och bland dom så finns det dom som fortfarande har samma smak som under tonåren. Sen finns det de vuxna som helt enkelt inte bryr sig om utseendet utan enbart på funktionaliteten och många gillar att ha macros. Så gör man tangentbord med macros plus flashiga så har man fått alla dessa.

Sist är det då mycket färre som är som många här på Sweclockers som känner att de måsta skrika "P12 VARNING" så att alla andra kan se att de är mogna människor som saknar tillbaka till dessa tangentbord:

Personligen bryr jag mig enbart om:

1) Bakgrundbelysning - Skaffade nyligen ett som var utan detta och det gick rätt kasst när det var mörkt.
2) Icke-mekaniskt - Har inte känt att det varit stor skillnad att de ska vara verkligen värda över 500:- mer än vanliga.
3) Ergonomiska - Det här är skillnaden jag faktiskt betalar extra för. För några få dagar sen blev jag tvungen att ta fram ett gammalt tangentbord som jag hade (den på nästa bild) och det kändes sjukt mycket bättre att skriva på. Behövde inte sträcka ut mina fingrar som vanligt. Det saknar bakgrundsbelysning dock och är inte lika förtjust i den som jag varit förr, många onödiga extra knappar (även om dom går att programmera om) så ska ändå leta efter en annan.
4) Några macro-knappar. Behöver inte vara jättemånga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Faller under samma sak som att loggan är ändrad, musen är fortfarande bekväm och de små ändringar de gjort på utseendet är inget att haka upp sig på

Ne för att vissa vill inte ha saker som ser ut som drakar, flames o skit.
Han klagade aldrig på att musen var värdelös.

Så nej det faller verkligen inte på samma sak.

Och det är inte som logitech håller sig till små förändringar om du ens sett deras senaste tillbehör.

Permalänk
Medlem

Och om man inte använder wasd när man springer då... Eller om man spelar något annat än fps.. Jag gillar inte när de sätter unika tangenter på några utvalda bokstäver (wasd)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brainsplitter:

Därför det står "program" efteråt

Då följer vi upp det, hur har du tänkt dig att du ska fästa programmet synligt på tangentbordet? Om du inte förstått konstruktionen så är den lik den som redan fanns/finns på Logitech G11, G15 & G19 där du får information på en skärm medan du sitter i spelet, med afterburner måste du trycka Alt+Tab för att få tillgång i den, vidare så stod det även "Appen kan även visa systeminformation och användas tillsammans med kompatibla spel." som man också kan se med dessa tangentbord, hur mycket information från ett spel visar Afterburner? Var hittar du fönstret som talar om dessa saker från spelet där?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jämför G400 som kom innan "gaminghysterin" tog fart...
http://s3.pji.nu/product/standard/800/917501.jpg

med G400s:
http://life4gadgets.com/wp-content/uploads/2013/03/G400s_CTG....

Lite tråkigt att G400s är det som kan kallas "stilrent" idag.

Har denna enkel & ren nästan lika bra som en Intellimouse 3.0.

http://www.logitech.com/en-us/support/191

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Då följer vi upp det, hur har du tänkt dig att du ska fästa programmet synligt på tangentbordet? Om du inte förstått konstruktionen så är den lik den som redan fanns/finns på Logitech G11, G15 & G19 där du får information på en skärm medan du sitter i spelet, med afterburner måste du trycka Alt+Tab för att få tillgång i den, vidare så stod det även "Appen kan även visa systeminformation och användas tillsammans med kompatibla spel." som man också kan se med dessa tangentbord, hur mycket information från ett spel visar Afterburner? Var hittar du fönstret som talar om dessa saker från spelet där?

Uppföljning? Har du ens använt dig av RTSS med HWiNFO? (Verkar inte som du vet vad det är?) Visar GPU användning, temp, fläkt hastighet, klockfrekvens, FPS mfl och med HWiNFO kan du lägga till CPU användning på varje kärna, deras klockfrekvens osv och det ser du i spelet.
Funkar dessutom till ALLA spel jag vet, så ingen chansning på att det kanske funkar när man inte lagt pengar på det.

Och varför skulle jag sätta det på tangentbordet? Inte ens sagt något om det, utan om program i windows??

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Antagligen eftersom en stor andel av gamers är i tonårsåldern. Sen finns de vuxna och bland dom så finns det dom som fortfarande har samma smak som under tonåren. Sen finns det de vuxna som helt enkelt inte bryr sig om utseendet utan enbart på funktionaliteten och många gillar att ha macros. Så gör man tangentbord med macros plus flashiga så har man fått alla dessa.

Sist är det då mycket färre som är som många här på Sweclockers som känner att de måsta skrika "P12 VARNING" så att alla andra kan se att de är mogna människor som saknar tillbaka till dessa tangentbord:

http://chupakabr.ru/wp-content/uploads/2010/11/beige_chicony_...

Personligen bryr jag mig enbart om:

1) Bakgrundbelysning - Skaffade nyligen ett som var utan detta och det gick rätt kasst när det var mörkt.
2) Icke-mekaniskt - Har inte känt att det varit stor skillnad att de ska vara verkligen värda över 500:- mer än vanliga.
3) Ergonomiska - Det här är skillnaden jag faktiskt betalar extra för. För några få dagar sen blev jag tvungen att ta fram ett gammalt tangentbord som jag hade (den på nästa bild) och det kändes sjukt mycket bättre att skriva på. Behövde inte sträcka ut mina fingrar som vanligt. Det saknar bakgrundsbelysning dock och är inte lika förtjust i den som jag varit förr, många onödiga extra knappar (även om dom går att programmera om) så ska ändå leta efter en annan.
4) Några macro-knappar. Behöver inte vara jättemånga.

http://news.softpedia.com/images/news2/Microsoft-Applauds-New...

Det har gjorts många undersökningar om genomsnittsåldern på spelarna, och den senaste jag läste som var från USA kom fram till att snittet är 37 år och att de har spelat i ca 10 år. Det finns flera anledningar till detta, och en av dem är att tonåringar inte har råd att köpa hårdvara och spel i samma utsträckning som vuxna. (Det finns så klart alltid undantag). Jag har inte källa till den undersökningen just nu, men kan ev. leta upp den om det är ett absolut måste. Sedan håller jag med om att det är väldigt barnsligt att skrika "P12" så fort en ny produkt kommer ut med belysning och annat iögonfallande. Det är något jag personligen är väldigt försiktig med.

Jag är en av dem som har tröttnat på tangentbord med belysning och massa funktioner som jag inte har någon användning för. Det räcker gott och väl med ett standardutförande för mig. Dessutom har jag belysning under min skärmhylla som gör att belysning i tangentbord är helt överflödigt. Det finns alldeles för få alternativ på marknaden idag. Det mesta är just såna som i den här nyheten. Det tangentbordet som jag visade bild på tidigare i tråden är ett sånt jag skulle köpa om det fanns i Sverige. Just den modellen är i grund och botten exakt samma som de gamla IBM-tangentborden från 80- och 90-talet. De håller i evigheter och har (i mitt tycke) en väldigt skön känsla. Alla har olika smak, så varför läggs så mycket fokus på bara en enda grupp?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Det har gjorts många undersökningar om genomsnittsåldern på spelarna, och den senaste jag läste som var från USA kom fram till att snittet är 37 år och att de har spelat i ca 10 år. Det finns flera anledningar till detta, och en av dem är att tonåringar inte har råd att köpa hårdvara och spel i samma utsträckning som vuxna. (Det finns så klart alltid undantag). Jag har inte källa till den undersökningen just nu, men kan ev. leta upp den om det är ett absolut måste. Sedan håller jag med om att det är väldigt barnsligt att skrika "P12" så fort en ny produkt kommer ut med belysning och annat iögonfallande. Det är något jag personligen är väldigt försiktig med.

Jag är en av dem som har tröttnat på tangentbord med belysning och massa funktioner som jag inte har någon användning för. Det räcker gott och väl med ett standardutförande för mig. Dessutom har jag belysning under min skärmhylla som gör att belysning i tangentbord är helt överflödigt. Det finns alldeles för få alternativ på marknaden idag. Det mesta är just såna som i den här nyheten. Det tangentbordet som jag visade bild på tidigare i tråden är ett sånt jag skulle köpa om det fanns i Sverige. Just den modellen är i grund och botten exakt samma som de gamla IBM-tangentborden från 80- och 90-talet. De håller i evigheter och har (i mitt tycke) en väldigt skön känsla. Alla har olika smak, så varför läggs så mycket fokus på bara en enda grupp?

Du behöver inte leta fram den, jag visste det redan när jag skrev det men jag har också för mig att de äldre (jag är 25 år gammal ifall nån undrar) verkar spela mer på konsoler.

Jo. Alla tycker annorlunda och det är därför jag stör mig på stämningen på SweClockers varje gång det skrivs om skärmar eller tangentbord. Tangentbord är nog det som irriterar mig mest dock. Så mycket tjat om hur överlägsna mekaniska tangentbord ska vara. Hur man är så jäkla kass om man tycker annorlunda osv.

För att svara din sista fråga: Jag håller nog inte med att det är för mycket fokus på en grupp. Går du in på olika hemsidor såsom webhallen, komplett, dustin eller webhallen (dubbelt reklam, jag vet) så ser man många olika sorter tangentbord så jag vet inte om jag håller med dig där. Å andra sidan gillar jag t ex inga möss. Vill ha trådade då jag har trådlösa hörlurar och när jag hade även trådlöst tangentbord plus mus så fanns det lite lagg ibland. Så jag litar inte på sånt längre. Enbart på hörlurar är det ok då jag inte märkt några problem med det. Men jag har inte hittat något som imponerar mig och vet inte heller vad jag vill ha för känsla i en mus. Samma sak var det med tangentbord förut också. Visste inte riktigt vad jag ville så jag köpte sällan och aldrig helt nöjd. Men nu vet jag att det ska vara ergonomiskt så som den jag visade på bilden. Den där lilla böjden passar mig perfekt. Behöver bara några macros som ska vara lätt åtkomliga för vissa spel samt musikknappar som inte kräver att man har en fn knapp på tangentbordet. FN knapp är ett stort NEJ.

På mitt tangentbord har jag också en miniräknarknapp som tar fram miniräknaren. Helt otroligt hur mycket jag saknar den knappen när jag är på jobbet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brainsplitter:

Uppföljning? Har du ens använt dig av RTSS med HWiNFO? (Verkar inte som du vet vad det är?) Visar GPU användning, temp, fläkt hastighet, klockfrekvens, FPS mfl och med HWiNFO kan du lägga till CPU användning på varje kärna, deras klockfrekvens osv och det ser du i spelet.
Funkar dessutom till ALLA spel jag vet, så ingen chansning på att det kanske funkar när man inte lagt pengar på det.

Och varför skulle jag sätta det på tangentbordet? Inte ens sagt något om det, utan om program i windows??

Vilken information visar Afterburner från ett spel? Och ja, jag har ett G19 och använder EVGA Precision som visar information i displayen, men det visar inte informationen som spelet sänder ut via EVGA Precision, därav jag undrar varför du påpekar att man ska använda Afterburner istället, det visar inte heller den informationen, därför man kan docka sin Android - eller iOS enhet där så att den syns, samma sak för att få informationen på från Afterburner bl.a i den skärmen när man spelar så slipper man sitta och trycka Alt+Tab för att se den när man spelar (om det nu är så viktigt att se den då)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vilken information visar Afterburner från ett spel? Och ja, jag har ett G19 och använder EVGA Precision som visar information i displayen, men det visar inte informationen som spelet sänder ut via EVGA Precision, därav jag undrar varför du påpekar att man ska använda Afterburner istället, det visar inte heller den informationen, därför man kan docka sin Android - eller iOS enhet där så att den syns, samma sak för att få informationen på från Afterburner bl.a i den skärmen när man spelar så slipper man sitta och trycka Alt+Tab för att se den när man spelar (om det nu är så viktigt att se den då)

Kolla länken i mitt förra inlägg så ser du ju vad det är till?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Inte riktigt min målgrupp gällande design. Intressant med "nya" brytare dock. Tangentbordsmarknaden har stått stilla allt för länge och bara fokuserat på makros.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem

Herre min skapare vad fult det var. Gillar Logitechs produkter men det här var helt omöjligt.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Avstängd

Tacka vet jag mitt Mad Catz Strike 7, där kan vi snacka kvalitet och feedback i tangenterna som om dom vore mekaniska men utan det satans missljudet som uppstår när man knattrar på det.

Logitech har en lååång väg dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Wow vad snyggt... eller inte.

Formen på tangenterna ser inte de minsta bekväma ut heller. Knacka runt på kantiga tangenter, nej tack.

Det gör väl 99,9% av världens datoranvändare varje dag ??

Knappast många tangentbord med runda knappar... *BADUM-TISH*

Nej men allvarligt talat så har ju Logitech gjort tangentbord sen tidernas begynnelse, dom kan nog en hel del om ergonomi när det gäller kringutrustning och att göra ett tangentbord man får ont av att använda tvivlar jag på att dom skulle göra med vilje.

Jag kan tänka mig att det tvärt om är ganska skönt med dom tangenterna där varje finger får en egen "ränna" att ligga i. Och tanken är väl att förhindra att fingrarna glider över till fel knapp vid spelande ??

EDIT: Om någon nu missat det så kommer alltså kantigheten från rännor i varje tangent, tangenterna är inte kantiga så att det blir som spetsar uppåt. DET skulle jag verkligen inte vilja använda

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14873610']

Det gör väl 99,9% av världens datoranvändare varje dag ??

Knappast många tangentbord med runda knappar... *BADUM-TISH*

Nej men allvarligt talat så har ju Logitech gjort tangentbord sen tidernas begynnelse, dom kan nog en hel del om ergonomi när det gäller kringutrustning och att göra ett tangentbord man får ont av att använda tvivlar jag på att dom skulle göra med vilje.

Jag kan tänka mig att det tvärt om är ganska skönt med dom tangenterna där varje finger får en egen "ränna" att ligga i. Och tanken är väl att förhindra att fingrarna glider över till fel knapp vid spelande ??

EDIT: Om någon nu missat det så kommer alltså kantigheten från rännor i varje tangent, tangenterna är inte kantiga så att det blir som spetsar uppåt. DET skulle jag verkligen inte vilja använda

Jag är väl inte lika lika galen som en del i "Visa ditt tangentbord tråden" men har lagt en ganska stordel på t-bord.

Med kantig menar jag att skålen på tangenterna inte är rundad. Detta hade jag inte kunnat arbeta särskilt länge med.
Plus sedan när har gaming produkter varit designade att vara ergonomiska? De är tillverkade för det mesta åt en målgrupp som har flera år kvar innan de ens vuxit klart...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag är väl inte lika lika galen som en del i "Visa ditt tangentbord tråden" men har lagt en ganska stordel på t-bord.

Med kantig menar jag att skålen på tangenterna inte är rundad. Detta hade jag inte kunnat arbeta särskilt länge med.
Plus sedan när har gaming produkter varit designade att vara ergonomiska? De är tillverkade för det mesta åt en målgrupp som har flera år kvar innan de ens vuxit klart...

Jag har typ lagt 140kr om året på tangentbord om man skulle slå ut det på det viset. Mina senaste ~femton år har jag haft två tangentbord, Logitech MX3000 cordless v1 (tidigt 00-tal till -07) och det jag har nu, ett Logitech G15 v1 (07-) som är så väl använt att den silvriga färgen är borta där jag har vänsternäven och själva "knotterstrukturen" på den svarta plasten är nerslipad till en blank yta jämnare än en barnrumpa

Så jag är ingen expert på massa olika tangentbord utan hittar jag något jag gillar ser jag ingen anledning till att byta ut det.

Poängen var inte att det var gjort för att vara ergonomiskt utan mer att dom gör nog knappast medvetet ett tangentbord som är oergonomiskt.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14873754']Poängen var inte att det var gjort för att vara ergonomiskt utan mer att dom gör nog knappast medvetet ett tangentbord som är oergonomiskt.

Nej nej, oergonomiskt är väl knappast något som man stävar efter. Och ergonomi är väldigt individuell också, som sagt personligen hade jag inte stått ut med att skålarna inte var runda, jag brukar störa mig på kantbiten vid F och J redan som det är. Men det är markeringar för var man ska veta var man är på tangentbordet även fast man inte kan se det, men jag tycker de fortfarande att de är obehagliga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en olustig känsla av att när det gäller Logitech, så har inte tangentbordet inbyggt minne för macron, utan användaren tvingas använda 60MB bloatware. Som i sin tur är lite lätt puckat och segt, så de vinster som ges i "världens snabbaste tangentbord" redan är som borta..

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voidkahn:

Det saknar bakgrundsbelysning dock och är inte lika förtjust i den som jag varit förr, många onödiga extra knappar (även om dom går att programmera om) så ska ändå leta efter en annan.

Vad ska man med bakgrundsbelysning till på nånting man inte tittar på? Eller är du en sån som måste titta på tangenterna när du skriver?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad ska man med bakgrundsbelysning till på nånting man inte tittar på? Eller är du en sån som måste titta på tangenterna när du skriver?

Slippa ha tänt på natten eller när man kollar film...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeones:

Varför kan inte fler tillverkare göra tangentbord som dessa, och framför allt lansera dem i Sverige?
http://i.imgur.com/ecqJmrV.jpg

För att p12 or liknande inte gillar bling.

Sedan är de inte speciellt tysta men fan man vänjer sig och känslan av buckling spring brytare är vida överlägsen allt annat. Önskar att unicomp fixade en med bättre rollover och kanske ordentlig bakgrundsbelysning (för p12 i mig då jag är gammal nog att inte behöva titta ner på tangentbordet).

OT: Detta är Logitech, deras ide för ett bra tangentbord är ingen djup i tangenter och känslan som om man knappade på en ruttnande fisk. Sannolikheten att denna skulle vara bättre är noll, speciellt med tanke på skitsnacket om 1,5 mm aktiveringsdjup och hastighet...

PS: Sluta förstöra möss!!!! Vad för nöt skapade G502?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14873989']Slippa ha tänt på natten eller när man kollar film...

Du måste alltså titta på tangentbordet för att kunna använda det?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Om brytarna är okej kommer jag definitivt köpa en och kasta mitt gamla (usla) G510... Har längtat efter contextsensitive RGB-knappar i princip hur länge som helst

Men är tanken att man kan skjuta in sin mobil _i_ tangentbordet i en slot däruppe? Undras isf hur stora telefoner man kan få in där. Det är ju rätt trevligt med den lilla skärmen på 510'an, det funkar ju klockrent både i spel och jobbet.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du måste alltså titta på tangentbordet för att kunna använda det?

Ja och nej, när jag spelar gör jag ju inte det för knapparna man använder vet man ju var dom sitter men när jag skriver gör jag oftast det eftersom då används ju tangenter som man inte har nött in i lilltån var dom sitter och skulle jag inte titta till ibland på tangentbordet då så skulle jag stava som en kratta

Sen kör jag ju inte direkt pekfingervalsen utan händerna vet ju var alla tangenter sitter "ungefär" så man tittar ju bara till för att dubbelkolla så att man trycker på rätt tangent.

Att sätta mig och envist nöta tangentpositioner för att kunna skryta om att jag kan skriva utan att titta på tangentbordet ger nog inte mig så mycket utan kommer nog bara göra mig irriterad över att jag lägger en massa tid på en färdighet som för mig är totalt värdelös. Det enda det skulle vara i mitt fall är något att skryta om men jag är inte direkt typen som sitter och skryter på det viset

Visst, om man skriver mycket i tex sitt arbete så kan det ju vara en nyttig färdighet att slippa titta ner för att tex spara tid osv men om man inte jobbar framför en dator utan bara spelar så har man ju ingen egentlig nytta av det.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14874085']Visst, om man skriver mycket i tex sitt arbete så kan det ju vara en nyttig färdighet att slippa titta ner för att tex spara tid osv men om man inte jobbar framför en dator utan bara spelar så har man ju ingen egentlig nytta av det.

Så fort man använder ett tangentbord har man nytta av att inte behöva titta på det.

...sen är det väl inget man sitter och övar på, utan nåt som kommer med tiden.
Jag har använt tangentbord sen början på 80-talet, tro fan att det är inpräntat i ryggraden var tangenterna sitter då

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Så fort man använder ett tangentbord har man nytta av att inte behöva titta på det.

...sen är det väl inget man sitter och övar på, utan nåt som kommer med tiden.
Jag har använt tangentbord sen början på 80-talet, tro fan att det är inpräntat i ryggraden var tangenterna sitter då

Jag har nog använt tangentbord sen tidigt 90-tal men inte fan sitter det så bra ändå

Och dom senaste femton åren har ändå varit datorn = tio timmar om dagen fem dagar i veckan och från vaken till sovande dom andra dagarna haha.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Usch. Jag vill ha allting i borstat aluminium, det ska se så sterilt ut som det bara går.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Vad tänkte de här, ta första platsen för fulaste tangentbord på marknaden?

Brukade själv köra med Logitech tangentbord förut hade både G15 och G110, visst de var bra tangentbord men på tok för stora och med en massa extra knappar jag aldrig använde.

Idag kör jag med ett CM Quickfire TK med Cherry MX Green och kan inte vara mer nöjd med mitt val! Stilrent och litet keyboard med mekaniska switchar och bakgrundsbelysning, det är precis allt jag behöver.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Fulaste tangentbordet på marknaden? Skulle hemskt gärna se att fler tillverkare gjorde mer diskreta designserier även på gamingprylar för oss som inte gillar allt bling med drakar och annat.

Förstår att det självklart en fråga om nästan bara tycke och smak, men personligen så var det ett av det bedrövligaste och absolut fulaste tangentbord som jag någonsin sett.

Fint att Logitech insett kvalitetsfördelen och känslan med mekaniska brytare, men synd att de inte samtidigt blivit lite mer sofistikerade med sin formgivning.

Skrivet av THB:

Måste varit någon med en Tron-fixering som skapat denna ohemuligt vidriga sak.
Tacka vet jag mitt stilrena och underbara Ducky Shine 2.

Håller med. Gillar den rena och minimalistiska formgivningen som Ducky och Filco har!

Har massor av olika mekaniska tangentbord, men här är några av mina favoritankor:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/