lyckas inte använda mina gamla clocks...

Permalänk
Medlem

lyckas inte använda mina gamla clocks...

när jag fick kortet , så körde jag klocken som i princip alla har med vanliga bios. 1228 mhz på stock ( då hade jag visserligen volt högsta eftersom jag läste det i en guide). jag körde fullt på power och på temp target.

jag hade några månader då jag inte behövda clocks och lät det bara vara men nu är jag sugen igen. jag undrar ifall de nyaste grafikrutinerna får det att krångla?
jag kan inte köra samma clocks som förr med volt högst eller stock som alla andra kör det. jag kan inte ens sätta kortet på 1189 utan att jag får lag i 0,5 sec var 30e sekund för att sedan efter 20 - 30 min , så får jag att grafikrutinerna krachat och klocken går tillbaka till standard.

är det drivrutinerna som krånglar eller vad händer? körde ju klockat utan problem förr .

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

när jag fick kortet , så körde jag klocken som i princip alla har med vanliga bios. 1228 mhz på stock ( då hade jag visserligen volt högsta eftersom jag läste det i en guide). jag körde fullt på power och på temp target.

jag hade några månader då jag inte behövda clocks och lät det bara vara men nu är jag sugen igen. jag undrar ifall de nyaste grafikrutinerna får det att krångla?
jag kan inte köra samma clocks som förr med volt högst eller stock som alla andra kör det. jag kan inte ens sätta kortet på 1189 utan att jag får lag i 0,5 sec var 30e sekund för att sedan efter 20 - 30 min , så får jag att grafikrutinerna krachat och klocken går tillbaka till standard.

är det drivrutinerna som krånglar eller vad händer? körde ju klockat utan problem förr .

Just drivrutinerna kan påverka hör högt man kan nå med klockning ja, men även hur väl kortet är kylt/dammigt t ex.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Jalle64;14871982"]Just drivrutinerna kan påverka hör högt man kan nå med klockning ja, men även hur väl kortet är kylt/dammigt t ex.[/QUOTEgår i tops 50c nu på stock. kan inte ens röra 1 sak på GPU tweak förren det håller på sådär som det gör med struttering

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE="KlyfftPotatis;14872072"]

Skrivet av Jalle64:

Just drivrutinerna kan påverka hör högt man kan nå med klockning ja, men även hur väl kortet är kylt/dammigt t ex.[/QUOTEgår i tops 50c nu på stock. kan inte ens röra 1 sak på GPU tweak förren det håller på sådär som det gör med struttering

Har du kollat så det inte är problem med din CPU-överklockning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

[quote="Jalle64;14872879"]

Skrivet av KlyfftPotatis:

Har du kollat så det inte är problem med din CPU-överklockning?

Den har varit den damma i 2 år. Hur kan det påverka om det bara dampar så fort jag rör gpun?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Den har varit den damma i 2 år. Hur kan det påverka om det bara dampar så fort jag rör gpun?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja hur kan det det?

Nä men skämt åsido har du testat så det inte blir instabilt med din CPU-klock, så är det antagligen inga problem, men testa om du är osäker.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du att korsposta vilket resulterar i ett rörigt forum och irriterade medlemmar. Tyvärr anser jag mig tvungen att låsa dina trådar då tillsägelser inte har hjälpt. Observera att du inte får skapa nya trådar om denna frågeställning, ämnet anses vara förbrukad.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...