Permalänk
Medlem

köpråd ips skärm för gaming

tjena swec! jag vill köpa en ips skärm som är bra för gaming.

spel som jag kör är gmod, minecraft, lite bf4 (inte alls mkt)
bill ha en som är prisvärd, gärna snygg o gärna med många funktioner. min budget är väl något åt 2000kr men vill helst köpa en begagnad från blocket eller på marknaden här.

har en till fråga, är det stor skillnad mellan eizo foris 2332 och 2333, har nämligen ett erbjudande på 2332 för 1250kr.

tackar i förhand!

Permalänk
Medlem

77 visningar men 0svar? komigen snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

när det gäller gaming skulle jag nog föredra den höga uppdateringsfrekvensen hos en skärm med TN-panel istället för bildkvalitén med en IPS... Jag bytte från en 60Hz skärm till en 144Hz skärm och det gjorde stor skillnad att kunna visa så höga fps. Det känns som att spelen flyter på mkt bättre.

Jag har inte så många tips på IPS-skärmar men jag kan tipsa om en TN iaf, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860 den här använder jag och är väldigt nöjd.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

aa, ser att den varit nere på 1800kr. fast kör inte så mkt snabba spel så vill hällre ha en ips.

Permalänk
Medlem

ingen som har ngn rekommendation på en ips alls? köper helst en begangnad för att få ner priset lite

Permalänk

Överklockningsbara koreaskärmar är antagligen de bästa IPS:erna för gaming. Se bara till att du verkligen skaffar en modell som går att överklocka. Jag har själv en Qnix och en Dell Ultrasharp IPS och båda är bra för "lugnare" spel.