Är den här datorskärmen duglig? (Samsung)

Permalänk

Är den här datorskärmen duglig? (Samsung)

Tjena, klockare. Jag behöver ha en datorskärm som är billig och prisvärd, och budgeten är snortight, runt 1000-1300 kr. Jag undrar om den här skärmen: http://www.siba.se/product/16964367/samsung-ls22d390qs-en?ref...
är värd att lägga pengarna på?
De ska användas till enbart gejming (eller ja, internetanvändning såklart också).

Om ni har andra förslag i samma prisklass så uppskattas det med.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk

Ingen som hade någon att säga efter 101 visningar?

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk

Den är absolut duglig, men om du ska använda den till spel kanske responstiden (ms) ska vara lite lägre (samsungen hade 5 ms).

Den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1526715 kanske är något? Inom din prisram, 2 ms responstid, lite större, snygg och AOC är ett bra märke.

Jag hade nog valt AOC:en om jag varit du. Men Samsungen är absolut duglig för dig.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

Den är absolut duglig, men om du ska använda den till spel kanske responstiden (ms) ska vara lite lägre (samsungen hade 5 ms).

Den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1526715 kanske är något? Inom din prisram, 2 ms responstid, lite större, snygg och AOC är ett bra märke.

Jag hade nog valt AOC:en om jag varit du. Men Samsungen är absolut duglig för dig.

ms är helt irrelevant idag. det är bara hur fort pixeln går från grått till grått. kan vara 20/30ms för grönt till svart t.ex (skiljer en hel del i alla fall när den byter mellan färger).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

Den är absolut duglig, men om du ska använda den till spel kanske responstiden (ms) ska vara lite lägre (samsungen hade 5 ms).

Den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1526715 kanske är något? Inom din prisram, 2 ms responstid, lite större, snygg och AOC är ett bra märke.

Jag hade nog valt AOC:en om jag varit du. Men Samsungen är absolut duglig för dig.

Aa okej, men är 3 ms verkligen en märkbar skillnad?
Tack för hjälpen annars!

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Skrivet av Cool_Hector:

Aa okej, men är 3 ms verkligen en märkbar skillnad?
Tack för hjälpen annars!

Läs inlägget ovanför, från mig. du lär inte kunna skilja på 3 eller 16ms Dels för dessa mätvärden är mer eller mindre inkorrekta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Läs inlägget ovanför, från mig. du lär inte kunna skilja på 3 eller 16ms Dels för dessa mätvärden är mer eller mindre inkorrekta.

Aa jag tänkte väl. Men med tanke på att Samsung-skärmen är mindre (bättre i min situation), billigare, större beskådningsvinkel, och att den finns på Siba (jag har presentkort där) så landar nog valet på Samsung-skärmen.
Tack för tipsen och infon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.