Dell UltraSharp U2414H startar inte, 1 vecka gammal.

Permalänk

Dell UltraSharp U2414H startar inte, 1 vecka gammal.

Hej!

Införskaffade mig en Dell UltraSharp U2414H som kom förra fredagen. Nu kan jag inte starta den. Har läst att det kan vara fel på fronpanelen (knapparna).

Någon som har nån erfarenhet? Alt. tips på felsökning?

/Jakob

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Testpilot

Är den så pass ny kan jag inte rekommendera att börja pilla i den om det är det du funderar på, kontakta butiken och be om att få byta ut den.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr0cket boy:

Hej!

Införskaffade mig en Dell UltraSharp U2414H som kom förra fredagen. Nu kan jag inte starta den. Har läst att det kan vara fel på fronpanelen (knapparna).

Någon som har nån erfarenhet? Alt. tips på felsökning?

/Jakob

På vilket vis startar den inte? händer inget eller att den säger going to sleep mode?
För min skärm gör så ibland när man ska starta datorn att den inte ger någon bild och då får jag stänga av datorn dra ur strömmen och vänta lite sen koppla i den igen och starta så funkar det, jag vet inte varför den gör så men jag är inte den enda som har det problemet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

På vilket vis startar den inte? händer inget eller att den säger going to sleep mode?
För min skärm gör så ibland när man ska starta datorn att den inte ger någon bild och då får jag stänga av datorn dra ur strömmen och vänta lite sen koppla i den igen och starta så funkar det, jag vet inte varför den gör så men jag är inte den enda som har det problemet.

Nää asså, nu var den helt avstängd och gick inte att sätta på. Jag drog ur sladden och väntade i fem minuter sen fungerade det igen. Men jag kunde inte bara dra ut och sätta i.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Skrivet av hunden:

Är den så pass ny kan jag inte rekommendera att börja pilla i den om det är det du funderar på, kontakta butiken och be om att få byta ut den.

Nej det är sant. Nu fungerar den ju igen men är fortfarande lite oroad då problemet har uppstått två gånger på en vecka

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2