Är mina temps okej? [i5 2500k - CM Hyper TX3 EVO]

Permalänk
Inaktiv

Är mina temps okej? [i5 2500k - CM Hyper TX3 EVO]

Hejsan, jag bytte bort min stockkylare och ersatte den med en Cooler master hyper TX3 Evo och undrar om mina temps är okej då det är första gången jag byter cpu kylare.

Idle: 35~
När jag kollar streams i chrome: 42~ (Ska tempen verkligen höjas så mkt av att kolla streams?)
Efter jag spelat spel som CSGO och Sleeping dogs: 60~

Är tempsen normala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon182011:

Hejsan, jag bytte bort min stockkylare och ersatte den med en Cooler master hyper TX3 Evo och undrar om mina temps är okej då det är första gången jag byter cpu kylare.

Idle: 35~
När jag kollar streams i chrome: 42~ (Ska tempen verkligen höjas så mkt av att kolla streams?)
Efter jag spelat spel som CSGO och Sleeping dogs: 60~

http://img.ctrlv.in/img/14/09/19/541c7a4ee1ed8.png

Är tempsen normala?

Helt normala. Min Noctua U12S har ungefär samma temps efter spel. Dock så är min överklockad en del

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Helt normala. Min Noctua U12S har ungefär samma temps efter spel. Dock så är min överklockad en del

¨

Gött, tack för infon. Jag hade lite problem med installationen av fläkten då det behövdes våld i små mängder för plastplupparna att gå in. Visste inte om kylpastan påverkades av att det tog några minuter extra för mig att få fläkten på plats. Verkar vara lugnt dock!