kortet klarar 2 rundor i heaven benchmark men inte i spel

Permalänk
Medlem

kortet klarar 2 rundor i heaven benchmark men inte i spel

Jag försöker klocka mitt 780 igen nu när jag drog ner de nyaste drivrutinerna idag. problemet är att det känns som jag aldrig kommer lyckas. Alla med 780 DC2 klarar lätt 1228 eller nära där på stock volt. Jag klarar det i benchmark men så fort jag spelar, så tar det kanske 20 min innan jag får struttering problem var 10e sekund. det hackar till i ca 0,5 sek då konstant. Tempen är inga problem alls. går inte ens över 60c...

fattar noll... när jag väl körde klockat förr med kortet, så drog jag 1220 eller något utan problem

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du att korsposta vilket resulterar i ett rörigt forum och irriterade medlemmar. Tyvärr anser jag mig tvungen att låsa dina trådar då tillsägelser inte har hjälpt. Observera att du inte får skapa nya trådar om denna frågeställning, ämnet anses vara förbrukad.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...