Har du eller tänker du köpa smartwatch?

Permalänk

Har du eller tänker du köpa smartwatch?

Tänkte kolla med er om era tankar ang smartwatch.

Har du en smartwatch och vad tycker du isåfall är dess svagheter och styrkor?

Har du inte smartwatch och isåfall varför inte?

Iom Apples släpp av smartwatch har jag nu börjar fundera på om man inte ska hoppa på tåget. Antingen det blir Apples variant eller en Androidvariant.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Avstängd

Onödigt och otympligt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Om de någon gång skulle få skärmar med högre upplösning och bättre batteritid skulle jag kunna tänka mig en, men att ladda en klocka varje dag är inget som lockar mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu, nej jag kommer inte köpa en, tycker inte det är värt med tanke på vad man får och det är lite tidigt i produktens stadie, möjligtvis att man skaffar sig någon i framtiden om det kommer mer intressanta features och sånt!

Innan du skaffar dig en smartwatch, eftersom du överväger Apples så rekommenderar jag att titta på denna videon: https://www.youtube.com/watch?v=nxM-rac7vb4&list=UUBJycsmduvY...

Det är ingen riktig review men han tar upp saker om bl.a nakdelar som Apple Watch har

Permalänk

Jag har väl inte egentligen tänkt att skaffa mig just en Applewatch, utan mer öppnat ögonen för just själva grejen med smartwatch...Sen kanske det blir en Android, då man kan få lite vattenskydd på telefon och klockan.
Just vattenskyddet är ju något Apple har missat totalt i årets släpp

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

Jag har en 1 gen samsung smartwatch. Fick den gratis annars hade jag aldrig brytt mig om att köpa den. Imo tillför den inget speciellt (visst, skoj att kunna ta bilder på direkten med klockan kanske? Den var roligt att ta bilder med under åkturer på Liseberg). Mitt batteri håller dock i ca 2-3 dagars aktivt användande och ca 5 dagar om jag bara kollar tiden på den.

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony smartwatch, dock änvänds den inte då jag tröttnade på att ladda den hela tiden.

Permalänk
Medlem

Tycker det räcker med en hederlig klocka.
Men om man nu överväger en smartwatch, så känns ändå så Pebble som det självklara valet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd

Nej

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på en smartwatch men jag har inte undersökt sortimentet och funktionerna än, mest pga priset. Kommer ha den till att kolla sms och kanske ta emot samtal när jag jobbar så man slipper ta upp telefonen ur fickan. Kommer det någon smartwatch som man kan göra det med som kostar runt 500 och går att koppla ihop med en wp-telefon så kommer jag nog köpa en.

Permalänk
Medlem

Tillför 0 till mitt liv.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Moto 360 är väl den enda jag eventuellt kan tänka mig kanske att bära offentligt på min arm men lider av samma problem som alla andra smartklockor - batteriet. Dock så finns det iaf en snygg nattbordsladdare..

http://www.technobuffalo.com/reviews/moto-360-review/

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Som andra tycker så tycker även jag att en hederlig klocka räcker.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Äger en Pebble.

Tycker det fungerar helt okej med den. Får notifieringar direkt där istället för att ta upp mobilen ur fickan (Dagens i-lands problem?).
Kan neka samtal, kolla på vädret och lite till med den.

Pebblen känns dock lite "dummare" och simplare om man jämför med dagens Smartwatch som börjar komma ut på bred front

Edit:
Batteritiden är cirka 3-4 dagar så det är positivt. Men som sagt det beror nog på att Pebbeln är simplare.

Permalänk
Inaktiv

Jag väntar nog två-tre generationer av dessa smarta klockor innan jag eventuellt ger mig på det. Ta iWatch tex...att behöva laddas i princip varje natt är inte hållbart för en "klocka". Systemen på klockan hade kunna bantas något fruktansvärt mycket och en laddning per vecka hade kanske räckt.

Men nu, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderat på det, men som sagt ... det är för tidigt att lägga ner nämnvärda pengar i det. Men om/när de kommer upp i hyfsade batteritider, då kan det vara värt att ta en ny titt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Onödigt och otympligt.

Nja. Jag vet inte om jag håller med där riktigt.

Det är rätt nice faktiskt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag slutade använda klocka när jag skaffade min första mobil, för den visade ju också klockan plus en hög andra funktioner. Mobilen har senare utvecklats så mycket att det i princip är en liten dator man bär runt på i fickan.
Varför skulle jag vilja bära med mig två enheter som försöker fylla samma funktion, utom att den ena egentligen bara är en förlängning av den jag redan har?
Känns ungefär lika smart som att ha en batteridriven extern skärm nedpackad i laptopväskan som har färre tum än den inbyggda har.

Permalänk
Avstängd

En smartwatch fyller ingen som helst funktion för min del.

En klocka ska för övrigt inte behöva laddas överhuvudtaget (ja, jag är fullkomligt emot batteridrivna klockor) så där går en smartwatch bort direkt. Sen är de smartwatches som finns nu så förbannat fula så jag skulle skämmas av att bära en.

Permalänk
Medlem

Garanterat NEJ

Permalänk
Avstängd

Var först ut & köpte 3 st Samsung Galaxy Gear.
Har en kvar. Den är dock typ aldrig laddad så används inte så ofta.

Permalänk
Medlem

Om det fanns en smartwatch, som kunde köra spotify i offline-läge och med blåtand för lurar och pulsband. Då hade jag köpt en enbart för alla löprundor, så man kunde lämna telefonen hemma. Speciellt nu när alla telefoner bara blir större och större, "compact" är det gamla "kingsize"!

Permalänk
Medlem

Om jag tänkt köpa något son jag aldrig kommer använda och som jag anser vara det mest onödiga flugan på evigheter?
Tough call. Är helt övertygad om att majoriteten av dom som köper den här typen av produkter kommer framhäva alla dess s.k. fördelar och trycka ner oss som anser det motsatta, för att till slut antingen sälja den eller låta den damma bort i nån byrålåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nah, säkert trevligt att ha men det är ingenting jag tänker lägga pengar på.

Permalänk
Medlem

Just nu ser jag inget med smartwatch som får mig att bli sugen på att skaffa en. Men jag skulle inte våga säga att jag inte har en om 10 år.

Just nu så är de lite för klumpiga, inte särskilt snygga och har för dålig batteritid. De har inte direkt några funktioner som lockar heller. Men det här kan, och lär förändras i snabb takt om det faktiskt är en produkt som har en framtid.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Om jag skulle få en moto 360 så ja då skulle jag nog ha den.
Alla andra, inte en chans..

Skulle jag köpa någon? Nej inte det som visats upp än så länge..

Permalänk
Medlem

Jag är ingen löpare så jag har ingen nytta av armbandsur. Mobiltelefoner kan göra allt klockor kan göra och mer så det finns ingen mening med armbandsur längre. Folk som fortfarande har armbandsur använder dom bara som mode accessoarer vilket ser fåfängt och fjolligt ut. Män bör inte använda mode accessoarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaku:

Jag är ingen löpare så jag har ingen nytta av armbandsur. Mobiltelefoner kan göra allt klockor kan göra och mer så det finns ingen mening med armbandsur längre. Folk som fortfarande har armbandsur använder dom bara som mode accessoarer vilket ser fåfängt och fjolligt ut. Män bör inte använda mode accessoarer.

Dummaste jag hört. Fickur har funnits hur länge som helst så då är armbandsuret en helt onödig uppfinning endast för fåfänga? Okej...

Permalänk
Inaktiv

Använder inte en vanlig klocka, så skulle knappast börja springa med en dator på armen.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen ännu, skulle kunna tänka mig en i framtiden, men ser vädligt liten anledning till en idag. Jag har oftast telefonen så nära till hands att det är mer besvärligt att komma åt klockan än telefonen.

En vanlig klocka som kan visa om man fått mail eller meddelande i vissa appar eller dylikt anser jag vara en nice-to-have sak men långt ifrån vad jag i dagsläget anser ha behov för.