Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Trevlig recension!

Speciellt med tanke på att jag beställde en från Dustin 10/7 som ska dyka upp nästa vecka. Skulle valt Inet istället ser jag nu då de redan har den i lager...

Här är OC3D:s test och betyget är också här i toppklass:

https://www.youtube.com/watch?v=EgquRkMHgwE&list=UU_SN80_V2Gy...

lol, körde videon i bakgrunden, trodde först det var Ali-G som recenserade

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av shabik:

Vem bryr sig om betraktningsvinklar? Helt irrelevant, mina skärmar är 100% alltid vänd direkt emot mig, något annat vore konstigt.

Det är bara en liten del av skärmen som befinner sig rakt framför dina ögon. Hörn och sidor tittar du på i vinkel, även när du sitter som ett ljus "rakt framför skärmen". Har du en panel med dåliga betraktningsvinklar kommer du att märka av färgskiftningar i dessa områden. Effekten blir dessutom mer påtaglig med en stor skärm eftersom vinklarna till sidorna då blir större.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av python_ormen:

Det lät ju jättedumt... hur ska man veta om en kabel då klarar detta eller inte?

Köpte en vanlig för 200 riksdaler och tänkte att bilden kan ju inte bli dålig när det är digitalt, och det finns väl bara 1.2 DP kablar? Stod inget om det i alla fall.

EDIT:

Ok, så om jag köper en sånn här, https://www.komplett.no/sapphire-adapter/804927 och använder kabeln som följde med så ska det fungera då?

Du är seriös att har den datorn, och köper denna med AMD kort?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Du är seriös att har den datorn, och köper denna med AMD kort?

Well, visa mig en annan 27" med 144hz och 1440p så byter jag till den

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av python_ormen:

Well, visa mig en annan 27" med 144hz och 1440p så byter jag till den

Kanske ska skaffa Nvidia så du kan ha G-SYNC och bättre CPU så du kan använda skärmnen?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Kanske ska skaffa Nvidia så du kan ha G-SYNC och bättre CPU så du kan använda skärmnen?

G-sync klarar jag mig utan, visst hade det varit nice och kanske jag skaffar Nvidia nästa gång men inte därför jag köpte skärmen.

Bättre CPU? Ja den börjar få en del år på nacken, och ja det blir nog en CPU nästa uppgradering men vad har det med att kunna använda skärmen att göra? Har inte ännu funnit en situation där jag inte har nog kräm i prollen.

Permalänk
Medlem

Jag hade en swift i några dagar men skickade tillbaka för att det var för många dåliga pixlar för min smak (två). Jag glömde testa om g sync funkade med en dp-switch, någon som vet om det fungerar?

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem

Toms hardware har precis testat skärmen. Hittade lite bra tips i recensionen. http://www.tomshardware.com/reviews/rog-swift-pg278q-g-sync-monitor,3897-11.html

Brightness 44
Contrast 50
Color Temp User
RGB Red 94, Green 98, Blue 100

To get the most from this screen, place its center exactly at eye level,
tilt it back slightly, and sit about two feet (61 cm) away.

Det sista där är intressant. Jag jobbar på kontor och sitter alltid "ergonomiskt" med skärmens överkant i ögonhöjd och tittar lite nedåt. Men jag tolkar deras text som att man får optimal bild på denna skärm genom att ha mitten av skärmen rakt i ögonhöjd och sen tilta den lite bakåt? Detta kanske gör att ikoner mm på skrivbordet får mer korrekta färger då jag märkt att de skiljer sig pga nuvarande position.

Permalänk
Bildexpert 📺

Ergonomiska riktlinjer och betraktningsvinklar är inte alltid överens om man säger så. Det är hyfsat rakt på som gäller för minsta synbara inverkan med TN-paneler. Ergonomiska riktlinjer baseras på något slags kroppsgenomsnitt och i mitt tycke är ögat-i-överkant-riktlinjen baserat på en genomsnittsbefolkning som egentligen skulle behöva stärka muskler i rygg, bål och nacke.

Fast det är bara min erfarenhet av värken just jag får när jag försöker följa ergonomiska riktlinjer eller när omständigheterna tar mig till en ögat-i-överkant-placerad skärm.

Brightness-reglaget styr ljusstyrkan och ska ställas efter rummets förutsättningar. Att fråga om "tips" om vilket värde på Brightness-reglaget man ska köra är lite som att fråga om tips på vilken storlek man ska ha på sina skor.

44 torde ge strax över 200 cd/m2 och det kräver att man har en del ljus omkring sig för att inte bli bländande och uttröttande. Kör man ULMB lär reglaget på 44 dessutom ge en ljussvag bild som kräver ett mörklagt rum.

Samma sak med ändringar på RGB-reglaget. Det är till för att hantera exemplarskillnader. Hade jag kört R:94, G:98 och B:100 på Sweclockers testexemplar hade bilden istället dragit mot cyan och nivån på färgfelen hade ökat.

Permalänk
Medlem

Är väl samma med att använda den där TFT ICC profilen som finns tillgänglig från deras kalibrering. Lär kunna bli lika fel med den så utan en kalibrering bör det vara bäst att låta allt vara default antar jag?

ja 44 i brightness är otroligt mycket när jag läste om det. Kör 18 i windows och tycker det är lagom där. Såklart kan det vara trevligt med mer tryck och jag spelar alltid med taklampan igång just för att inte trötta ut ögonen så ska testa denna inställning vid spelande och se. I recensionen säger de att 200 cd/m2 är optimalt i ett icke mörkt rum för just denna skärm, vad säger du om det Thomas?

Vad tror du om deras rekommenderade avstånd på ca 61 cm från skärmen?

Minns när du kalibrerade min plasma så hamnade vi på 80 cd/m2 i ett mörklagt rum och det går bra i ca två timmar sen blir ögonen trötta även där men är ju en annan slags panel på annat avstånd.

Permalänk
Bildexpert 📺

Hur mörkt är ett icke-mörkt rum? 200 cd/m2 är en god tumregel när vi talar om rum med dagsljus in genom fönster. Är det solljus som ligger på behöver man sannolikt mer, men då kommer också reflexfiltret att spela en större roll ju starkare ljus i omgivningen. Svårt att ge direkta riktlinjer utan att börja mäta omgivningsljus. Det viktiga är väl egentligen att man är medveten om vad brightness-reglaget gör och när det ska användas.

80 cd/m2 kan vara mycket i ett riktigt kolsvart/mörklagt rum. THX-rekommendationen för biografer är på 16 fL, dvs strax över 50 cd/m2 så det är en bra riktlinje för den som vill spela i totalt mörker.

61 cm, låter som längden på någons arm. Jag såg då inga problem med avvikelser pga betraktningsvinkel på ungefär samma avstånd. Vinklingen på skärmen är mer en fråga om att hitta det som passar den individuella längden. Den som är 160 cm lång bör inte ha riktigt samma läge som den som är 190 cm kort.

ICC-profilen har samma godtyckliga effekt på bilden som RGB-reglaget i menyerna. Den påverkar även gamma, så jämför man gammamätningen i sweclockers-testet med TH-testet, är det tydligt att deras exemplar ligger lite ljusare/lägre gamma. Eller att deras mätare, en C6, mäter i en bredare vinkel än K10 och lär troligtvis se en TN-panel som lite ljusare/lägre gamma. Använder man ICC-profilens från TH-testet på sweclockers exemplar kommer man alltså att förändra tonkurvan på ett sätt som försämrar bilden.

Samma sak med gråskala/vitbalans. Deras testexemplar är helt klart röd-gult (överskott av rött, underskott av blått) Sweclockers exemplar går tydligt mot cyan (underskott av rött). Kompensationen i ICC-profilen för TH-exemplaret är att alltså att minska rött och öka blått. Den ICC-profilen tillämpad på på sweclockers exemplar skulle alltså göra underskottet av rött ännu starkare samtidigt som den ökade blåtonen stärker den befintliga cyan-tonen,

Swecklocker testexemplar skulle därför bli tydligt turkos med den ICC-profilen.

...och det är därför jag aldrig kommer publicera värden på RGB-reglage eller ICC-profiler som någon slags rekommendation eller service. Det är inte en tjänst, utan en björntjänst och bidrar till att sprida missuppfattningen att man kan "kalibrera" genom att kopiera någon annans inställningar.

Permalänk
Medlem

I den här tråden har vi lite problem med skärmen. Kika gärna in och hjälp oss.

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Har märkt en irriterande sak som jag inte vet om det är skärmen eller drivrutinerna eller båda. Har asusen som primär skärm och en kabel ut i vardagsrummet till en reciever/tv som sekundär. Problem är när man använder 120/144 hz på asusen i ett spel samtidigt sätter på recievern (tex sambon vill titta på tv) så tvingas asusen tillbaks till 60hz och spelet låser sig.

Hade hoppats ett 780ti skulle klara två upplösningar och olika hz helt separat men verkar tyvärr påverka varandra ändå men kan ju vara barnsjukdomar för g-sync eller liknande som spökar också.

Några fler som kör utökad desktop till en andra skärm och får det att funka perfekt?

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Har märkt en irriterande sak som jag inte vet om det är skärmen eller drivrutinerna eller båda. Har asusen som primär skärm och en kabel ut i vardagsrummet till en reciever/tv som sekundär. Problem är när man använder 120/144 hz på asusen i ett spel samtidigt sätter på recievern (tex sambon vill titta på tv) så tvingas asusen tillbaks till 60hz och spelet låser sig.

Hade hoppats ett 780ti skulle klara två upplösningar och olika hz helt separat men verkar tyvärr påverka varandra ändå men kan ju vara barnsjukdomar för g-sync eller liknande som spökar också.

Några fler som kör utökad desktop till en andra skärm och får det att funka perfekt?

Jag har inga problem det en 60hz skärm och 144hz, hjälper det om du startar receivern innan spelet?

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Har pillat runt i configen på bf. För att gsync skall fungera helt utan delay i högre FPS såsom 100-144 så rekommenderar jag att skriva in detta:

1. Skriv in GstInput.Deadzone 0.000000 istället för GstInput.Deadzone 0.300000 i PROFSAVE_profile. Du hittar den i "Dokument/Battlefield 4/Settings". Högerklicka på filen och öppna med anteckningar. Tryck Ctr+F, sök efter GstInput.Deadzone och ändra värdet.
2. Gå in i Nvidia kontrollpanelen och ändra Maximalt för-renderade bildrutor till 1
3. Öppna sedan user.cfg i "Lokal disk C/Program (x86)/Origin Games/Battlefield 4". Om du inte har en user.cfg fil så skapar du ett nytt text dokument som du sedan sparar som user.cfg. Det är viktigt att du väljer "spara som" och i rullgardinen för filformat så väljer du alla filer. Öpnna user.cfg som du precis skapat med anteckningar och kopiera in nedanstående. Spara dokumentet som vanligt.
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PerfOverlay.DrawFps 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
WorldRender.FxaaEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256

Notera att vissa utav inställningarna ovan i user.cfg inte är för latens utan för ökad performance och mindre motion blur.

Fungerar dunderbra nu, helt utan latenser i musen och inget mer enstaka "hack" som kunde uppstå då och då ibland! Är supernöjd med allt Och jag är extremt petig för det minsta när det kommer till sånt här i FPS spel.

Tror dock att det som gjorde mest inverkan är de inställningar som jag satt fet text på!

har gjort detta nu.
det jag ännu har problem med i BF4 är att jag har lite grön/röd aura runt spelare o vissa saker. samt att när jag rör musen är saker skarpare än när jag står stilla.
någon?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

har gjort detta nu.
det jag ännu har problem med i BF4 är att jag har lite grön/röd aura runt spelare o vissa saker. samt att när jag rör musen är saker skarpare än när jag står stilla.
någon?

Av vad jag läst på rog forumet ang detta så är väll rekomendationen att testa alla OD lägen på skärmen och se om det gör någon skillnad. Annars var det och bereda sig på RMA. Du är iallfall inte ensam om suddig bild.

Permalänk
Medlem

funkar helt okej det är mest t.e.x moln och berg i bakgrunden man ser det mest på.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Snacka om underbar skärm

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla lite, jag som bara har ett 780 kort och 4770K i min lilla burk.. Klarar jag av att utnyttja skärmen någorlunda? Jag menar jag kör ju mina spel i high/ultra som det är men de flesta man ser här som köpt en Swift sitter med minst ett Titan osv.

Jag har nämligen en lastgammal Benq på 24" som jag vill byta ut. Men vet inte om jag ska ta en ny 24" eller en Swift (Sjukt sugen på Swiften dock) ^^

Permalänk
Medlem

nu har min skärm börjat "flacka" vettifan vad det är. allt typ blinkar till 2ggr i sec. sjukt störigt!
funka fint innan. någon ny drivare eller?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Tänkte bara kolla lite, jag som bara har ett 780 kort och 4770K i min lilla burk.. Klarar jag av att utnyttja skärmen någorlunda? Jag menar jag kör ju mina spel i high/ultra som det är men de flesta man ser här som köpt en Swift sitter med minst ett Titan osv.

Jag har nämligen en lastgammal Benq på 24" som jag vill byta ut. Men vet inte om jag ska ta en ny 24" eller en Swift (Sjukt sugen på Swiften dock) ^^

Ett GTX 780 lär inte klara av att driva nyare spel i high/ultra.

144 Hz 1440p är inte till för ensamma gpu:er, det är CF/SLI som gäller, såvida du inte vill köra på lägsta inställningarna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

nu har min skärm börjat "flacka" vettifan vad det är. allt typ blinkar till 2ggr i sec. sjukt störigt!
funka fint innan. någon ny drivare eller?

eh sorry 344.11 fixade detta.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

nehepp nu har det börjat igen:S

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

fanns en liten uppdatering i windows som tog bort mitt blinkande.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

nu e ja fan trött på denna skärmen!! en så dyr skärm borde va bättre.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

den blinkar och hoppar som bara fan, all text e fan oläsbar. testat det mesta under hela dagen!!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

den blinkar och hoppar som bara fan, all text e fan oläsbar. testat det mesta under hela dagen!!

Du har inte tänkt på att du kanske ska rikta detta mot tillverkaren eller butiken du köpt den i? Tror dom kan hjälpa dig med detta. Inte för att vara taskig men du skriver i denna tråd som om det skulle vara Facebook.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

finns nog mer data kunnigt folk här.
ja och va fan ska dom säga? testa en annan drivare eller skicka tillbaka den.
vettefan vad du skriver på din facebook och bryr mig inte heller.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

finns nog mer data kunnigt folk här.
ja och va fan ska dom säga? testa en annan drivare eller skicka tillbaka den.
vettefan vad du skriver på din facebook och bryr mig inte heller.

Data har inget med det här att göra. Men om skärmen är defekt så bör det ju gå på någon form av garanti? Eller?
Jag skriver inte så ofta på Facebook som du skriver här i denna tråd, däremot har jag Facebook-vänner som gör precis som du gjort med denna tråd. Bara blurpar ut saker som händer dom utan någon tanke på vad dom skriver.

Du vill väl ha en fungerande skärm? Är det inte då bättre att vända sig till tillverkaren av skärmen? Eller gör mig en tjänst (kan inte tala för alla andra som följer denna tråd) och skapa en tråd med ditt problem istället för att kapa en tråd till en nyhets-artikel.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

är väl ganska relevant då resten som oxå har en redan finns här.
och den har funka felfritt innan.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop