Corsair visar Cherry MX RGB på CES 2014

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Vad är köpargumentet för en blinkande, färgskiftande, pulserande tangentbords-"skärm" som stjäl uppmärksamheten från monitorn? Är det för folk utan maskinskrivningsvana som måste titta på tangenterna när dom skriver? Vad är användningsområdet?

Jag har testat flera backlit-tangentbord hos polare och vartenda ett har lyst blått eller rött ljus som bara gör monitorn mattare och mörkare, helt bäng.

Förlåt, men du begriper väl att man inte har på det där vågläget i vanligt användande? Det är ju bara en gimic-feature för att lätt demonstrera hur många färger det kan ha, och hur "avancerat" det är.

Personligen gillar jag bakgrundsbelysning främst för att jag tycker det kan vara snyggt, även om discoläget kanske inte är det snyggast jag sett skulle det vara trevligt att kunna byta färg på dem när man tröttnat. Någon gång ibland kan det även vara praktiskt om man vill hitta någon knapp i mörkret som man sällan använder, typ för Fn-kommandon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag har spelat diverse olika spel i 18 år (är 22), har legat etta i heal, dps och bästa tanken i flera professionella gillen (WoW), splear flygsimulator spel som ligger väldigt nära den faktiska upplevelsen, har vunnit diverse CS och mw turneringar (med inbitna kompisar och vänner) etc etc och jag behöver fortfarande kolla på tangenterna lite då och då. Bara för att jag behöver kolla på tangentbordet och skulle uppskatta bra färg-hintar så betyder det inte att jag inte kan spela.

Dessutom så spelar jag inte bara. Jag skulle uppskatta färg-hintar när jag skapar scener i tex Blender, retucherar bilder i Photoshop och leker i linuxmiljöer.

Du som är seriös gamer och säkert testa det mesta, vad skall man köra för färg på cherry mx? Brun eller röd är bäst eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Det bästa tycker jag är mjukvaran. Felet tycker jag idag är att mjukvaran sitter i tangentbordet och inte i datorn. För om det fanns någon slags open source så alla kan programmera tangentbordet som de vill och kunna integrera det med spel så vore det ju awesome!

https://www.youtube.com/watch?v=y-GjMH8kQlc Öppen mjukvara!