SweClockers besöker Kompletts huvudlager och PC-produktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spikey1989:

Väldigt roligt att se hur det fungerar där. själv jobbar jag på lager och hos en elgrossist. vi har fyra robotar och sedan två personer som plockar minst 120varor/h.

Hoppas på fler besök på andra lager

/Spikey

Robotarna 100 varor/h
2 personer 2x10 varor/h

*retas bara*

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

ESD-skador kan alltså uppstå på upp till 3 meters avstånd.

Berätta gärna för mig hur datorer, läsplattor, mobiler, fjärrkontroller etc klarar sig i hemmamiljöer där fleecen visslar, barnen leker och hundar pippar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewor:

ESD-skador kan alltså uppstå på upp till 3 meters avstånd.

Berätta gärna för mig hur datorer, läsplattor, mobiler, fjärrkontroller etc klarar sig i hemmamiljöer där fleecen visslar, barnen leker och hundar pippar?

Jag vet inte hur det ser ut i ert hushåll, men här hemma bor prylarna i sina skal. De flesta har ingen egen anslutning till jord, de som har, har även ett ledande skal som ser till så att yttre påverkan hamnar i den tåten istället för att ta vägen genom komponenterna...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewor:

ESD-skador kan alltså uppstå på upp till 3 meters avstånd.

Berätta gärna för mig hur datorer, läsplattor, mobiler, fjärrkontroller etc klarar sig i hemmamiljöer där fleecen visslar, barnen leker och hundar pippar?

Innuti sina skal är de skyddade med metalliska höljen, som nödvändigtvis inte syns utifrån om man inte öppnar dem. Portarna som finns är ESD skyddade med speciella motstånd som kan ta upp eventuella laddningar/ojämnheter. Apple har löst det på sina paddor t.ex. genom att göra baksidan i metall och sedan bakom skärmen ha en metallfilm/plåt som skyddar kretskorten, dessutom har vissa moduler extra metallskydd över sig. Sen beror det ju också vilka komponenter det är, fjärrkontroller är ju ingen avancerad teknik så där behövs nog inga chip gjorda i 25nm, utan kanske 60nm räcker och då är de väsentligt mycket mindre känsligare.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

lite skillnad mot vad en annan har på jobbet. Där är det ett måste att ha ESD-rock/skor/handskar samt ESD-golv, alla maskiner är kopplade till varandra och vi går igenom en gate som kollar hur stor laddning vi har innan vi går in i fabriken.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Med andra ord, du beställde en vara vars lagersaldo online förmodligen inte hunnit uppdaterats, du betalade aldrig något i förskott, mailade dem och fick svar att det var slut. Slutsats: Du förlorade inga pengar, du låg inte ute med några pengar. Varför ens säga att dem "svikit" dig. Det var ju inte direkt värsta grejen. Upp med hakan nu gosse.

Har man beställt något man vill ha till ett pris som man tycker verkar bra så känner man sig sviken efteråt om det inte blir något. Än mer sur blir man om de inte säger till utan hör av sig först när man frågar.
Det är en punkt som komplett skulle kunna bli bättre på.
Har bar råkat ut för det på Halens en gång + nästan en gång till när inte paketavin kom men däremot ett kravbrev på outlöst paket. (Vi hade ny personal på posten) Sen hade dom mage att undra varför jag inte hörde av mig när inget paket kom.