Val av skärm till min dator ASUS 27" SWIFT PG278Q eller Samsung 27" S27B970D PLS LED

Permalänk
Medlem

Val av skärm till min dator ASUS 27" SWIFT PG278Q eller Samsung 27" S27B970D PLS LED

Hejsan alla glada!

Kommer under de kommande dagarna investera i lite nya delar till datorn och kommer i samband med det att köpa mig en ny skärm. Jag tänkte börja med att säga att jag kommer i största utsträckning enbart köra wow. Det kan komma ett och annat fps spel mm men i största utsträckning kommer jag att hålla mig till WoW. Nu tänkte jag lista komponenterna jag planerar att använda i mitt bygge och sedan avsluta med skärmen jag kollat på:

  • Moderkort: ASUS Z97-A ATX

  • CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB

  • GPU: ASUS GTX 980 REF x1 kan komma och bli x2 inom snar framtid

  • RAM: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO RED 1600MHZ (2X8GB)

Skärmarna jag kollat på är:

  • ASUS 27" SWIFT PG278Q - 144Hz gamingskärm med G-Sync

  • Samsung 27" S27B970D PLS LED

Lite funderingar kring valet av skärmarna:

  • Vilken av dessa skärmar skulle välja av dessa. Kommer spela mestadels WoW. Då WoW inte är ett spel där responstiden är allt för viktigt har jag en känsla av att bilden kommer vara MARKANT mycket bättre på denna skärm. Några åsikter?

  • Förslag på andra skärmar mellan 5-9 k. Gillar widescreen skärmar då jag vill gå över från multiscreen setup till enkel.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta asus swift direkt med den datorn du har. Du kommer kunna maxa skärmen fullt ut!!!