Nvidia gör diodbelysta SLI-bryggor för entusiaster och moddare

Permalänk
Melding Plague

Nvidia gör diodbelysta SLI-bryggor för entusiaster och moddare

Den som använder två eller tre grafikkort i SLI och tröttnat på trista flatkablar får desto mer iögonfallande alternativ när Nvidia börjar sälja "pimpade" bryggor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ganska bra pris för riktigt snygga bryggor till graffekorten!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jaa, det är ju också ett sätt att tjäna (mer) pengar. Varför inte liksom.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Fan vad snyggt! Hade jag haft referenskylare hade jag beställt på studs!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vilka entusiaster använder sig av referenskylaren? Väldigt få tror jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Vilka entusiaster använder sig av referenskylaren? Väldigt få tror jag iaf.

Förmodligen en stor del av alla med två grafikkort, och förmodligen de allra flesta med fler än två kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Vilka entusiaster använder sig av referenskylaren? Väldigt få tror jag iaf.

älskar utseendet på referenskylare därav anledningen att jag använder dem

Permalänk
Antielefant

Problemet är ju bara att de inte passar något vettigt moderkort. Längden på bryggan kräver att grafikkorten ligger rygg i rygg (1 slots avstånd mellan PCIe-portarna, ~50mm c/c) medan moderkorten som standard har 2 slots avstånd mellan PCIe-portarna (~75mm c/c).

Ens den "spacade" bryggan har samma fel, 3 slots avstånd medan moderkortens standard är 4, och detsamma gäller 3-waybryggan (1+1 istället för 2+1)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

Oj, lysdioder på SLI bryggor, här har vi innovation som Nvidia kan patentera!

Tråkigt att man ens behöver SLI bryggor, att det inte bara funkar utan.

Permalänk
Medlem

Tycker det är en bra idé, bara om de börjar sälja hit också snart. Men vette sjutton hur möjligheter är att få tag på ett till ref 780 om några månader... ser mörkt ut på den fronten redan nu.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Var nära att klicka på köpknappen och skaffa en SLI brygga från EVGA! Kommer att vänta in dessa och köpa en extra GYX 780 referens <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hade ju gärna vela haft detta till mina nya kort.. Men jag har bara 1 slot imellan korten? Menar dom 1 kortplats eller 1 dubbelkort?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk

Behöver ens de nyare korten hos amd crossfirebrygga? Det gick väl via PCI-e portarna? Borde väl vara enkelt för Nvidia att utnyttja samma grej. Man kanske tycker det är snyggare med brygga dock.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SweClockers:

För den som använder tvåvägs SLI erbjuds två modeller, antingen för grafikkorten tätt inpå varandra eller med en kortplats mellanrum.

Är det inte två kortplatsers mellanrum? Alltså:

| Grafikkort 1 (PCB)
| Grafikkort 1
|
|
| Grafikkort 2 (PCB)
| Grafikkort 2

Menar att det icke-ockuperade mellanrummet mellan korten är två kortplatser, där en kortplats = en PCI-plåt. Om man menar att en kortplats = två PCI-plåtar skulle en PCI-plåt vara en halv kortplats, och det köper jag inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Medans AMD skippar bryggan helt..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Någon här i forumet som har amerikansk adress? Som har köpt tidiagare via bud?

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med NVIDIA på sistone.. helt plötsligt begär dom rimliga priser??? Jag känner inte igen dom!
Innan jag kom till slutet på nyheten så tänkte jag "jaha ja, för 1500:- per brygga då eller.."

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Ugh, vilka fula

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

EVGA's ser tyvärr mycket bättre ut

Funnits ett tag

Lyser och blinkar gör det med(ställs in i Geforce Experience)

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Diskutera gärna men håll en trevlig ton mot varandra.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Käckast hade varit att helt kunna slippa bryggor.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Coolt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mocka:

Käckast hade varit att helt kunna slippa bryggor.

Ja det är lite så jag känner också. Konstigt att de inte erbjuder four way SLI dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Ugh, vilka fula

De är klart mycket snyggare en dom som följer med i moderkort (bajsbruna).

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg hur jag gjorde någon tråd för att fråga om dessa bryggor fanns tillgängliga, men då var det bara någon moddad sak, gud va roligt att dom faktiskt finns att köpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Någon här i forumet som har amerikansk adress? Som har köpt tidiagare via bud?

www.shopusa.se

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

4-way ehh?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm varför gör de inte en brygga som passa till alla SLI alternativ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att man ens behöver SLI bryggor, att det inte bara funkar utan.

Jag menar väl det. AMD har ju lyckats med R9 290/290X.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Hmm varför gör de inte en brygga som passa till alla SLI alternativ...

Därför att det inte blir så snyggt med en 4-way-brygga till två kort, plus att de flesta som kör 2-way inte kan ha korten så långt isär.

Visa signatur

///M4