Permalänk
Medlem

ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router?

Hej,

Såg precis att Komplett har ett erbjudande på ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router för 1190 kr. Då vi har precis fått fiber tänkte jag slå till för att maximera hastigheten på våra trådlösa enheter som stödjer AC.

Innan jag köper den vill jag bara fråga om det är en router ni skulle rekommendera? Nätverket används framförallt till att spela (CS, Dota, WoW), Netflix, Apple TV och HBO Nordic. Är detta en router som passar dessa ändamål?

Vi har fiber från Tele2 med TV och telefoni. Just nu så har vi en Netgear EVG2000. Hur ska jag koppla detta med den nya routern? Borde jag sätta EVG2000 i bryggläge så telefoni även kan fungera?

Edit: Länk till routern. https://www.komplett.se/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/7577...

Permalänk
Medlem

Det där är en mycket bra router och kommer inte direkt att vara flaskhalsen med fiber.

EVG2000-grejen, vad gör den? Jag googlade lite och tyckte det såg ut som en vanlig router men med stöd för dect?
Helst ska den stå bakom Asus:en men om inte det går så ska den bryggas som du säger.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flomer:

Hej,

Såg precis att Komplett har ett erbjudande på ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router för 1190 kr. Då vi har precis fått fiber tänkte jag slå till för att maximera hastigheten på våra trådlösa enheter som stödjer AC.

Innan jag köper den vill jag bara fråga om det är en router ni skulle rekommendera? Nätverket används framförallt till att spela (CS, Dota, WoW), Netflix, Apple TV och HBO Nordic. Är detta en router som passar dessa ändamål?

Vi har fiber från Tele2 med TV och telefoni. Just nu så har vi en Netgear EVG2000. Hur ska jag koppla detta med den nya routern? Borde jag sätta EVG2000 i bryggläge så telefoni även kan fungera?

Edit: Länk till routern. https://www.komplett.se/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/7577...

Köpte den nyligen till föräldrarna då jag bor här under en kortare period. Här så är det Telia VDSL med IP telefoni (ingen TV). Då Telia har ett speciellt modem så måste du troligtvis brygga den, men är inte säker på om våran är det.

Alla fall så har vi så det går från Port 4 - Port 4 (Modem - Router) samt stängt av DHCP och ställt att ip adresserna ska tilldelas på 100 och uppåt.

Permalänk
Medlem

Någon skillnad på lan emot Dlink dir-635 ?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag köpte också denna router och den har fungerat riktigt bra och har använt den till spel och stream utan några problem.
FTPn har jag trixat lite med och är synd att den bara fungerar med USB 2.0 enheter. Ville använda min USB 3.0 1Tb, men ville inte hitta den tyvärr.