Permalänk

RAM minne som inte fungerar som det ska

Hej har 2 st vengence 1600 mhz 8 x 2 gb, undrar om det finns något sätt att få reda på problemet med det ena eftersom när jag sätter in det separat så startar datan i 3 sekunder och bara får ström men sätts aldrig på helt bara dör. Det andra funkar perfekt. Någon som vet problemet ?

Permalänk
Medlem

Har du testat båda i samma port?
Kan ju vara att slotten är död, har hänt mig med nämligen.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av Maho:

Har du testat båda i samma port?
Kan ju vara att slotten är död, har hänt mig med nämligen.

Har testat på båda, finns det något sätt man kan fixa Ram minnet på ? Eller är det bara dött ?

Permalänk
Medlem

Det hände mig efter ett klantigt inköp. köpte samma minnen, men var så himla dum att jag aldrig kollade upp ifall mitt moderkort hade stöd för dem ^^,
Samma sak som du beskriver hände mig när jag slängde in båda modulerna. Men när jag tog ut ett av dem (Spelade inte någon roll vilket) så startade datorn upp som den skulle, så det var bara för mig att köpa nytt moderkort oxå xD. HAr du kollat så ditt moderkort har full support för de minnena?

EDIT: Läste inte problemet ordentligt :/ trodde du hade samma problem som mig. Det låter nästan som om det ena minnet är kasst. Testa dem en o en i de olika slotsen för att se ifall det fungerar alls?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av jonte.snovit:

Det hände mig efter ett klantigt inköp. köpte samma minnen, men var så himla dum att jag aldrig kollade upp ifall mitt moderkort hade stöd för dem ^^,
Samma sak som du beskriver hände mig när jag slängde in båda modulerna. Men när jag tog ut ett av dem (Spelade inte någon roll vilket) så startade datorn upp som den skulle, så det var bara för mig att köpa nytt moderkort oxå xD. HAr du kollat så ditt moderkort har full support för de minnena?

EDIT: Läste inte problemet ordentligt :/ trodde du hade samma problem som mig. Det låter nästan som om det ena minnet är kasst. Testa dem en o en i de olika slotsen för att se ifall det fungerar alls?

Ah har testat separat på båda och i olika slots Får bli att köpa ett nytt ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampuslof:

Ah har testat separat på båda och i olika slots Får bli att köpa ett nytt ...

Testat uppdatera bioset?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av Maho:

Testat uppdatera bioset?

Kommer inte ens så långt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du skrev ju att det fungerade med ett? " Det andra funkar perfekt"

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi