Ångrat köpet, problem med återbetalning (Greattech)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

absolut, men om TS nu mordhotat och hotat om förstöra butiken m.m hade man ju varit lite småirriterad också... helt klart ska ju GT skicka beviset om att de betalat tillbaka pengarna, inge snack om saken

Det som GT "påstår" är än så länga bara ett påstående, kan vara smutskastning åt andra hållet.
Till vi har mer info i den frågan kan vi nog inte avgöra om det har förekommit mordhot eller hot om skadegörelse.

Kan vara att ord har tolkats fritt också. Behöver inte vara så att TS faktiskt har hotat GT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Det som GT "påstår" är än så länga bara ett påstående, kan vara smutskastning åt andra hållet.
Till vi har mer info i den frågan kan vi nog inte avgöra om det har förekommit mordhot eller hot om skadegörelse.

Kan vara att ord har tolkats fritt också. Behöver inte vara så att TS faktiskt har hotat GT.

mja... svårt att tro att GT bara slänger ur sig det, ganska seriösa anklagelser... men som jag sa "om det nu är så att ..."

vi måste ju tro på vad båda påstår, TS har ju inte förnekat det, om han är smart gör han nog det dock

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Ta kontakt med din bank återigen och fråga vart vi kan skicka kontoutdraget. Man skickar inte ett brev till en bank hur som helst utan antigen ska det finnas ett ärende nummer eller någon som hanterar ärendet och då behöver man namnet på den personen.

- GT

Det känns för mig lite onödigt att er kund ska behöva gå till en bank och få en adress till en kontaktperson. För att sedan gå hem och maila/ringa er så ni får den adressen. Sedan vänta på att ni skickar ett kontoutdrag till banken, till en specifik person. Som sedan när han mottagit detta skall kontakta er kund.

Kan ni inte bara skicka ett kvitto på en utbetalning till kunden ifråga? Så kan hen ta det med sig in till sin bank, och prata med kundtjänsten där direkt. Så kan de i sin tur kontakta er bank för att kontrollera överföringen och se vart felet ligger och en gång för alla klargöra om överföringen gjorts eller ej. Varför göra det svårare än det är?

Dessutom är jag säker på att en bank kan se om en överföring är på väg från en annan bank, innan det ens syns på kontot hos mottagaren. Om kunden redan varit hos sin bank och de har berättat att ingen överföring skett till hens konto, så tycker jag nog att det borde vara upp till er att vilja lösa detta genom att ni kontaktar er bank och tar reda på vad som är fel. Visa lite kundmedvetenhet, om inte för en klagande kund. Så för framtida kunder som då ser att ni arbetar för att lösa problem som uppstått så snart som möjligt. Inte skjuter det ifrån er, och låter kunden sköta problemlösningen.

För en lekman, som mig, så känns det som att lösningen är så här enkel:

1) Ring till/besök er bank
2) Berätta för dem att en överföring från ert konto till en kund inte kommit fram (enligt kunden)
3) Banken bekräftar att pengarna förts över, eller så ser de kanske att något är fel.
4) Om de bekräftar att pengarna förts över, så kan de kontakta den andra banken och kontrollera att pengarna kommit fram till mottagarens konto.
5) Problem solved. Antingen bekräftar den andra banken att pengarna kommit fram, och kunden farit med osanning. Eller så bekräftar den andra banken att pengarna inte kommit fram, och de kan tillsammans lösa problemet och ni kan meddela kunden att det uppstått ett fel och be om ursäkt för detta. (Det kan ju även vara så enkelt att en siffra blivit fel i kontonumret.)

Om jag har fel, och lösningen inte är så här enkel som den för mig verkar vara. Så ber jag såklart om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Varför skickar ni inte tillbaka pengarna? Det är inte svårare än så. Jag är förvånad att Greattech fortfarande existerar.

§1.1
Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Det som GT "påstår" är än så länga bara ett påstående, kan vara smutskastning åt andra hållet.
Till vi har mer info i den frågan kan vi nog inte avgöra om det har förekommit mordhot eller hot om skadegörelse.

Kan vara att ord har tolkats fritt också. Behöver inte vara så att TS faktiskt har hotat GT.

Detta gäller i allra högsta grad båda parter. Greattech å sin sida har en historia här på swec där, även om inga stora fel har begåtts, det är tydligt att de inte alltid agerar i enligthet med vad någorlunda kundvård dikterar. Å andra sidan har vi en person som registrerar sig och som första inlägg skriver ett "Varning för X" som tveklöst åtminstone är rejält vinklat till TS fördel.

Det är ju ingen tvekan om att det är Greattech som har bevisbördan i själva sakfrågan, men båda parters utsagor bör tillsvidare betraktas med största skepsis.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag är lite kritisk/skeptisk.
Det finns några gamla ordspråk som poppar up i sådanna här lägen, som...
"Står det i tidningen, måste det väl vara sant"

Det första som slår mej, är att TS skapade detta konto idag, specifikt för att skriva om Greattech.
Varför då?
Kunde vara ren BS, har hänt förut, kommer hända igen..

Nu har Greattech klivit fram och enligt det inlägget, så är TS INTE full med BS, det verkar finnas ett ärende.
Två tänkbara cenarior som jag kan tänka mej:

1. TS mail till "ekonomin". Antingen har TS skrivit en sifra fel, eller så har mottagaren skrivit en sifra fel när denna har fyllt i nummret för återbetalningen och pengarna sitter nu på Nisses konto i Kiruna! (Julen kom tidigt!)

2. Greattech är ett skurkbolag som lurar människor. De har funnits sedan 2009, konstigt att de fått hålla på så länge, Skurkbolag brukar poppa upp och sedan försvinna ganska omgående.

Jag förstår TS frustration, ganska mycket pengar är försvunna, men felet kan ligga på tre ställen.
1. TS
2. Greattech
3. Banken

En liten felstavning är allt som behövs för att det skall gå fel.

Jag vill bara säga att idag är inte allt vad det ser ut att vara. Mer än någonsin, måste man idag vara "käll kritisk".
Fråga om källan är sann, var har källan fått info ifrån. Utgå inte ifrån att det som står framför dej, är sant...

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

TS kanske inte skulle hotat med att döda/skada personal, men vad vet jag.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

TS kanske inte skulle hotat med att döda/skada personal, men vad vet jag.

Huruvida det är sant, eller ej, vet vi ju inte. Men om så skulle vara fallet så skulle ju företaget kunna anmäla TS för olaga hot.

Men det är något som man ändå hör då och då, när företaget får berätta sin sida av historien. Att hota är det dummaste man kan göra oavsett om man har rätt eller fel. Man har ju absolut inget att vinna på det, i värsta fall får man en motanmälan mot sig för olaga hot. Så har man i slutändan råkat mer illa ut själv än vad företaget gör om de gjort något fel.

Permalänk
Medlem

Följer detta med spänning, hoppas det löser sig på bästa sätt för båda parter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Inte ens förvånad över vad detta företag kan göra emot kunder. Hoppas dock att det löser sig för dig.

Dom tycker att du ska ha bevis på att det inte kommit? Vore det inte bättre om dom kunde fixa bevis på att det faktiskt är överfört till dig? då har man ju lite att gå på om vad som är felet.

Skrivet av Azured:

Tycker att det skulle vara det mest optimala och rimliga, kunden kan inte krävas på att kunna bevisa att företaget har skickat pengarna.
Det är ju inte logiskt någonstans, det är mer logiskt att företaget skulle bevisa att pengarna faktiskt har skickats då det är företagets ansvar till pengarna har anlänt.

Det är väl just det GT försöker att göra, "Vi bad dig skicka över uppgifter till dit Swedbank kontor samt namn på den personen som hanterar dina ärenden så att vi kan skicka över kvittens till denna person på att utbetalningen är utförd"

Skrivet av Azured:

Det som GT "påstår" är än så länga bara ett påstående, kan vara smutskastning åt andra hållet.
Till vi har mer info i den frågan kan vi nog inte avgöra om det har förekommit mordhot eller hot om skadegörelse.

Kan vara att ord har tolkats fritt också. Behöver inte vara så att TS faktiskt har hotat GT.

På samma sätt som att det bara kan vara smutskastning från TS håll också, Precis som "Turbonisse" säger så måste man vara källkritisk och inte hoppa på GT bara för att TS har en tråkig historia, Vi vet inte vad som stämmer.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Det är märkligt att vissa företag ofta figurerar i såna här trådar, medans andra aldrig gör det...
Det är inte svårt att veta var man ska undvika att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är märkligt att vissa företag ofta figurerar i såna här trådar, medans andra aldrig gör det...
Det är inte svårt att veta var man ska undvika att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Det är bara att ta en titt på startsidan på konsumenträttsforumet så kan man tydligt se vilka butiker samt tjänsteföretag man ska undvika. T.ex : CDON, Webhallen, Netonnet, Komplett, Microshop, Greattech, Google, Dustin, Trader, Blocket, Tre och så vidare.

Permalänk

Man måste se de från en objektiv ståndpunkt och i detta fall så vet vi inte men det finns många människor därute som kastar ur sig skit mot företag direkt utan att tänka vilket är riktigt dåligt. De ända de vill är att smutskasta.

Men om företaget nu har gjort fel så måste de självklart rätta till de men det är som sagt svårt för alla oss här att veta så de måste de lösa mellan parterna. Däremot är hot aldrig något som fungerar och personer bör inte använda sig av detta utan alltid försöka vara konstruktiv och tillmötesgående så man kan lösa saker och ting.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Håller med. Det är bara att ta en titt på startsidan på konsumenträttsforumet så kan man tydligt se vilka butiker samt tjänsteföretag man ska undvika. T.ex : CDON, Webhallen, Netonnet, Komplett, Microshop, Greattech, Google, Dustin, Trader, Blocket, Tre och så vidare.

så sant... har haft problem med nästan alla större företag, men löser sig alltid i slutet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

[...]nu säger jag inte att det är fel på Trygg E-handel men vi kom helt enkelt fram till att vi inte får mer kunder genom dessa certifikat. Självklart finns det andra företag som får mer nytta än oss men det beror helt enkelt på vilken bransch man jobbar med.
[...]

Trygg e-handel handlar inte om att ni ska få mer klick genom någon sida.
Det är inte en reklambannertjänst.
Det handlar om att jag som kund kan vara relativt säker på att ni sköter er över en absolut lägsta nivå (svarar på kontaktförsök inom rimlig tid, levererar enligt löften och har för avsikt att följa lagen).

"Vi sköter oss ändå, utan att betala dyra licenspengar till Trygg e-handel" hade varit ett rimligt svar från er sida.

"Vi fick inte mer klick, så vi ser ingen poäng med tjänsten" Visar ganska tydligt vad ert fokus ligger.

Men denna tråd bör väl inte spåra ur i smutskastning. Hoppas ni löser TS ärende omgående.

Permalänk
Medlem

Amen helt seriöst... Jag har inga ord! Jag säger bara; under desperation agerar försvarsmekanism. Det där var jävligt lågt. Där ser ni, under desperata förhållanden försöker de bara att skylla ifrån sig. Detta är ligister som lagen måste göra sig av med! Baserat på min retorik än så länge, tror man verkligen att jag är en sådan person som mordhotar folk? Sist jag mordhotade någon var jag kanske i 12års åldern.

Jag har redan pratat med banken och då säger de att denna handling strider mot policy. Men däremot har Greattech fortfarande inte skickat ut bevis TILL MIG, som jag bett om två gånger ,och nu har det gått en vecka
När man copy och paste-ar brukar inte siffror bli fel, detta borde Greattech kolla upp. Banken talade även om enda gången då det kan bli fel är om stora summor så som halv miljon skickas till något konto från utlandet, och även detta var minimalt.

Kronofogden har all rätt göra en upplysning, det är en del av deras jobb *facepalm*..

Om företag är i avtal med Svensk Distanshandel om att få bära ''Trygg E-handel'' så måste företaget följa dess direktiv. Annars lär företag hamna på ''Svarta listan''.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av H4nsson:

Det är väl just det GT försöker att göra, "Vi bad dig skicka över uppgifter till dit Swedbank kontor samt namn på den personen som hanterar dina ärenden så att vi kan skicka över kvittens till denna person på att utbetalningen är utförd"

Problemet är att man aldrig gör så. Det är inte ens säkert att det finns någon på banken som hanterar ens ärenden. Är man en liten kund hos banken så har man inte alltid en personlig bankman. Dessutom har jag varit med om andra fall där bankerna själv ringer varandra, bara de får reda på vilket kontor du använder. I värsta fall kan banken slå upp det clearingnr som har använts för att få reda på vilken bank som har kontot. Det är Greattech som ska se till att pengarna kommer in på rätt konto och de ha alla uppgifter.

Visst får alla företag kritik ibland. Det som dock är intressant med Greattech är att det ofta blir pajkastning i de trådarna samt att Greattech ofta själv också är inblandade i pajkastningen. Så även här. Greattech tycker att man har gjort vad man ska, men har de facto inte följt vare sig lagen eller utslag i ARN. Det finns tex utslag i ARN med just en beställd dator där ARN slog fast att företaget inte hade rätt att skicka ut datorn om den avbeställdes innan den hade skickats och om man ändå gjorde så skulle stå för alla kostnader förknippade med det. Det finns även utslag på hur långt tid det ska ta att få tillbaka sina pengar när man ångrar sig. Visst, ARN är inte lag, men jag vill inte handla av företag som inte följer ARN, och jag rekommenderar ingen annan att handla av sådana företag heller.

Och angående Kronofogden så kan vem som helst ringa dem och fråga om ett visst företag eller person förekommer i ärenden hos dem. Det är inte betalningsanmärkningar vi pratar om, utan om de överhuvudtaget förekommer i något ärende, tex där det förekommer en tvist osv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambh89:

Amen helt seriöst... Jag har inga ord! Jag säger bara; under desperation agerar försvarsmekanism. Det där var jävligt lågt. Där ser ni, under desperata förhållanden försöker de bara att skylla ifrån sig. Detta är ligister som lagen måste göra sig av med! Baserat på min retorik än så länge, tror man verkligen att jag är en sådan person som mordhotar folk? Sist jag mordhotade någon var jag kanske i 12års åldern.

Jag har redan pratat med banken och då säger de att denna handling strider mot policy. Men däremot har Greattech fortfarande inte skickat ut bevis TILL MIG, som jag bett om två gånger ,och nu har det gått en vecka
När man copy och paste-ar brukar inte siffror bli fel, detta borde Greattech kolla upp. Banken talade även om enda gången då det kan bli fel är om stora summor så som halv miljon skickas till något konto från utlandet, och även detta var minimalt.

Kronofogden har all rätt göra en upplysning, det är en del av deras jobb *facepalm*..

Om företag är i avtal med Svensk Distanshandel om att få bära ''Trygg E-handel'' så måste företaget följa dess direktiv. Annars lär företag hamna på ''Svarta listan''.

Förstår dig. Jag anser att det är upp till företaget å bevisa att pengarna är skickade till ditt konto. och det kan ju inte vara så jävla svårt för dom att skicka T.ex. en print på att dom är skickade.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tack för upplysningen, jag uppskattar personligen sådan här trådar/upplysningar väldigt mycket och tycker det var bra att du skapade konto här för att varna oss.

Nu håller jag tummarna för din del att det ska lösa sig! Om du hittar företaget på prisjakt.nu så kan du ju lämna ett omdöme där för att nå ut till ännu fler människor.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Greattech
Skrivet av henkiii:

Trygg e-handel handlar inte om att ni ska få mer klick genom någon sida.
Det är inte en reklambannertjänst.
Det handlar om att jag som kund kan vara relativt säker på att ni sköter er över en absolut lägsta nivå (svarar på kontaktförsök inom rimlig tid, levererar enligt löften och har för avsikt att följa lagen).

"Vi sköter oss ändå, utan att betala dyra licenspengar till Trygg e-handel" hade varit ett rimligt svar från er sida.

"Vi fick inte mer klick, så vi ser ingen poäng med tjänsten" Visar ganska tydligt vad ert fokus ligger.

Men denna tråd bör väl inte spåra ur i smutskastning. Hoppas ni löser TS ärende omgående.

Hej,

Vi är riktigt bra på det vi jobbar med, att behöva förklara det är väl inte rimligt. Vi erbjuder kanon support med snabba svarstider. Kraven man har satt upp är inga "krav" för oss utan punkter som varje företag bör ha som lägsta krav. Vi har bättre villkor/krav än vad Trygg E-handel kräver utav ett företag. Därav startade vi inte en ny diskussion.

- GT

Permalänk
Greattech
Skrivet av Ambh89:

Amen helt seriöst... Jag har inga ord! Jag säger bara; under desperation agerar försvarsmekanism. Det där var jävligt lågt. Där ser ni, under desperata förhållanden försöker de bara att skylla ifrån sig. Detta är ligister som lagen måste göra sig av med! Baserat på min retorik än så länge, tror man verkligen att jag är en sådan person som mordhotar folk? Sist jag mordhotade någon var jag kanske i 12års åldern.

Jag har redan pratat med banken och då säger de att denna handling strider mot policy. Men däremot har Greattech fortfarande inte skickat ut bevis TILL MIG, som jag bett om två gånger ,och nu har det gått en vecka
När man copy och paste-ar brukar inte siffror bli fel, detta borde Greattech kolla upp. Banken talade även om enda gången då det kan bli fel är om stora summor så som halv miljon skickas till något konto från utlandet, och även detta var minimalt.

Kronofogden har all rätt göra en upplysning, det är en del av deras jobb *facepalm*..

Om företag är i avtal med Svensk Distanshandel om att få bära ''Trygg E-handel'' så måste företaget följa dess direktiv. Annars lär företag hamna på ''Svarta listan''.

Jag har samlat på mig mer info nu om ärendet. Betalningen gjordes inte till dit bankkonto utan kredit gjordes av beloppet genom vår kortleverantör. Genom ett klick kommer pengarna tillbaka på samma konto som det betalades med. Detta gjordes 18/8. Brukar ta 2 dagar innan pengarna finns på kontot igen. Har det inte kommit så har det blivit fel någonstans. Mellan vår bank och Nets så är det inga fel. Betalningen har lämnat kontot. Då återstår problem mellan din bank och dit konto.

När det gäller hoten, vi har mottagit det genom både mail samt telefon. Mail genom hot om polis osv. Telefon (kvinna) där man hotat personalen. Som jag tidigare skrev på första inlägget så har man varit i kontakt med två personer från din sida.

Jag har även pratat med en kollega nu som ska mailat ut kvittens till dig på hela köpet samt utbetalningen med all info du kan tänka dig finns på kvittensen. Ta med den till banken så hjälper dom dig vidare. Vi har även meddelat banken idag samt Nets som båda undersöker detta. Vi bör få besked under dagen.

Jag rekommenderar dig fortfarande kolla upp vart vi kan skicka kvittensen så att vi får kontakt med din bank och kan hjälpa dom med mer info om det behövs än att du ska gå fram och tillbaka mellan banken och oss.

- GT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greattech:

Jag har samlat på mig mer info nu om ärendet. Betalningen gjordes inte till dit bankkonto utan kredit gjordes av beloppet genom vår kortleverantör. Genom ett klick kommer pengarna tillbaka på samma konto som det betalades med. Detta gjordes 18/8. Brukar ta 2 dagar innan pengarna finns på kontot igen. Har det inte kommit så har det blivit fel någonstans. Mellan vår bank och Nets så är det inga fel. Betalningen har lämnat kontot. Då återstår problem mellan din bank och dit konto.

När det gäller hoten, vi har mottagit det genom både mail samt telefon. Mail genom hot om polis osv. Telefon (kvinna) där man hotat personalen. Som jag tidigare skrev på första inlägget så har man varit i kontakt med två personer från din sida.

Jag har även pratat med en kollega nu som ska mailat ut kvittens till dig på hela köpet samt utbetalningen med all info du kan tänka dig finns på kvittensen. Ta med den till banken så hjälper dom dig vidare. Vi har även meddelat banken idag samt Nets som båda undersöker detta. Vi bör få besked under dagen.

- GT

Men skönt att höra att något verkar hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ni får ursäkta mig, men om han nu har dödshotat eran personal, seriöst eller oseriöst. Bör ni inte då anmäla det till polisen?

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Jag har samlat på mig mer info nu om ärendet. Betalningen gjordes inte till dit bankkonto utan kredit gjordes av beloppet genom vår kortleverantör. Genom ett klick kommer pengarna tillbaka på samma konto som det betalades med. Detta gjordes 18/8. Brukar ta 2 dagar innan pengarna finns på kontot igen. Har det inte kommit så har det blivit fel någonstans. Mellan vår bank och Nets så är det inga fel. Betalningen har lämnat kontot. Då återstår problem mellan din bank och dit konto.

När det gäller hoten, vi har mottagit det genom både mail samt telefon. Mail genom hot om polis osv. Telefon (kvinna) där man hotat personalen. Som jag tidigare skrev på första inlägget så har man varit i kontakt med två personer från din sida.

Jag har även pratat med en kollega nu som ska mailat ut kvittens till dig på hela köpet samt utbetalningen med all info du kan tänka dig finns på kvittensen. Ta med den till banken så hjälper dom dig vidare. Vi har även meddelat banken idag samt Nets som båda undersöker detta. Vi bör få besked under dagen.

- GT

Det som är positivt är ju att ni nu tagit itu med detta och pratat med er bank samt Nets. Det negativa är att denna tråden behövdes för att ni skulle göra det. Ni borde ha gjort detta direkt då kund meddelade er att han inte fått pengarna från er. Det är inte utan att man undrar om månaderna hade fortsatt att gå om denna tråden inte hade skapats.

Det är skillnad på hot och hot. Att hota med att polisanmäla när man misstänker att brott begåtts är inte olagligt.
Att däremot hota någon till livet är ett brott. Dessutom är det en väldigt stor skillnad på de båda hoten.
Men om ni nu blivit mordhotade via e-post, censurera då namn och visa detta här så folk får se. Men om mordhoten nu kommit över telefon så får ni väl anmäla det? Men, om nu TS inte är en kvinna, så ser jag inte heller hur ni kan hålla honom ansvarig för ett eventuellt hot som gjorts av en person av det andra könet.
TS skall inte hållas ansvarig för ett påstått hot från någon annan person. Punkt slut.

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad vad det gäller för bolag:
http://www.allabolag.se/5568515885/Greattech_Stockholm_AB

Permalänk
Greattech
Skrivet av Reyintaz:

Ni får ursäkta mig, men om han nu har dödshotat eran personal, seriöst eller oseriöst. Bör ni inte då anmäla det till polisen?

Personalen har helt enkelt inte tagit det på allvar och därför inte gjort någon anmälan. Det är lätt att säga saker som man ångrar efter samtalet när man är arg. Hade detta pågått en längre tid så hade man gått vidare med det.

Skrivet av Rutger Janåker:

Det som är positivt är ju att ni nu tagit itu med detta och pratat med er bank samt Nets. Det negativa är att denna tråden behövdes för att ni skulle göra det. Ni borde ha gjort detta direkt då kund meddelade er att han inte fått pengarna från er. Det är inte utan att man undrar om månaderna hade fortsatt att gå om denna tråden inte hade skapats.

Det är skillnad på hot och hot. Att hota med att polisanmäla när man misstänker att brott begåtts är inte olagligt.
Att däremot hota någon till livet är ett brott. Dessutom är det en väldigt stor skillnad på de båda hoten.
Men om ni nu blivit mordhotade via e-post, censurera då namn och visa detta här så folk får se. Men om mordhoten nu kommit över telefon så får ni väl anmäla det? Men, om nu TS inte är en kvinna, så ser jag inte heller hur ni kan hålla honom ansvarig för ett eventuellt hot som gjorts av en person av det andra könet.
TS skall inte hållas ansvarig för ett påstått hot från någon annan person. Punkt slut.

Denna tråd påverkade inte vårt val att ta kontakt med Nets eller banken eftersom det redan var något vi gjorde innan. Kunden valde att inte hjälpa oss vidare för att istället göra en polis anmälan. Vi accepterade det och väntade på anmälan.

Jag har aldrig nämnt någon specifik person, jag vet just nu inte heller vem det är som skapat tråden och skriver detta. Det vi kan bekräfta är att vi har en person som vi pratat genom mail och en annan som lämnat kundens orderinfo och frågat efter ärendet och i slutet av samtalet när kundtjänsten meddela denna person ta kontakt med supporten så har man hotat personalen. återigen, andra gången jag skriver detta så har två personer från ts sida varit kontakt med oss.

- GT

Permalänk
Medlem

dom stavar ju inte ens rätt på hemsidan, T.ex

KLAMA ist KLARNA fraktura
samt går inte att söka efter sitt paket

och dom har ingen facebook connections (vilket jag brukar lite på när jag handlar på internet)

hur hittade du just denna sidan ?
_____

råkade själv ut för internet scam på 500kr på en onepeace från kina
men 40 dagars ånger rätt på Paypal

lycka till !!

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur köpet utfördes men vill ändå poängtera: KÖP ALDRIG MOT POSTFÖRSKOTT, GÖR INGA FÖRSKOTTSBETALNINGAR. Kan inte butiken erbjuda andra alternativ då är det smart val att välja butiken där varan kostar någon hundring mer och erbjuder andra alternativ som Kortbetaltning (Obs! Visa/Mastercard), Faktura eller Avbetalning.

Info från Mastercard http://www.mastercard.com/se/consumer/using-your-card.html:

HANTERA PROBLEM MED INKÖP
I vissa fall har du rätt att returnera varor och att hålla inne betalningar för varor eller tjänster som är otillfredsställande. Kontakta i första hand försäljningsstället och reklamera köpet. Om det inte fungerar kan du alltid kontakta din kortutgivare för att diskutera problemet och fatta ett beslut om lämpliga åtgärder.

Info från Visa http://www.visa.se/visa-varje-dag/handla-sakert-med-ditt-visa...

Vi hjälper dig när butiken inte tar sitt ansvar

I första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Om inte, kontakta din bank så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp.

Klarna kan hjälpa till vid problem genom att frysa Fakturan/Delbetalningen men först måste man kontakta dem och förklara läget sen kommer ni överens om hur man skall gå vidare.

Orka tjafsa med företag som inte vill lösa problemet, vänd dig till din bank för reklamation av köpet och du får dina pengar tillbaka, så länge du inte gjort banköverföring eller betalat via postförskott då är man oftast rökt.

Hjälp gärna till och sprid denna info vidare, alltid lika trist att få läsa/höra om folk som blivit blåsta när det är så enkelt att skydda sig.

Hoppas det löser sig för TS, håller tummarna!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Även om GreatTeach är en av de få som går in och tar en diskussion såhär på ett forum så tycker jag personligen att det på ett vis är uppfriskande.
Jag tycker att alla problem som varit med GT, har de kommit in och besvarat (relativt) sakligt, och i slutändan så har det mesta löst sig. Tror det mesta gjort det om diverse trådskapare varit sakliga och lugna i sina kontakter med återförsäljare också.. Lite fakta kommer man långt med. Hot - inte så långt. Då förtjänar du ingen bra service.

Skrivet av HypnoToad420:

råkade själv ut för internet scam på 500kr på en onepeace från kina

Personligen skulle jag kalla alla som köpt en onepiece för scammade.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lindahlj:

Håller med. Det är bara att ta en titt på startsidan på konsumenträttsforumet så kan man tydligt se vilka butiker samt tjänsteföretag man ska undvika. T.ex : CDON, Webhallen, Netonnet, Komplett, Microshop, Greattech, Google, Dustin, Trader, Blocket, Tre och så vidare.

Av ovanstående skulle jag dock bara handla hos 4st.
Blocket är ju inte direkt en butik...men begagnade prylar är till för de som inte har råd med nya, så det går bort ändå.
Google? Eh...

Visa signatur

///M4