Grand Theft Auto V får förstapersonsläge

Permalänk
Entusiast

Hoppas bara att det är bra gjort också.
Kommer ihåg att det fanns ett FPS-mod för GTA IV och det var väl inte vad jag skulle kalla funktionellt och snyggt precis...

Men men oavsett hur det blir så är det ju ett alternativ och inte ett måste

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tror det bli riktigt coolt att framförallt köra bil i förstapersonsläge, det ger en imho helt annan känsla än tredjepersonskameran, iallafall i rena bilspel, så detta tycker jag är ett välkommet tillskott till GTA. Men det måste som sagt vara bra gjort också.

Kan det inte bli januari på en gång?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Alltså, spela roll? Tänker inte betala fullpris för ett snart 2 år gammalt spel.
För sent att försöka "hypa" upp spelet nu.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

What! Helt plötsligt blev gta5 mycket mer intressant. Hoppas de inte ens går att spela i 3djepersonsvyn så de blir påtvingad känsla. Då blir de casual gaming på konsolerna och max spelkänsla för pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av SirLagsalot:

Alltså, spela roll? Tänker inte betala fullpris för ett snart 2 år gammalt spel.
För sent att försöka "hypa" upp spelet nu.

snart 2 år? Det är precis ett år gammalt xD Så kan man förvisso tänka, själv betalar jag för hur bra spelet är och inte hur gammalt det är. Äger det på PS3 och kommer oavsett köpa det på PC! Förstaperson kan bli intressant, men det är framför allt i bilkörningen som jag vill ha det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

Alltså, spela roll? Tänker inte betala fullpris för ett snart 2 år gammalt spel.
För sent att försöka "hypa" upp spelet nu.

Det är ett 1 år gammalt spel som har uppgraderats och optimerats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Det är ett 1 år gammalt spel som har uppgraderats och optimerats.

Skickades från m.sweclockers.com

Om nu utvecklingsplattformen var PC (som Rockstar säger), varför behöver dom optimera i 18 månader till PC?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SirLagsalot:

Alltså, spela roll? Tänker inte betala fullpris för ett snart 2 år gammalt spel.
För sent att försöka "hypa" upp spelet nu.

Enligt mig så är GTA V på Xbox 360/PS3 inte ett spel från 2013 utan snarare 2005 med tanke på grafiken och 30FPS med drops gör det ospelbart.
Nu när det släpps på PS4/Xbone men framför allt på PC så släpps spelet officiellt i min mening.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xibalba_SWE:

Om nu utvecklingsplattformen var PC (som Rockstar säger), varför behöver dom optimera i 18 månader till PC?

Alla spel utvecklas på PC

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Alla spel utvecklas på PC

Inte bara det.. R* jobbar ju som sagt med First person läge, samt mycket andra saker som har kommit till i efterhand.
Vi kommer att få veta mer om dessa uppdateringar inom kort.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

Alltså, spela roll? Tänker inte betala fullpris för ett snart 2 år gammalt spel.
För sent att försöka "hypa" upp spelet nu.

Nej, slipp då? Om vi slipper höra ditt och andras whine, och får njuta av GTA 5 på PC i lugn och ro, så kommer allt bli bra.

Jämför hur GTA 4 såg ut på konsoll vs. PC. Konsollerna hade en starkt nedbantad version med t.ex. ofrivillig motion blur och andra knep för att få det nedskalat till en nivå där det framförallt flyter bra. Skulle du vilja ha ett gimpat GTA 5 bara för att det ska bli billigare/komma ut snabbare? Tänk om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har ingen aning, har bara sett det nämnas om just multiplayer-delen. Skulle vara ett stort steg framåt om det gick.

Rockarstar har redan gått ut med information att det ska gå

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Kan det inte bli januari på en gång?

Neeeeejjjjj !!!

Däremot kan vi hoppa lite så vi har
25 September
24 Oktober (25:e är en lördag)
25 November
23 December (24 - 26 är jul)

Sen kan vi ha Januari.
(Julledighet är inte helt fel heller, så det kan vi gärna behålla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jag hoppas att fler butiker går att handla i

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta mig. Men du stavade faktiskt 'råna' fel.

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noobunge:

Ursäkta mig. Men du stavade faktiskt 'råna' fel.

Haha ja. Köpa en hamburgare och sedan skjuta ihjäl personalen och tömma kassan xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Fast så länge man har ett val så tror jag det kvittar, eller? I Hitman 2 kunde man välja mellan first person eller 3rd person, tvivlar på att möjligheten till first person mode påverkade det spelet negativt på något sätt.

Personligen så tror jag det kan bli riktigt tufft att sitta inne i bilen när man kör! (Inte för att det är något nytt... men ändå!)

Permalänk
Medlem

Jag noterar att det är AMD som publicerat videon. Om det blir något j-vla Radeon fuffens av det här exploderar jag.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Enligt mig så är GTA V på Xbox 360/PS3 inte ett spel från 2013 utan snarare 2005 med tanke på grafiken och 30FPS med drops gör det ospelbart.
Nu när det släpps på PS4/Xbone men framför allt på PC så släpps spelet officiellt i min mening.

Det dummaste jag har hört i hela mitt liv. Slår t.ex. Crysis 3 på fingrarna på så många punkter att jag förmodligen inte kan rada upp dem med alla mina fingrar och tår.
Revolutionerade tanken på ett open world spel enligt mig. Sen att kanske inte grafiken hänger med riktigt på konsoler ifrån 2006 är en annan sak. Men man kan inte säga något annat än att det var det mest avancerade spelet på många år.

Permalänk
Avstängd

First person i bil kommer att bli kul. Lite synd bara att man sedan GTA 3 inte kan spela i fågelperspektiv. Rätt kul att köra bil med en fantastisk överblick.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toxihixe:

Det dummaste jag har hört i hela mitt liv. Slår t.ex. Crysis 3 på fingrarna på så många punkter att jag förmodligen inte kan rada upp dem med alla mina fingrar och tår.
Revolutionerade tanken på ett open world spel enligt mig. Sen att kanske inte grafiken hänger med riktigt på konsoler ifrån 2006 är en annan sak. Men man kan inte säga något annat än att det var det mest avancerade spelet på många år.

Crysis 3? vem har sagt något om det? Jag gillar inte heller Crysis 3 men det jag menar är att GTA V (Och alla andra GTA'n för den delen) är fantastiska spel men GTA V har inte fått rättvisa än eftersom Rockstar har varit tvungna att dumma ner spelet på grund av de gamla konsolerna.

Det är inte mycket trafik, saker poppar in i bild när man kör fort etc, det påverkar alltså direkt gameplayet.
Sen som sagt så är det en personlig sak för mig att jag inte kan njuta av ett spel i 30FPS och under, det är helt enkelt omöjligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hoppas dom lägger till manliga prostituerade 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Mja, vill dela din åsikt då jag alltid gillat Hitman spelen (ett av dom få tredje persons spel jag verkligen gillar)

Men efter att ha spelat Deus EX som rent spel vis är rätt likt Hitman skulle jag inte ha något imot ett Hitman i första persons vy.

Det är inte så illa

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Rockarstar har redan gått ut med information att det ska gå

Vad jag sett har dom bara gått ut med att man ska kunna flytta sin online-karraktär.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibalba_SWE:

Om nu utvecklingsplattformen var PC (som Rockstar säger), varför behöver dom optimera i 18 månader till PC?

För att anledningen till att det kommer senare till PC är så att konsolversionerna ska sälja bättre, inte för att de behöver mer tid för PC-versionen. Det ökar dessutom chansen att fler kunder kommer köpa spelet till både konsol och PC.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Åh my shitlürd! Detta kommer bli något väldigt speciellt Nu längtar jag bara ännu mer till februari, då jag garanterat har spelet i mitt ägo!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Hej, vet någon här om online kontot för gta v sparas om man byter konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE Shooter00:

Hej, vet någon här om online kontot för gta v sparas om man byter konsol?

http://bit.ly/1Dxb2Aq

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt vänta i sex månader efter spelsläpp, tills värsta buggarna slätats ut och Modding-communityn hunnit krysta ut några fina bekvämlighets-mods, typ "Bil-garage app" som visar vilka bilar du sparar på vilken adress, så att man med en knapp kan sälja eller skrota en sparad bil på distans för att sen kunna parkera det ny-stulna åbäket man sitter i och inte har plats för.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk

Betalar helre fullpris för ett spel som är bra optimerat och fungerar från start utan att man ska behöva patcha det i all oändlighet. Fps läget är helt klart en stor säljpunkt för mig och det är kul att rockstar utvecklar serien.

Permalänk
Medlem

Ja, FPS lär bli kul att hoppa mellan. PC-versionen har legat i betatestning jättelänge, så dom små patchar som kommer lär bara vara små utslätningar som gör spelet smidigare, fixar till världen och trafikflöden, vapenbalans, animationer etc. Sedan som sagt modsen, som lär bli jättekul eftersom det är en sån avancerad grafikmotor jämfört med IV och SA.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G