Värt att skaffa 970? (Nuvarande 680)

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa 970? (Nuvarande 680)

Tjena! Eftersom det var kris med ett nytt grafikkort så köpte jag GTX 680 från cdon runt i Juli men har nu funderat på att skaffa 970. Presterar grafikkortet bättre på högupplösta skärmar än va 680 gör?

Tack på förhand
Robin

Permalänk
Medlem

Kom igen nu var inte så blyga!;)

Permalänk
Medlem

Tycker du att du behöver mer kräm så kan det vara värt det. En ca 40% bättre prestanda än ett GTX 680, och sen att det har mer minne gör inte saken sämre.

Permalänk
Medlem

Klart det presterar bättre. Behöver du mer prestanda då? Beror även på hur mycket du är beredd att lägga på ett grafikkort. Grafikkort baserade på GM200 är på gång och kommer förmodligen prestera rätt mycket bättre än 980/970.

Ett 680 presterar ungefär som ett 770.
http://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestandaindex-for-grafikkort

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Tycker du att du behöver mer kräm så kan det vara värt det. En ca 40% bättre prestanda än ett GTX 680, och sen att det har mer minne gör inte saken sämre.

Tack för ditt svar! Jaha okej, ja jag såg ett kort på komplett med 4gb men är det vram som behövs mest för högupplösta skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Klart det presterar bättre. Behöver du mer prestanda då? Beror även på hur mycket du är beredd att lägga på ett grafikkort. Grafikkort baserade på GM200 är på gång och kommer förmodligen prestera rätt mycket bättre än 980/970.

Ett 680 presterar ungefär som ett 770.
http://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestandaindex-for-grafikkort

Tack för ditt svar! Ja om jag inte hade uppgraderat mig till en högupplöst skärm så skulle jag nog inte köpa ett nytt grafikkort:) GM200? Kan det vara 980 Ti då eller vad menas med det? Bättre teknik?

Permalänk
Medlem

Japp, mycket vram är viktigt, speciellt i höga upplösningar. Även i 1080p har jag sett spel ta mer än 2GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Japp, mycket vram är viktigt, speciellt i höga upplösningar. Även i 1080p har jag sett spel ta mer än 2GB.

Oj! Juste jag läste om ett nytt spel Evil Within eller vad det nu heter som kräver 4GB vram.. Men ett 970 med 4GB för 3,1K låter rimligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Oj! Juste jag läste om ett nytt spel Evil Within eller vad det nu heter som kräver 4GB vram.. Men ett 970 med 4GB för 3,1K låter rimligt?

3100 för ett 970 är nog det bästa man kan få idag för pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

3100 för ett 970 är nog det bästa man kan få idag för pris/prestanda.

Okej tack för din hjälp! Ska kika på detta:)

Permalänk
Medlem

Behöver du det så visst, kör hårt