msi gtx 970 med msi afterburner

Permalänk
Medlem

msi gtx 970 med msi afterburner

Har coil whine på mitt gtx 970 och har läst att det kan försvinna genom att klocka grafikkortet och hade i så fall tänkt göra det i msi afterburner men vet inte om det e core voltage man ska ändra på eller om det e dem andra core clock och memory clock.

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av mnsn:

Har coil whine på mitt gtx 970 och har läst att det kan försvinna genom att klocka grafikkortet och hade i så fall tänkt göra det i msi afterburner men vet inte om det e core voltage man ska ändra på eller om det e dem andra core clock och memory clock.

Tacksam för svar

Är det inte lite dumt att klocka ett helt nytt kort ? det behövs väll knappast heller. Reklamera det , Lämna in det och få ett nytt istället. Du ska ju inte ha coil whine på ett sprillans nytt kort , Tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgehorse:

Är det inte lite dumt att klocka ett helt nytt kort ? det behövs väll knappast heller. Reklamera det , Lämna in det och få ett nytt istället. Du ska ju inte ha coil whine på ett sprillans nytt kort , Tycker jag iallafall.

Har redan lämnat tillbaka ett pga coil whine och det nya jag fick har också coil whine så undrar om man kan klocka grafikkortet så att coil whine försvinner

Permalänk
Skrivet av mnsn:

Har redan lämnat tillbaka ett pga coil whine och det nya jag fick har också coil whine så undrar om man kan klocka grafikkortet så att coil whine försvinner

Låter dina grafikfläktar hela tiden på ditt 970 ? Surrar / piper så fort fläktarna går igång ?

Permalänk
Skrivet av helgehorse:

Låter dina grafikfläktar hela tiden på ditt 970 ? Surrar / piper så fort fläktarna går igång ?

Har två 970 G1 G med samma problem. De tjuter lite smått hela tiden och försvinner när man spelar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

det låter så fort jag startar ett spel och det låter mer desto högre fps jag har, jag har provat att köra furmark och då låter det ingeting och har kört occt och då låter det och det låter även i bf4.
Jag har även provat med två olika nätagg corsair tx 750 watt och corsair rm 850 watt och det låter fortfarande. Jag har även lyssnat genom ett rör för att vara säker på var ljudet kommer ifrån och det låter som mest vid grafikkortet.