Vilket grafikkort ska man köra på?

Permalänk

Vilket grafikkort ska man köra på?

Tjenna!

Jag har alltid försökt hålla någolunda koll på hårdvara etc. men nu på senaste tiden så har det blivit annat som behövt prioriteras. Jag är nu på jakt efter ett grafikkort, jag tänker inte lägga ut några större pengar på ett så jag tänkte mig någonting i stil med 1500-1800:-. Det jag har i datorn i nuläget är en I7 920 (1366), 10gb ram, 650w nättagg.

Jag spelar i princip ingenting men när jag väl spelar så handlar det om skyrim, bf3, monkey island och så tänkte jag köpa far cry 4

Är det någon som har något förslag?

Om den här tråden ligger fel så ber jag om ursäkt för det Mvh Oskar

Permalänk

Ett beggat 280x på swecs marknad är nog bäst, går på 1300 på ett ungefär

Permalänk
Medlem

eller ett r9 290 för 2000kr, om det finns en chans att du kan låna en femhundrig av någon så kör på det:

http://www.sweclockers.com/annons/101664-sapphire-r9-290-tri-...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

GeForce 760 ligger precis under 2000, annars har du även GeForce 750. Eller om du köper begagnat, det kan du vinna rätt mycket på.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av poskitosker:

Tjenna!

Jag har alltid försökt hålla någolunda koll på hårdvara etc. men nu på senaste tiden så har det blivit annat som behövt prioriteras. Jag är nu på jakt efter ett grafikkort, jag tänker inte lägga ut några större pengar på ett så jag tänkte mig någonting i stil med 1500-1800:-. Det jag har i datorn i nuläget är en I7 920 (1366), 10gb ram, 650w nättagg.

Jag spelar i princip ingenting men när jag väl spelar så handlar det om skyrim, bf3, monkey island och så tänkte jag köpa far cry 4

Är det någon som har något förslag?

Om den här tråden ligger fel så ber jag om ursäkt för det Mvh Oskar

Vad har du för grafikkort nu då?

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Vad har du för grafikkort nu då?

Ett som jag tog från min förr...förra dator, Gigabyte Radeon HD6870 1024MB Windforce OC, det är därför jag känner att ett nytt kan vara på sin plats

Permalänk

Om du vill kunna spela Far Cry 4 så bör du ju försöka sträcka dig lite och köpa ett så bra kort som möjligt. Jag har ett GTX 760 och det funkar väl med nöd och näppe till Far Cry 3

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Om du vill kunna spela Far Cry 4 så bör du ju försöka sträcka dig lite och köpa ett så bra kort som möjligt. Jag har ett GTX 760 och det funkar väl med nöd och näppe till Far Cry 3

Nej men nu måste du med mig skämta aprillo? Jag spelar far cry 3 på högsta utan problem just nu

Permalänk
Skrivet av poskitosker:

Nej men nu måste du med mig skämta aprillo? Jag spelar far cry 3 på högsta utan problem just nu

Ultra @ 1080? För mig var de inga höjdar fps direkt 40-45 fps eller nå sånt om jag inte minns fel. Och då tror jag 4:an kräver betydligt mer än föregångaren..

EDIT: Det var Crysis 3 jag for efter, inte Far Cry 3... sorry

Permalänk

Om du funderar på ett 760 så köp ett r9 280, är billigare och presterar bättre. R9 270 och 270x är enligt mig också bra val

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du inte kan stretcha till en GTX 970, kanske kan du vänta lite.
Antingen kommer du att hitta typ en GTX770 begagnad, nu att nya korten är ute.
Eller kommer ut snart den nya GTX 960 som förmodligen kommer ligga på 2000.
Det finns inte så många bra spel just nu, många som kanske blir bra är i utveckling fortfarande,
så tänk på om det är bråttom?

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Ultra @ 1080? För mig var de inga höjdar fps direkt 40-45 fps eller nå sånt om jag inte minns fel. Och då tror jag 4:an kräver betydligt mer än föregångaren..

EDIT: Det var Crysis 3 jag for efter, inte Far Cry 3... sorry

Haha don't sweat it

Skrivet av JumpyWizard:

Om du funderar på ett 760 så köp ett r9 280, är billigare och presterar bättre. R9 270 och 270x är enligt mig också bra val

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag tror jag ska kolla efter ett 280 i första hand