Internetproblem. [Trådburet internet laggar när trådlösa klienter kopplar upp sig mot routern /mod]

Permalänk
Medlem

Internetproblem. [Trådburet internet laggar när trådlösa klienter kopplar upp sig mot routern /mod]

Hallå.

Det är såhär att jag har väldiga problem med mitt internet.
Jag själv kör med sladd och dem andra i min familj med trådlöst. Varje gång dem har igång det trådlösa på datorer eller kör på wifi via telefonerna så får jag enorma lagg.

Ibland är laggen så kraftiga att jag knappt kan komma ut på nätet. En sak jag också märkt av är att ibland när jag bootar min dator och ska in i windows igen så är allt extreeeemt segt. Jag måste då rsa nätet oavsett om ingen sitter på det trådlösa & då fungerar allt som det ska igen.

Jag har prövat att formatera om datorn för det kanske kunde varit virus etc men det verkar inte vara det som spökar.
Jag som sitter på sladd borde inte påverkas av wifi över huvudtaget. Jag har ringt till Telia support och dem kan inte heller se störningar eller problem som skulle kunna påverka nätet.

När jag inaktiverar nätet och låter dem felsöka problemet kommer det upp "en nätverkssladd kan vara sönder" "ditt nätverkskort är inaktiverat" *återgärdat*
Kan det vara så att det är mitt moderkort som spökar? jag har integrerat närverkskort. Har även testat byta sladd då utan bra resultat. Problemet kvarstår.

Kan ett söndrigt moderkort påverka internetuppkopplingen så mycket? Vad tror ni kan vara problemet? All hjälp eller spekuleringar angående problemet uppskattas. Jag personligen tror att det är hårddisken eller moderkortet som är problemet.

Kan även tillägga att jag testat köra kabel på andra datorer vi har i huset men de har inte haft dem problem jag haft.

MVH.

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan sladd?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra i efterhand (om du är missnöjd med min).
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Man lär sig sakta men säkert

Permalänk
Medlem

Jag har testat att byta sladd men det fortsätter ändå. Jag kan få laggs även fast jag är den enda som sitter på nätet. Hände senast igår natt.

Permalänk
Medlem

Använder du inbyggda nätverkskortet (på moderkortet) eller har du ett fristående?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

det inbyggda. Har inget annat tillgodo, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har du testat med att installera om drivrutinerna?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |