Permalänk
Medlem

Ett eller två kort?

Ska man köpa en till 780 eller en 980? För typ alla nya spel vill ju ha runt 4gb vram, och ja, jag förstår att det inte behövs på riktigt...

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Ett*, inte En. (Jag var tvungen.)

Din fråga är svårbesvarad, eftersom du delar i stort sett inte ut någon info alls.
Vilken upplösning pratar vi om? Hur ser din budget ut? Hur ser ditt system ut i övrigt?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daark:

Ska man köpa en till 780 eller en 980? För typ alla nya spel vill ju ha runt 4gb vram, och ja, jag förstår att det inte behövs på riktigt...

Ett till 780 ger dig mycket mer än vad skillnaden mot ett 980 ger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har du redan ett 780 och nätaggregatet för det så köp ett till.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ett*, inte En. (Jag var tvungen.)

Din fråga är svårbesvarad, eftersom du delar i stort sett inte ut någon info alls.
Vilken upplösning pratar vi om? Hur ser din budget ut? Hur ser ditt system ut i övrigt?

skärm är 1080p och 144hz tänker köpa högre upplösning sen nån gång, i en r4 och nätagg köper jag också, vill du ha någon mer info? c:

det jag är "orolig" över är problemen alla säger man får.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ett*, inte En. (Jag var tvungen.)

Din fråga är svårbesvarad, eftersom du delar i stort sett inte ut någon info alls.
Vilken upplösning pratar vi om? Hur ser din budget ut? Hur ser ditt system ut i övrigt?

*Din fråga är svårbesvarad eftersom du nästan inte delar med dig av någon information alls (jag var tvungen)

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Daark:

skärm är 1080p och 144hz tänker köpa högre upplösning sen nån gång, i en r4 och nätagg köper jag också, vill du ha någon mer info? c:

det jag är "orolig" över är problemen alla säger man får.

Det var förr man fick en massa problem men just nu är nvidias drivisar rätt så stabila så det ska nt var några konstigheter, finns säkert någon bugg här o där men de får du även vara beredd på om du kör med singelkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

*Din fråga är svårbesvarad eftersom du nästan inte delar med dig av någon information alls (jag var tvungen)

Precis så. Sätt ordpoliserna på plats! (Jag var tvungen)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Det var förr man fick en massa problem men just nu är nvidias drivisar rätt så stabila så det ska nt var några konstigheter, finns säkert någon bugg här o där men de får du även vara beredd på om du kör med singelkort.

Okej, tack för svaret c: då blir min 780 inte så ensam snart då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

Okej, tack för svaret c: då blir min 780 inte så ensam snart då.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt bra beslut! Själv så ska jag ersätta mitt GTX 760 nästa månad med ett GTX 970 sen blir det SLI på det vid mellandagsrean!
Uppdatera gärna med vad du får för resultat med FPS osv, är väldigt nyfiken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

skärm är 1080p och 144hz tänker köpa högre upplösning sen nån gång, i en r4 och nätagg köper jag också, vill du ha någon mer info? c:

det jag är "orolig" över är problemen alla säger man får.

Då tycker jag att du ska satsa på ett GTX 780 till, eftersom ett GTX 980 lär inte orka pumpa ut tillräckligt med fps.

Vilken processor har du? Mest så att vi kan utesluta en större flaskhals.

SLI är relativt problemfritt, förutsatt att man har ett välventilerat chassi och ett moderkort/psu som räcker till.
Visst, SLI funkar inte i alla speltitlar, men enligt min erfarenhet är det fler som stödjer än som inte stödjer, och antalet ökar.
Microstuttering är inget jag har känt av på mina GTX 780 heller.

Skrivet av Jonny Myran:

*Din fråga är svårbesvarad eftersom du nästan inte delar med dig av någon information alls (jag var tvungen)

Skillnad på annorlunda meningsuppbyggnad och grammatiskt fel/felstavning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Då tycker jag att du ska satsa på ett GTX 780 till, eftersom ett GTX 980 lär inte orka pumpa ut tillräckligt med fps.

Vilken processor har du? Mest så att vi kan utesluta en större flaskhals.

SLI är relativt problemfritt, förutsatt att man har ett välventilerat chassi och ett moderkort/psu som räcker till.
Visst, SLI funkar inte i alla speltitlar, men enligt min erfarenhet är det fler som stödjer än som inte stödjer, och antalet ökar.
Microstuttering är inget jag har känt av på mina GTX 780 heller.

Skillnad på annorlunda meningsuppbyggnad och grammatiskt fel/felstavning.

Har en 4670k inte överklockad just nu

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Väldigt bra beslut! Själv så ska jag ersätta mitt GTX 760 nästa månad med ett GTX 970 sen blir det SLI på det vid mellandagsrean!
Uppdatera gärna med vad du får för resultat med FPS osv, är väldigt nyfiken!

Ja då får du vänta ett tag, ska köpa det i jul

Visa signatur

En dator