AMD:s svar på Geforce Maxwell dröjer till 2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pesh:

Ska AMD kanske uppdatera referenskylaren denna generation? vore nice med något som faktiskt går att använda.

mna bytar ju alltid ut referenskylare för cpu och gpu. Jag har nog aldrig kört med referenskylare förutom i början när jag var noob och inte visste något om datorer. Kylaren är de man byter direkt. Man får det tystare och kallare för bara några hundralappar.

Permalänk

Skall bli spännande vad dom har i kikarN! sitter och funderar om jag skall ha ett ATi eller nVidia! 970 verkade ganska intressant men någon därborta på nVidia hatar mig XD

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kommer ikapp menar du? AMD har ju haft övertaget nu sista året vad jag vet, i försäljningssifrror.

http://hothardware.com/newsimages/Item29001/Q413.JPG

Säger ifs inget om prestandasegmentet, där kanske det ser lite annorlunda ut.

Är inte det grafen för alla grafikkort. Integrerade mm.
Dedicedade kort trode jag såg ut såhär.
http://www.guru3d.com/news-story/dedicated-graphics-card-sale...

Edit:
Inlläget var visst lite sent och inaktuelt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Inte för att jag ska ge mig in i något krig här, men jag stannade på just den här kommentaren. Förstår inte riktigt hur folk kan gå ut med såna här kommentarer utan att känna personen man diskuterar med. Vad baserar du det här på?

Har att göra med att tvelander ofta anklagas för att vara nvidia fan och säga att alt anat är dåligt. då det historist inte syns i hans trådar.

Edit:
Lite stavning. Behövs mer. =(

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hmm.. Då missar de den viktiga julhandeln. Finns inte många anledningar att köpa ett AMD-kort nu när Maxwell presterar som det gör och dessutom är snorbilligt.

Beror ju på vad man vill betala dock, 3,7k är ändå ganska mycket pengar för många.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Beror ju på vad man vill betala dock, 3,7k är ändå ganska mycket pengar för många.

Måste gått ner i pris fort då. 3200Kr på prisjakt för ett Zotac.

Sedan är det såklart en fråga om hur mycket man har i plånboken till att börja med, men jämfört med förra fraggskeppet är det ju billigt, för Titan Z gick väl på 15 lakan?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hmm.. Då missar de den viktiga julhandeln. Finns inte många anledningar att köpa ett AMD-kort nu när Maxwell presterar som det gör och dessutom är snorbilligt.

Precis, julhandeln är viktig. Men ofta dom inte visste något om nVidias släpp av 970/980. Det enda vi kan hoppas på är att GPU´erna prestrerar satan, när dom väl kommer.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Har att göra med att tvelander ofta anklagas för att vara nvidia fan och säga att alt anat är dåligt. då det historist inte syns i hans trådar.

Förstår att man då kan känna sig förtvivlad (Kom inte på något bättre ord. Har inte fått i mig morgonkaffet än!), men jag tycker ändå det var en underlig kommentar från hans sida. Nu stämmer den ju säkert, men att vara så självsäker och skriva på det sättet känns lite som "Jag är bättre än dig, jag har mer pengar än dig och jag vet mer än dig!".

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Skall bli spännande vad dom har i kikarN! sitter och funderar om jag skall ha ett ATi eller nVidia! 970 verkade ganska intressant men någon därborta på nVidia hatar mig XD

Skall du köpa nytt kort nu är 970 det som är mest prisvärt sett över helheten, vill du ha ett AMD kort skall du nog vänta till dom släpper sina nya.

Permalänk

Kan någon förklara hur Julhandeln är viktigt för Grafikkort?

För mig är Julhandeln då alla köper presenter hej vilt, och dom höjer priser överallt.

Och ja ser inte att folk köper Grafikort till varandra, fast kanske folk gör?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zero Walker:

Kan någon förklara hur Julhandeln är viktigt för Grafikkort?

För mig är Julhandeln då alla köper presenter hej vilt, och dom höjer priser överallt.

Och ja ser inte att folk köper Grafikort till varandra, fast kanske folk gör?

Handeln ökar generellt under vinterhalvåret, inte enbart för att folk köper presenter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Handeln ökar generellt under vinterhalvåret, inte enbart för att folk köper presenter.

Intressant, hade ingen aning om det. Trodde det var bara under reor som det ökade markant, möjligen sommarlovet då folk är lediga.

Permalänk
Medlem

Gör väl ingenting. Marknaden verkar vara mättad. 290 / 290X / 770 / 780 / 970 / 980 kan mer än väl hantera de flesta spelen på en hög nivå. Spelen verkar sen också optimeras efter PS4 xbox 1. Kanske har fel på den punkten. vem vet. Tills dels kan väl AMD sänka priserna på 290 / 290X om de redan inte har gjort det.

Vill ni köra på ultra? ja köp då 980.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

De som levererar ett kort som ger 50% prestandaökning från mitt 780 får mina pengar iaf. Sen bryr jag mig inte om det står AMD eller Nvidia på det.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A