Permalänk
Medlem

Nytt Moderkort

Hej, har förtillfället en gammal HP som jag tänkte fräscha upp lite.

Det jag täntke köpa är i3 3225, Radeon r9 270x, 4 GB RAM samt ett nytt moderkort.

Dock är jag lite fundersam över vilket jag skall välja.

Har nu ett ASUS IPIBL LA BERKELEY, som har ett chipset G33.

Kan jag välja i stort sett vilket som helst som stöder en INTEL processor och som är av typen Micro ATX?

Tänkte köpa ett billigt ASUS H61M-F mATX.

Mvh Jakob

OBS! Moderator får gärna flytta tråden då jag av misstag lade den i fel kategori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jast:

Hej, har förtillfället en gammal HP som jag tänkte fräscha upp lite.

Det jag täntke köpa är i3 3225, Radeon r9 270x, 4 GB RAM samt ett nytt moderkort.

Dock är jag lite fundersam över vilket jag skall välja.

Har nu ett ASUS IPIBL LA BERKELEY, som har ett chipset G33.

Kan jag välja i stort sett vilket som helst som stöder en INTEL processor och som är av typen Micro ATX?

Tänkte köpa ett billigt ASUS H61M-F mATX.

Mvh Jakob

OBS! Moderator får gärna flytta tråden då jag av misstag lade den i fel kategori.

Ditt moderkort har sockel 775. För att driva en i3 3225 behöver du sockel 1155. Intel har många olika socklar så det räcker inte med att bara ha stöd för Intel, måste stämma överens med sockeln också.

Edit: Ja H61 går bra för i3-3225. Om du planerar att överklocka är det bra att ha ett påkostat moderkort, annars går det bra med den du valde. Se till att minnena också passar.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |