Windows 9 gratis endast för vissa användare av Windows 8

Permalänk
Medlem

Köpte Windows 8.1 Pro x64 för ca 2500 spenar så lär väll få gratis uppdatering, hoppas jag...

Permalänk
Medlem

Uppgraderingarna har alltid varit någurlunda trevliga pris på, speciellt under rabatt.

Problemet med Windows är dom svindyra retail versionerna.

Sälj Win9 retail för typ 600kr och 300kr för uppdatering från Win8 så skulle Microsofts säljsiffror förmodligen vara 10-20x högre.

Permalänk
Medlem

vad händer om man uppgraderar och sedan i framtiden behöver formatera om datorn. köpte min dator från inet och där OS ligger på modekortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Undrar vad de vill ha för en uppgradering från Windows 7?

Fullt pris då de slutade med uppgraderingar vid 8.1. Fullversion kommer väl ha rabatt i början om de verkligen vill att folk ska byta. OEM för små systembyggare utan rätt att köra på egna system och full (ESD är full också) är det som säljs sedan 8.1 till handeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Passade på att köpa Windows 8 när de körde det där erbjudandet för 279 kr.

Det var ju en UPPDATERING...

http://i.imgur.com/gQEax86.png

Upgraderingsversioner från 7 till 8 bör väl ge gratis? Detta då dessa är att betrakta som fullfjädrade licenser för produkten i betydelse att de inte är OEM iaf. Det finns ju inget sätt vad jag kan se att få en uppgraderingslicens att bli "OEM" hur man än vrider och vänder på det.

Citat:
"Andra som inhandlat en OEM-licens eller köpt en dator med Windows förinstallerat kommer behöva betala en mindre summa för att uppgradera."

Permalänk
Medlem

NU förstår jag varför det heter Windows 10. Windows 9 gratis. Swipe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Så om man köpte uppgraderingen från windows 7, vad gäller då? Är det en ordinarie-licens eller är det en OEM version?

En korrekt uppgradering har tidigare alltid räknats som en ordinarie licens på alla sätt och vis, så räknar själv med att det är så även i detta fallet.

Inte för att 200.- är något att bråka om (typ en drink eller två öl), men som principsak så hade det varit störigt om Microsoft plötsligt började att räkna annorlunda. Dvs att en uppgraderad W8 inte fullt ut är likvärdig med en vanlig W8.

Att en OEM-licens är annorlunda kan jag faktiskt köpa. Helt annat pris som betalats där, plus att den supporten hanterats av tillverkaren. Vid en uppgradering så få ju Microsoft ta kostnaden för problem och supportsamtal.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/