Nvidia vägrar ge klart besked om kommande stöd för Adaptive-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

troligaste är att det är rätt jämnt mellan adaptive-sync och g-synk. Beroende på hur mogna drivers är från AMD. Nvida lär inte hoppa på det på en gång, för att suga ur dom sista kronorna. Troligaste är att adaptive-sync inte kommer försvinna speciellt nu när det blir en standard och produktionen är redan på gång för scalers. Så utbudet kommer bli mycket större för adaptive-sync skärmar. Hoppar inte Nvidia på det i nästa gen kommer dom missa kunder.

Skulle adaptive-sync floppa, kommer g-synk inte hålla speciellt mycket längre (för alla kommer inte helt plötsligt köpa Nvidia kort).

Det är dock 50-50 när det gäller Nvidia och AMD. Alltså market share (om man inte räknar med Intel för då ser nvidia och amd som små pojkar i jämförelse men bara för att man då pratar om integrerade gpu, but I digress...) Så att 50% av användare med "riktiga" (he..) grafikkort har nvidia kommer att låta lovande för skärmtillverkare (även om egentligen bara en bråkdel av dom har g-sync i nuläget, men folk byter gpu efter några år.

Aja, ingen aning. Må den bästa vinna men då vill jag att den bästa är också den som har grafikkort som är bra på höga upplösningar. Blev besviken på 980 vid högre än 1080p upplösningar.

Permalänk
Skrivet av voidkahn:

Det är dock 50-50 när det gäller Nvidia och AMD. Alltså market share (om man inte räknar med Intel för då ser nvidia och amd som små pojkar i jämförelse men bara för att man då pratar om integrerade gpu, but I digress...) Så att 50% av användare med "riktiga" (he..) grafikkort har nvidia kommer att låta lovande för skärmtillverkare (även om egentligen bara en bråkdel av dom har g-sync i nuläget, men folk byter gpu efter några år.

Aja, ingen aning. Må den bästa vinna men då vill jag att den bästa är också den som har grafikkort som är bra på höga upplösningar. Blev besviken på 980 vid högre än 1080p upplösningar.

Hängde inte med på det fetmarkerade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar