AMD släpper Catalyst 14.9 WHQL – lovar uppsjö prestandaförbättringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Edit2:
Min nöt!!!

Får jag hålla med?:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Får jag hålla med?:D

Även solen har fläckar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Undrar om dom har tagit bort den idiotiska ut-zoomningen per default för HDMI+TV,
så att man slipper att hacka registret eller installera deras bloatware bara för att ta bort sorgkanterna.

Annars är väl tumregeln, att om man har en väl fungerande installation, så ska man ALDRIG NÅGONSIN installera några uppdateringar från AMD.
Det slutar oftast med att man måste installera om hela jäkla Windows för att få bort allt buggigt skit, och så fick man inte gjort mer den dagen.

Tror aldrig någonsin att jag har varit med om att en uppdatering för ett ATI-kort har funkat bättre än den drivrutin som följer med Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Undrar om dom har tagit bort den idiotiska ut-zoomningen per default för HDMI+TV,
så att man slipper att hacka registret eller installera deras bloatware bara för att ta bort sorgkanterna.

Annars är väl tumregeln, att om man har en väl fungerande installation, så ska man ALDRIG NÅGONSIN installera några uppdateringar från AMD.
Det slutar oftast med att man måste installera om hela jäkla Windows för att få bort allt buggigt skit, och så fick man inte gjort mer den dagen.

Tror aldrig någonsin att jag har varit med om att en uppdatering för ett ATI-kort har funkat bättre än den drivrutin som följer med Windows.

Det är grymt irriterande, men du behöver ingen bloatware för att fixa detta. Gör du direkt i CCC, "skalningsalternativ".

Permalänk
Medlem
Skrivet av PU239:

Ett litet helvete att installera innan jag fick CCC att fungera. När det var löst provade jag att spela BF4 i ca 20 minuter ua. Efter att ha gått till skrivbordet igen så hängde sig datorn. Måste efter installationen dessutom stänga av "hårt" på knappen annars står datorn bara och tuggar med svart skärm. Körde 14.4 drivisar innan vilket var helt stabilt, aldrig någon hängning eller hick up. Någon med liknande fenomen? Kör CF med 7970.

Var glad att du ens kunde spela. Kör ett 7950+R9 280, min dator hängde sig i första omstarten efter installation, när jag senare på kvällen skulle stänga av datorn så hände sig datorn igen, normal bild men stod helt still. Efter det så kunde jag inte starta datorn igen, hängde sig efter ca 10-15 sekunder i windows. Fick göra en system återställning innan jag kunde använda burken igen.

Visa signatur

™ Corsair TX 850W - ASUS Z97 PRO Wifi ac - Intel 4790k - G.Skill Ares DDR3 4x4gb - Enermax 240X HP - Samsung 840 Evo 250gb SSD - Gigabyte HD7950 Windforce - ASUS OEM Blu-Ray-läsare - Fractal Design Define R4 chassi - 6st 120mm/2st 140mm fläktar (Noctua & Nexus) ™

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

Det är grymt irriterande, men du behöver ingen bloatware för att fixa detta. Gör du direkt i CCC, "skalningsalternativ".

Misstänker att han med bloatware menar just CCC.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbusDlx:

Var glad att du ens kunde spela. Kör ett 7950+R9 280, min dator hängde sig i första omstarten efter installation, när jag senare på kvällen skulle stänga av datorn så hände sig datorn igen, normal bild men stod helt still. Efter det så kunde jag inte starta datorn igen, hängde sig efter ca 10-15 sekunder i windows. Fick göra en system återställning innan jag kunde använda burken igen.

Ja ibland får man vara glad åt det lilla Konstaterar att med CF disabled så fungerar drivisen men då är vitsen borta. Gör ett sista försök med att rensa registret och därefter ominstallation. Om det ej fungerar installerar jag 14.4 igen. Grymt irriterad eftersom nästa WHQL släpps i april (det brukar vara ett halvår mellan)

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman1337:

Börjar kännas föråldrat att sitta med grafikkort från 6000-serien. Är det ens värt att uppdatera?

Du sitter med HD6950 i CF iallafall. Nästan så att man ska pensionera mitt HD6950 som ändå varit mig trogen i fyra år. Ska se vad AMD kommer med i början av nästa år dock. Är en fattig student så några superköp kan man ju inte göra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Du sitter med HD6950 i CF iallafall. Nästan så att man ska pensionera mitt HD6950 som ändå varit mig trogen i fyra år. Ska se vad AMD kommer med i början av nästa år dock. Är en fattig student så några superköp kan man ju inte göra.

Men å andra sidan har du klockat dina prylar lite. En annan borde inte få äga överklockningsbara komponenter när det inte används.

Har du testat uppdateringen?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Dåså har provat med ren avinstallation felsäkert läge DDU, resultat negativt. Provat med CCC från 14.4 i kombo med den nya drivarna, resultat negativt. Datorn startar ej om går ej att stänga av. När CF stängs av fungerar drivrutinen bra. Har nu gått tillbaks till 14.4 och datorn samt spelen fungerar fint igen. Får väl ligga kvar med 14.4 tills jag köper nya grafikkort.....

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman1337:

Men å andra sidan har du klockat dina prylar lite. En annan borde inte få äga överklockningsbara komponenter när det inte används.

Har du testat uppdateringen?

Nej. Sitter vid laptopen pga. att studentrummet inte har något annat än dåligt WIFI. Stationära är tyvärr hemma. Är dessutom lättare att bära laptopen mellan rummet och Campus när man ska på föreläsningar och lektioner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Eyefinity i plp

Verkade vara en trevlig update med bredare eyefinitystöd. Tyvärr så har jag inte lyckats få min PLP-setup att köra eyefinity. Det verkar som att eyefinity fortfarande inte stödjer skärmar blandat i porträtt- och landskapsläge.

Är det någon annan som kör med liknande setup som har fått det att fungera?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Skrivet av PU239:

Dåså har provat med ren avinstallation felsäkert läge DDU, resultat negativt. Provat med CCC från 14.4 i kombo med den nya drivarna, resultat negativt. Datorn startar ej om går ej att stänga av. När CF stängs av fungerar drivrutinen bra. Har nu gått tillbaks till 14.4 och datorn samt spelen fungerar fint igen. Får väl ligga kvar med 14.4 tills jag köper nya grafikkort.....

Konstigt att det funkar för vissa men inte andra.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

14.9 funkade för mig med ett MSI 280x Gaming. Men AMD har fortf inte löst problemet med flimmer med 280x korten