Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Känns inte som något bättre än evga g1, bör pressa priset runt 800/900kr för ens bli intressant.

Lite kul med kondensatorer från koreanska Enesol. Är dom bättre än kinesiska?

EVGA "G1" är FSP Aurum.. Detta är bättre, Seasonics G-serie ju! Inte bättre än EVGA G2 dock

Enesol är erkännt bra kondingar på solida elektrolyter (polymer caps). I nätagg så sätter man inte solida som huvudkondingar eftersom dom har lite snävare toleranser än "våta" elektrolytkondingar. För våta kondingar ser man fortfarande helst att dom är Japanska. För polymererna så är det inte lika kritiskt, dom tåler högre temp och åldras inte som våta kondingar.. fast dom är snävare i toleranserna.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av lacrits:

EVGA "G1" är FSP Aurum.. Detta är bättre, Seasonics G-serie ju! Inte bättre än EVGA G2 dock

Enesol är erkännt bra kondingar på solida elektrolyter (polymer caps). I nätagg så sätter man inte solida som huvudkondingar eftersom dom har lite snävare toleranser än "våta" elektrolytkondingar. För våta kondingar ser man fortfarande helst att dom är Japanska. För polymererna så är det inte lika kritiskt, dom tåler högre temp och åldras inte som våta kondingar.. fast dom är snävare i toleranserna.

Fixa mitt pinsamma misstag, som en ninja

Okej, tackar så mycket. då vet jag hur dessa kodningar står sig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad är det för särskilt med namnet Edge? Netonnet & ACE använder sig av det!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless